Kale kat in bed...

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
zoeperzazke

Kale kat in bed...

Berichtdoor zoeperzazke » wo 27 apr 2011, 08:21

Ik denk niet dat iemand hier gek staat te kijken dat de sphynxen maar wat graag 's nachts bij het baasje in bed slapen. Spot hier begint altijd in zijn theemuts, maar 's nachts kruipt hij liefst onder de dekens, zeker toen het buiten nog een stuk kouder was. Op zich hartstikke gezellig en knus :) maar vannacht begon ik om 5 uur ineens te krijsen, meneer lag achter mijn rug en rekte zich uit en trok met zijn nageltje fijntjes een kras over mijn rug haha D5
Het is hem vergeven hoor ;)

maar hoe doen jullie dat met meerdere sphynxen? Met twee katten lijkt het me al een drukke boel te worden in bed, wat doen de mensen met nog meer sphynxen? Mogen ze allemaal in bed, of doe je het juist helemaal niet, of nog wat anders? En zijn jullie nooit bang om over de katten heen te rollen? Of zijn er ook sphynxen die het helemaal niks vinden om in bed te slapen?
In blijde afwachting van Pip!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Kale kat in bed...

Berichtdoor Clemmetje » wo 27 apr 2011, 08:29

Hier slapen meestal alleen Joy en Sadie op/in bed.
Dit om de praktische reden dat Joy dieetvoer moet eten en zij dit altijd boven krijgt.
Sadie eet dit niet dus zij mag mee.
Soms gaat ook DjiDji mee en dan slapen ze gerust alle drie onder de deken.
De Daltons heb ik nog niet mee naar boven gehad omdat ik denk ik dan weinig slaap zal krijgen.
De nagels kun je natuurlijk regelmatig knippen zodat je daar geen last van hebt.
Groetjes Clem
Afbeelding

zoeperzazke

Berichtdoor zoeperzazke » wo 27 apr 2011, 08:42

Maar neem je die katten dan mee opd e slaapkamer en doe je dan de deur dicht, zodat ze er niet in en uit kunnen? Wat doe je dan als je kat 's nachts naar de bak moet? Of sluit je de verdiepingen van het huis af?

Nageltjes knip ik trouwens ook hoor, het is ook weer hoognodig tijd kwam ik vannacht achter haha!
In blijde afwachting van Pip!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 27 apr 2011, 08:50

De slaapkamerdeur staat dan open en ze kunnen de hele bovenverdieping betreden.
Kattenbak staat op andere kamer op dit moment maar heb ik ivm Joy ook wel op de slaapkamer gehad.
De deur beneden naar de trap naar boven zit dus wel dicht.
Groetjes Clem
Afbeelding

isolde

Berichtdoor isolde » wo 27 apr 2011, 08:52

Haha,wat een leuke vraag,ik heb er al es aan gedacht dit te vragen.
Hier is het een heel ritueel,ieder heeft een vaste plek en gewoonten. Voor ik naar boven ga krijgt iedereen een paar snoepjes,als het licht uit gaat,is het volk al boven. Ik stap in bed,ga op de linkerzij,de eerste wil onder het dek,dat is Benny. Hij krabt wat aan het dek,ik doe het wat omhoog en hij kruipt eronder. Rolt zich heerlijk tegen me aan. Dan komt de Deezle,die slaapt altijd tegen mijn rug,die kruipt eronder zonder hulp. Vervolgens staat Pongo op het nachtkastje,die kruipt bij Ben aan de voorkant. Bikkel zit of naast mijn hoofd of kruipt naast Deezle,tegen mijn kuiten. Shammy gaat bovenop me liggen en dan is er nog een harige Teun(van een kilo of 8)die op mijn voeten gaat liggen en wel zo dat ik geen kant meer uit kan. Met moeite kan ik me soms op de andere zij draaien,maar is haast onmogelijk.S'morgens word ik met het zweet op t voorhoofd wakker,zo heet zijn ze.
Gaande de nacht,krijg ik hier en daar nagels in mijn lijf,meer met de bedoeling mij in dezelfde positie te houden. Meermalen wordt mijn gezicht afgelikt en vind iemand het nodig in mijn kin of teen te bijten.

Af en toe sluipt er iemand uit bed,die gaat dan ff wat eten of naar de wc,dan begint het ritueel opnieuw.
Jullie begrijpen dat ik altijd zeer weinig slaap.........

