Kale kat in bed...

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Nancy

Re: Kale kat in bed...

Berichtdoor Nancy » wo 27 apr 2011, 10:33

ja als ik de deur toe doen dan beginnen ze daar aan te krabben ze dus ja op laten dan maar whistle_sm
gr nancy
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 27 apr 2011, 10:41

Miaula slaapt ook elke nacht bij mij. Ik vind het heerlijk om haar bij me te hebben 's nachts. Als ik wakker word, voel ik altijd even waar ze ligt en aai ik haar eventjes. De eerste tijd sliep ik ook slecht door haar aanwezigheid. Ze gaat 's nachts namelijk nog wel eens even wat drinken of naar de bak (de gritkorrels die ik in mijn bed vind zijn het vervelende bewijs.... D9 ), en werkte zich dan weer met grof geweld onder de dekens. Tegenwoordig verkeer ik 's nachts volgens mij in coma, ik word echt niet meer wakker door haar. Wel merk ik dat zij heel subtieletjes veel ruimte inneemt door overdwars te gaan liggen. Als ik 's ochtends wakker wordt ben ik namelijk een flink stuk opgeschoven. Maar goed, als klein prinsesje heb je natuurlijk ook veel meer ruimte nodig dan je bazinnetje, of niet dan? whistle_sm

anide

Berichtdoor anide » wo 27 apr 2011, 12:38

Ik heb er altijd twee op bed.
Tussen twee dekbedden (ik heb het OF koud OF bloedheet, dus er liggen drie of vier dekbedden op mijn bed) ligt het kleine hondje.
En Pink ligt helemaal tegen me aan onder de dekens.
Nu heb ik een klein mandje op bed staan waar ze in kan als ze het " heeft-gehad" met mij.
Dat is een mandje met een dakje en een heel lekker warm kussentje dus ook heel geschikt voor beide kou-kleumen.
Ik gooi namelijk 20 x per nacht de dekbedden weg en pak ze als ik ben afgekoeld weer snel terug omdat ik het dan weer koud heb.
Verder nog een keer of 3 / 4 naar de toilet dus echt rustig en uitgeslapen ben ik niet maar die twee doerakken slapen de rest van de dag toch weer vrolijk verder.

Soms....... komt de grote hond ook gezellig naar boven en die neemt dan het halve bed in beslag.
En er logeert nog wel eens een kleintje hier (van mijn moeder) die dan ook weer mee moet. Anders doe ik geen oog dicht want dan zijn ze beneden aan het mekkeren.

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 27 apr 2011, 13:05

zo gaat het hier dag en nacht het bedje voor die 2
rarara wie zoekt en goed kijkt, vind Nelson en Quincy

Afbeelding
koekoek den éérste ligt hier
Afbeelding
koekoek den 2 ligt ook hier?
Afbeelding
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » wo 27 apr 2011, 13:07

lach_sm Nummer één ligt wel bijzonder zedig in bed, we hebben hier al andere pin-up foto's zien voorbijkomen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » wo 27 apr 2011, 14:26

Hier hebben we met toen vijf katten (nu vier) besloten ze niet meer mee naar boven te nemen.
Allemaal is teveel en je doet zelf geen oog dicht.
Af en toe mag er één mee, ter uitzondering. Bijvoorbeeld omdat er één niet goed in z'n vel zit, gepest wordt of andere dingen die wel eens voorkomen.
Ik ben een uitslaper op mijn vrije dagen en soms laat Edwin dan 's morgens de deur open zodat de heren en dame vrij naar boven kunnen.
Dat is dan een feest hoor: Jopie links op mijn buik, Dimi rechts op de buik, Sammy op de dekens rechts tegen mij aan en Tietje bij m'n voeten. Bewegen is er dan niet meer bij...
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 27 apr 2011, 14:43

