Twijfels... niet (kunnen) genieten..

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Cleo2018

Twijfels... niet (kunnen) genieten..

Berichtdoor Cleo2018 » zo 15 apr 2018, 11:57

Lieve meiden,

Ik zit met een probleem..

Ik heb zoals jullie weten een mooi bloterikje een gouden mandje kunnen geven..
ze is er nu ruim 3 weken.

Nadat mijn lieve Cleo overleden is in 2016 heb ik dus jaren overwogen om weer zo’n lief bloterikje in huis te nemen. In eerste instantie wilde we 2 kittens tot dit mooie lieve meisje op mijn pad kwam.. het besluit was gevallen.. ze kwam bij ons wonen en nemen er een kleintje bij.. het verhuizen is goed gegaan.. ze lijkt op haar gemak.. na wat diarree problemen lijkt dat nu de goede kant op te gaan..

Hier komt het.. mijn gevoel...
ik heb een “naar” gevoel in mijn lijf sinds ze er is.. genieten gaat moeilijk..

Twijfels.. doe ik het goed, is ze happy, die diarree, sloopt ze niets, eet ze goed, doet zij het goed, moet dat kleine nieuwe bloterikje er wel bij komen, want ik me dan nog meer zorgen maken.. terwijl ze wel een dierenmaatje nodig heeft. als we even weg moeten ga ik met een rotgevoel van huis, ik wil haar s’nachts niet alleen laten.. is de deur wel goed dicht en kan ze niet naar buiten toe om te ontsnappen? en vooral is zij wel blij..

Kortom ik geniet gewoon niet zoals ik verwacht had.. wat moet ik nou?!

Geloof me dat ik dit verhaal met traantjes tik omdat ze zo lief is..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

geertje

Re: Twijfels... niet (kunnen) genieten..

Berichtdoor geertje » zo 15 apr 2018, 12:03

Omdat dieren niet kunnen praten weet je natuurlijk nooit of er wat met hen mis is. Maar ze voelen ook wel jouw gemoedstoestand.
Dus ik zou al mijn zorgen opzij zetten en gewoon ongelofelijk genieten van het kleine wondertje dat je hebt.
Als je er zo met in zit, zal je er zeker wel goed voor zorgen.

Ik weet niet of je mijn post gelezen hebt, maar ik heb nu twee sphynxen die net 10 jaar geworden zijn, waarvan 1 er HCM heeft. Af en toe komt er ook een donker wolkje voorbij, met het idee dat het zo kan afgelopen zijn. Maar ik blaas dat snel weg en geniet elke dag van mijn twee 'dochters'. wub_sm
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » zo 15 apr 2018, 12:08

Dat wat jij zegt probeer ik ook.. ik geef mezelf wel 8x per dag een schop onder mijn kont dat ik niet zo moet denken..

Maar dat gevoel neemt niet af.. ik bemerk zelfs dat mijn gevoel alleen maar meer toe neemt met de dag..

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 15 apr 2018, 12:31

Het houden van dieren brengt niet alleen vreugde maar ook zorgen.
Als er hier 1 niet in orde is voel ik mij ook niet lekker daardoor.
Wat ik zo lees van je, doe je het prima.
Straks met een kleine erbij kun je ook weer problemen krijgen:
- het klikt niet meteen
- kleine neemt 'iets' mee van de fokker waar je poes ziek van wordt
- er is bij jou 'iets' waar de kleine ziek van wordt
- poes is wat afstandelijker omdat de kleine er is
en zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.
Aan de andere kant kan het ook meteen van een leien dakje gaan en genieten ze volop van elkaar.

Zorgen maken als dat echt nodig is en verder lekker genieten. Kijk naar je kat, is zij happy dan mag jij ook happy zijn.
Groetjes Clem
Afbeelding

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » zo 15 apr 2018, 13:39

Ja joh dat is het ook.. als ik beslis om er een kleine bij te nemen, dan schieten dat soort dingen wederom door mijn hoofd..

En eerlijk ik heb een klap gehad van Cleo haar einde.. ze was op.. en ik heb dat te laat gezien, althans ze gaf niets aan..