Maar ach,het zal allemaal liefde zijn,ze houden van mij en ik hou zoveel van hun. air_kiss_sm
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » wo 27 apr 2011, 09:09

Onze 2 jongens slapen in de leefruimte en de deur is daar dicht sinds Orion er is Ramses kwam nooit in mijn bed als ik lag teslapen ik had hem dat geleerd .
Het zou niet fijn zijn voor de jongens als ze met mij in bed liggen het is elke morgen een slagveld en ik word ook meestal wakker in een heel andere richting of dat ik in bed ben gekropen .

Door mijn spier ziekte heb ik veel spasmes door de nacht heen en ik zou er niet goed van zijn moest ik hen in mijn slaap een klop of een schop geven
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » wo 27 apr 2011, 09:48

Omdat mijn man allerigsch is komen de katten niet in onze slaapkamer. De deur is vanaf het begin toe. Maar ze slapen wel bij mijn dochter, die laat de deur open dus de katten kunnen in en uit als ze willen naar de kattenbak.
Schrik om er over te rollen zou ik zo niet hebben, de sphynxen rollen wel over jouw.
Ik denk wel eens je ze binnen gelaten hebt dat het bijna onmogelijk is om ze niet meer binnen te laten. Deur en alles er rond zullen ze waarschijnlijk slopen om terug bij jouw te mogen liggen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

maria

Berichtdoor maria » wo 27 apr 2011, 09:56

hier sliepen een paar altijd bij mij.. maar ik sliep te weinig .. en nu mogen ze niet meer komen.. helaas want het was ook wel gezellig...
Bink heeft zich heel lang verzet.. en als hij de kans krijgt komt hij weer..

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 27 apr 2011, 10:02

wat een leuke verhalen allemaal, bij isolde heb ik wel echt goed gelache geweldig!

ja hier slapen nelson en QUINCY ook int bed ze, als we niet éérst in bed liggen dan kant wel is zijn dat die 2 zegge
pech wij waren éérst ga maar in de zetel ligge whistle_sm
nee ik vind het geweldig dat ze bij ons ligge soms ja wat minder plaats en hééél stil liggen voor die verwende schapen hé hihi
we hebben vant begin daar een gewoonten van gemaakt en moeten de plaatsgebrekken er maar bijnemen hé zo gaat dat.

leuk onderwerp trouwens ben benieuwd naar meer lach_sm
gr nancy
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » wo 27 apr 2011, 10:21

Haha,wat een leuke vraag,ik heb er al es aan gedacht dit te vragen.
Hier is het een heel ritueel,ieder heeft een vaste plek en gewoonten. Voor ik naar boven ga krijgt iedereen een paar snoepjes,als het licht uit gaat,is het volk al boven. Ik stap in bed,ga op de linkerzij,de eerste wil onder het dek,dat is Benny. Hij krabt wat aan het dek,ik doe het wat omhoog en hij kruipt eronder. Rolt zich heerlijk tegen me aan. Dan komt de Deezle,die slaapt altijd tegen mijn rug,die kruipt eronder zonder hulp. Vervolgens staat Pongo op het nachtkastje,die kruipt bij Ben aan de voorkant. Bikkel zit of naast mijn hoofd of kruipt naast Deezle,tegen mijn kuiten. Shammy gaat bovenop me liggen en dan is er nog een harige Teun(van een kilo of 8)die op mijn voeten gaat liggen en wel zo dat ik geen kant meer uit kan. Met moeite kan ik me soms op de andere zij draaien,maar is haast onmogelijk.S'morgens word ik met het zweet op t voorhoofd wakker,zo heet zijn ze.
Gaande de nacht,krijg ik hier en daar nagels in mijn lijf,meer met de bedoeling mij in dezelfde positie te houden. Meermalen wordt mijn gezicht afgelikt en vind iemand het nodig in mijn kin of teen te bijten.

Af en toe sluipt er iemand uit bed,die gaat dan ff wat eten of naar de wc,dan begint het ritueel opnieuw.
Jullie begrijpen dat ik altijd zeer weinig slaap.........

Maar ach,het zal allemaal liefde zijn,ze houden van mij en ik hou zoveel van hun. air_kiss_sm

rofl_sm
Dat is dus de reden dat hier de deur dicht blijft wink_sm
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”