nancy, mooie foto's

wij hebben er 4 en laten hen de vrije keuze waar ze willen slapen
In t begin toen we alleen yoshi en diddl hadden gingen ze sowieso mee naar boven in bed.
Dan lagen ze uren en uren aan een stuk allebei op mijn borst te slapen, ik moet je niet vertellen dat ik allesbehalve goed kon slapen en dat ik heel moeilijk lag in de meest vreemde posities
We hebben een kinderbed/wieg gekocht en dat aan t eind van ons bed gezet en toen hebben we een bedroutine opgebouwd met yoshi en diddl.
De eerste twee tot drie dagen moesten we wel twintig keer uit bed (of meer) om hen iedere keer terug in hun bedje te leggen maar uiteindelijk hadden ze het door dat de slaapkamer om te slapen was in hun eigen bedje
Toen begon onzen diddl meer te sukkelen met zijn gezondheid en was ik doodsbenauwd dat hij op een keer iets zou krijgen terwijl hij in zijn eigen bedje lag en ik het niet zou opmerken.
Bedroutine dus terug overboord gegooid en iedereen terug samen in bed.
Toen deed ik ook de slaapkamerdeur dicht zodat ze op de slaapkamer moesten blijven (er staat 1 kattenbak op de slaapkamer en er staat ook eten en drinken)
Dan kwam Ramses erbij en ondertussen waren we te weten gekomen dat diddl een chronische ontsteking heeft van dikke en dunne darm en ik moest niet meer zo bang zijn dat hij iets zou krijgen.
Dus lieten we hen de keuze waar ze wilden slapen.
Ze kozen er toch voor om allemaal bij ons in bed te kruipen.
Daarna kwam ook Thor erbij, die had in t begin niet zoveel interesse om boven te komen slapen.
Aangezien ik het maar zielig vond dat hij dan in zijn uppie beneden lag heb ik hem een paar keer meegenomen naar boven en toen kreeg hij door dat dat mocht en kwam hij uit zijn eigen mee.
Ze hebben zo allemaal een beetje hun eigen plekje.
Yoshi kruipt steevast tegen mij aan langs mijn linkerkant, ze ligt dan met haar hoofdje op mijn linkerarm en ligt onder de dekbedden (ik heb s winters twee dekbedden liggen langs mijn kant, s zomers maar 1).
Ramses kruipt s winters ook onder beide dekbedden en dan moet ik mijn benen opendoen en kruipt hij daardoor en gaat zo achteraan in de holte van mijn knieën gaan liggen, af en toe bijt hij dan eens in mijn achterste of bil...
Diddl start onder de dekbedden tegen mijn buik aan maar verhuist in de loop van de nacht dan naar het voeteneind van het bed waar ook twee afzonderlijke dekentjes liggen voor de poezels (ik lig bedolven onder de dekens)
En thor kruipt steeds onder het bovenste dekbed waar hij nog plaats kan vinden.
Af en toe blijft thor wel nog eens beneden en heel af en toe blijven diddl of rammy ook eens een dagje beneden slapen maar meestal gaan ze alle vier mee naar boven en slapen ze dus tegen mij aan (als ik terug naar beneden moet verkassen omdat mijn halve trouwboek ligt te snurken dan komen ze ook allemaal terug mee naar beneden en kruipen dan bij mij op de zetel onder het dekbed).
Ik moet in de meest vreemde posities liggen en lig meestal ook met mijn achterste uit bed, ik slaap niet bijster goed ook, ik heb twee spieraandoeningen en heb zo al veel pijn, door in zulke vreemde posities te moeten liggen verslechtert dat nog dus ik kan nooit doorslapen omdat ik maximum twee uur na mekaar kan doorslapen en ik dan wakker wordt van de pijn.
Ik heb al te horen gekregen dat ik de poezels beter uit de slaapkamer zou houden zodat ik zelf tenminste wat deftig kan slapen maar ik krijg dat echt niet over mijn hart.
Ik vind het zelf leuk dat ze toch mijn gezelschap opzoeken s nachts en ze zo graag bij hun mutti willen zijn
Ik vind dat 1 van de leukste momenten van de dag, als ik in bed kruip en ik 1 voor 1 die blote konten onder het dekbed zie verdwijnen en ik voel hoe ze hun plaatsje zoeken en ze zich tegen me aannestelen
Zoals ik al eerder zei, er staat eten en drinken en een kattenbak op de slaapkamer.
Eten en drinken doen ze boven ook maar als ze een plasje of kakje moeten doen gaan ze toch meestal naar beneden om dat te gaan doen en dan komen ze na hun grote of kleine boodschap terug naar boven, ik ben er niet kwaad om dat ik s nachts niet moet opstaan om stinkdrollen uit de bak te gaan halen.
Ik denk niet dat het zou lukken om hen nu nog te verbieden om mee naar boven te gaan slapen, k denk dat er hier dan nogal een oorlogje zou uitbarsten toch.
Als ik nog maar aanstalten maak om naar boven te gaan staan ze al direct aan de trap om een sprintje in te zetten naar boven
Ach, ik vind het gewoon leuk die 4 poezels bij me in bed.
Ik zou helemaal geen oog meer dicht doen als ze er niet bij zouden komen liggen.
Afbeelding