Uiteraard heb ik er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat ze kreeg wat ze nodig had maar dat mocht niet baten..

Daarom denk ik dat ik nu zoveel last heb van die zorgen.. ik loop gewoon met “pijn in mijn buik” dat is toch vreemd?

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 15 apr 2018, 15:31

Meid je doet je best. Meer dan dat moet niemand van je verwachten, ook jijzelf niet wink3_sm

Dat je nog zo'n pijn hebt van het verlies van Cleo kan ik me alles bij voorstellen, dat zal niet zomaar in één keer over zijn. Helaas helaas, de prijs die je betaalt voor je liefde. Het is niet anders. Gelukkig wordt het in de loop van de tijd wel minder moeilijk.

Probeer toch te genieten van je huidige schatje. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook, maar toch. Beter voor jullie allebei. Het is allemaal nog zo nieuw en kort geleden, zowel je verlies als je nieuwe gezinslid, dat moet even de tijd hebben. Komt goed!!!!

huggy_sm

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » zo 15 apr 2018, 15:43

Het is toch te erg voor woorden dat ik niet kan genieten van die super beestje...

Ik snap het gewoon niet zo goed..

Cleo is inmiddels bijna 2 jaar geleden overleden.. ik zie mijn bloterikje ook absoluut niet als vervanging van haar hoor..

Pfffff dat gevoel in mijn lijf..

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » zo 15 apr 2018, 15:44

Bedankt voor jullie support dat waardeer ik enorm!

Lieverds zijn jullie

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 15 apr 2018, 16:00

George is ruim twee jaar geleden overleden. Toch kan ik er nog niet over praten. Op rouw staat geen vaste termijn, zo van "op die en die datum moet je er zo onderhand wel overheen zijn". Hoe meer je van iemand hield, hoe meer pijn het gemis. Dat schuldgevoel "had ik maar dit, had ik maar dat", dat herken ik ook. Maar je hebt gedaan wat je kon met de kennis die je had. Meer zou je van een ander ook niet verwachten. Probeer voor jezelf dezelfde maatstaven te houden, van schuldgevoel wordt niks beter. Van je nieuwe schatje knuffelen wel
wub_sm laugh_sm wub_sm laugh_sm wub_sm

Bij nieuwe mensen-kinderen krijgen is dat toch ook? Sommigen zijn gelijk verliefd op hun kind, maar anderen moeten eerst een tijdje wennen en schieten in de zenuwen. Gebeurt vaak zat, is heel normaal, komt 99 van de 100 keer vanzelf goed dry_sm

Jij en Cleo zijn toch lang gelukkig geweest samen? En je hebt voor haar toch ook prima gezorgd? Nou dan. Komt goed laugh_sm laugh_sm laugh_sm

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » zo 15 apr 2018, 17:41

George is ruim twee jaar geleden overleden. Toch kan ik er nog niet over praten. Op rouw staat geen vaste termijn, zo van "op die en die datum moet je er zo onderhand wel overheen zijn". Hoe meer je van iemand hield, hoe meer pijn het gemis. Dat schuldgevoel "had ik maar dit, had ik maar dat", dat herken ik ook. Maar je hebt gedaan wat je kon met de kennis die je had. Meer zou je van een ander ook niet verwachten. Probeer voor jezelf dezelfde maatstaven te houden, van schuldgevoel wordt niks beter. Van je nieuwe schatje knuffelen wel
wub_sm laugh_sm wub_sm laugh_sm wub_sm

Bij nieuwe mensen-kinderen krijgen is dat toch ook? Sommigen zijn gelijk verliefd op hun kind, maar anderen moeten eerst een tijdje wennen en schieten in de zenuwen. Gebeurt vaak zat, is heel normaal, komt 99 van de 100 keer vanzelf goed dry_sm

Jij en Cleo zijn toch lang gelukkig geweest samen? En je hebt voor haar toch ook prima gezorgd? Nou dan. Komt goed laugh_sm laugh_sm laugh_sm

Super lief van je!!!!
Moet het miss ook los laten.. en er niet zo bovenop zitten.. bij andere gaat ook altijd alles gewoon goed..

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”