waar naartoe met de doedelies?

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
lathyrus

waar naartoe met de doedelies?

Berichtdoor lathyrus » ma 26 jul 2010, 22:53

Waar doen jullie de kakkeledoedies van de katten?
Smijten jullie dat op de composthoop, gooien jullie dat in de compostbak/groene bak, in de vuilbak, waar komen de kakkeledoedies terecht?
En hebben jullie dan geen overlast van vliegen?
Wij gooien kattenbakvulling en kakkeledoedies in de groene compostbak die 1 keer om de veertien dagen wordt opgehaald.
De kattenbakvulling mag daar dus wel degelijk in gegooid worden want die is composteerbaar en kakkeledoedies zijn dat toch ook.
Maar iedere keer dat ik mijn groene bak opentrek is het precies een scène uit de horrorfilm the birds maar dan met vliegen shok_sm
En vandaag wou ik iets anders in de groene bak gaan gooien en ik hef het deksel op en wat zie ik?
Heel de bak zit vol met maden bad_sm
Heeft iemand een tip over wat je daar kan tegen doen?
Tegen die vliegen en al zeker die maden?
Bestaat er bijvoorbeeld een product dat je in je groene bak kan gooien waarmee je zoiets voorkomt ?
Wat doen jullie daartegen?
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Re: waar naartoe met de doedelies?

Berichtdoor Anunaki » ma 26 jul 2010, 22:56

Wij mogen geen mest van carnivoren in de groenbak deponeren!
Dus dat gaat bij het gewone restafval!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » ma 26 jul 2010, 22:59

hier gaan de kakkeledoedelies in stukkeukenrol in de prullenbak..en ik heb houtbrokken als vulling en die gooi ik in de tuin..
en tegen de vliegen moet je mottenballen in de bak hangen.. in een oude panty of zo.. mottenballen er in .. en die in bak hangen.. dat werkt goed..

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » ma 26 jul 2010, 23:05

Wendy, oei, zou dat eigenlijk dan niet mogen? In de groene bak? Ik dacht dat kakjes daar wel inmochten omdat dat toch composteert...
Ik zal het maar al eens nakijken dan.
In ieder geval, heb je dan in je restafval geen last van vliegen en/of maden?
Want daar komt de vuilkar waarschijnlijk toch ook maar 1 x per 14 dagen om?

maria, jij hebt daar dan ook geen problemen mee?
Bedankt voor de tip van de mottenballen.
Kan je me ook nog vertellen waar ik dat kan kopen, die mottenballen?
Ik heb dat zelfs nog nooit in t echt gezien zo een mottenbal b5
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 26 jul 2010, 23:06

Ik doe ze in een dichtgeknoopte zak in de restafval bak en dan stinkt het nog. Ik doe het niet in de gft bak omdat het idd onwijs gaat meuren. Heb ook al eens maden gehad in mijn bak van het rauwe vlees wat ik weggooide van de katten. Ik probeer alles goed dicht te maken want bad_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » ma 26 jul 2010, 23:09

hier gaan de kakkeledoedelies in stukkeukenrol in de prullenbak..en ik heb houtbrokken als vulling en die gooi ik in de tuin..
en tegen de vliegen moet je mottenballen in de bak hangen.. in een oude panty of zo.. mottenballen er in .. en die in bak hangen.. dat werkt goed..
Goed idee Maria!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » ma 26 jul 2010, 23:12

Bij ons gaat het in een pedaalemmerzak en die kunnen we meteen in de afvalcontainer gooien: in onze wijk hebben we zo'n ondergronds systeem. Dus geen eigen vuilnisbakken/klikko's voor de eigen deur en ik moet zeggen dat dat een verademing is. Alle vuil gaat meteen naar de andere kant van de straat en we hebben er geen omkijken meer naar p2

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » ma 26 jul 2010, 23:18

Wendy, oei, zou dat eigenlijk dan niet mogen? In de groene bak? Ik dacht dat kakjes daar wel inmochten omdat dat toch composteert...
Ik zal het maar al eens nakijken dan.
In ieder geval, heb je dan in je restafval geen last van vliegen en/of maden?
Want daar komt de vuilkar waarschijnlijk toch ook maar 1 x per 14 dagen om?
Het hangt af van gemeente tot gemeente .... bij ons is het zo, dat staat er duidelijk op (dus van konijnen mag het wel maar van honden, katten, fretten mag het niet)
Het zou niets te maken hebben met het feit dat het niet kan composteren maar omwille van de parasieten die ze zo in het compost dan opnemen die de tuiniers dan weer gebruiken in de moestuintjes maar ik vind dat dikke truut want een konijn kan evengoed wormen hebben!

Soit ... ik doe alles in kleine (dievries) zakjes die goed dicht gaan en dan in een zwarte vuilniszak die ook goed dichtgaat en dat gaat dan bij ons in de container (wij hebben een privemaatschappij ivm de zaak) .... ik vind het geen doens dat de gemeente maar 1 keer in de 2 weken het vuilnis komt ophalen zeker niet met deze temperaturen en nu er ook al geen vuilniszakken meer gebruikt mogen worden vind ik het gewoon een dikke "vetzakkerij" bad_sm .... dus moesten we geen zaak hebben dan huurde ik nog zo'n grote container dan mochten mijn buren hem voor mijn part mee vullen .... op jaarbasis valt die kost heel goed mee! Komt niet duurder uit dan dat de gemeente het doet!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

candy

Berichtdoor candy » ma 26 jul 2010, 23:50

lathyrus, ik doe juist hetzelfde gelijk u, gewoon bij de GFT, word om de 14 dagen opgehaald en leeggemaakt, maar ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van stank of maden en vliegen...
ik heb wel een litter locker, dus zit het in dat zakje daarvan, ik weet niet of het daarmee te maken heeft....
en zoals sommige misschien ook weten, heb ik zo goed als geen reukvermogen, dus dat is wel handig op zo'n momenten haha na_sm
groetjes candy en dikke knuffel van HATEBREED en DIZZY

zenga13

Berichtdoor zenga13 » di 27 jul 2010, 07:18

Wij hebben zo'n Litterlocker waar ik alles ingooi als ik de bakken leeg schep. Zodra ik de bakken helemaal verschoon gaat alles in een vuilniszak en daarna in de container van het restafval.
Afbeelding

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”