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 27 apr 2011, 14:46

Ik ben trouwens niet bang om over de katten heen te rollen, heb dat nog nooit voorgehad ook.
En in de toekomst gaan we gewoon investeren in een groter bed...
En net zoals bij Isolde krijg ik dus ook regelmatig een beetje in mijn achterste of bil van onze Rammy en zowel onze rammy als onzen thor zijn likkers, ik ben al meermaals wakker geworden met een knalrode kin die letterlijk kapot is gelikt omdat ze maar blijven likken en likken
Onzen thor heeft ook zo een hele tijd altijd maar liggen likken aan mijn oksel, vergeet het dan maar om een oog toe te doen, dan doe je ver in je broek want dat kietelt enorm
Afbeelding

ditta

Berichtdoor ditta » wo 27 apr 2011, 18:32

hier ook altijd erg knus in-op bed. de slaapkamerdeur staat altijd open en zodra het licht benden uitgaat gaan alle 3 katten naar de slaapkamer. gedurende de nacht wisselt het wie er wel of niet op bed ligt. Sphynx ligt het liefst bij mij onder het dekbad, maar gezellig tegen zijn langharige vriend in de mand is ook prima. britskorthaar ligt naast mijn kussen en de ragdoll van 7kg lieft op mijn benen

Pickles

Berichtdoor Pickles » wo 27 apr 2011, 18:42

Hier mogen ze niet meer in ons bed slapen, Pickles die sliep altijd in de plooi van mijn man zijn benen, maar ging dan meerdere keren per nacht in zijn billen bijten, likken met zijn schraveltong..en toen Joris erbij kwam en zijn baasje zei (Joris is een herplaatser) dat Joris niks doet dan spelen s nachts als hij op bed mag, hebben we besloten ze beneden in de woonkamer te laten.
Maar dat ging ook niet zonder slag of stoot want Pickles ging dan heel leuk ofwel om 3u ofwel om 6 u 's nachts aan de deur bovenaan de trap zitten krabben en "MAMA" roepen tot iedereen, inclusief ons zoontje van 3, wakker was, dus hebben we besloten hen 's nachts in de berging te laten en dat werkt supergoed!
Hun mandjes staan daar en als ik ze overdag kwijt ben, dan liggen ze daar heerlijk te slapen, Joris die gaat ook heel mooi naar de berging 's avonds als we hem roepen, dus ze gaan gelukkig akkoord.
Wel mogen ze 's morgens altijd eens komen kroelen wanneer we wakker zijn, of een robbertje vechten, Joris die wordt altijd gek als hij beweging onder de dekens ziet, die denkt vast dat het muizen zijn (eigenlijk zit er ook wel één muis onder hé hahahaha lach_sm )

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”