Kale kat in bed...

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Milo

Re: Kale kat in bed...

Berichtdoor Milo » vr 05 apr 2013, 12:56

Hier hebben de dames hun eigen slaapkamer met hun eigen bed. Dat bed kan natuurlijk niet tippen aan dat van ons maar ik doe geen oog dicht als ze bij ons in bed liggen. Daarnaast vind ik niet alles wat in de slaapkamer gebeurd bestemd voor kattenoogjes of welke andere oogjes dan ook.
Als ik de meiden 's nachts los in huis laat lopen, gillen ze ook de hele buurt bij elkaar vandaar dat ze echt "opgesloten" worden. (Het is een ruime slaapkamer van 20 m² en van alle gemakken voorzien). Als 's ochtends één van ons nog in bed ligt gaan ze al voor de deur staan roepen.
Hahaha, bij sommige dingen hoeven idd geen "toeschouwers".
Kan hier ook al niet alleen douchen (staat ze op de rand van de cabine), toilet komt er pootje door de kier van de deur of scratch_sm ...dus ik liever ook de slaapkamer nog als enigste "privacy" stukje.
Als de kids er niet zijn doe ik wel eens het hekje ervoor dat ze er niet in kan en dat accepteerd ze tot nu toe nog...wij zijn gewend met de slaapkamerdeuren open te slapen dus zou niks anders weten...
Helaas geen kamer over want ik vind het wel een goede optie hoor Sil toppie_sm
Groetjes Miranda

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 05 apr 2013, 16:10

Blijft een leuk topic, ik kwam nog tegen hoe het bedritueel was toen Lieve nog alleen was. love3_sm
Tegenwoordig geen bedritueel meer, de ukken komen gewoon gezellig langs als ze aandacht willen,
maar even vaak liggen ze heerlijk samen op de bank onder fleece.
Ook kruipt er graag 's nachts eentje bij me onder de dekens bij het voeteneind,
maar dat gaat heel subtiel, ik word er niet eens wakker van.
Hier ook een op-het-hoofd-stampertje, genaamd Timmie,
ook hij kan er prima langs, maar er overheen, met 4 poten als het past, is schijnbaar leuker merry_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

jalinaziva

Berichtdoor jalinaziva » do 11 apr 2013, 20:16

Wij hebben al enkele hondjes op bed liggen laugh_sm . Indira , onze Maine Coon , is een echt "frikkelgat " waardoor je geen oog kan dicht doen, dus blijft zij in de living . Ik vind diertjes lekker warm en zacht bij je in bed enorm gezellig . Dus, als er hier een Sphynx komt en het is er eentje die je geen hele nacht wakker houdt dan zal die denkelijk ook wel in bed belanden laugh_sm .
Afbeelding

ninaV

Berichtdoor ninaV » zo 14 apr 2013, 23:19

hier ligt aan de voeten ons hondje(chiva) en de poezen die liggen meestal bij de kinderen. maar s'morgens maken ze wel mij wakker.... en dan vooral voldemort. eerst een pootje komen tikken in mijn gezicht, dan nog is proberen om te zien of ik niet opsta... En duurt het te lang dan is het met nagels...

antoinette

Berichtdoor antoinette » ma 29 apr 2013, 00:04

Wat grappig om te lezen dit allemaal. Wij hebben akkie nu iets meer dat drie weken.
Het is een schat en wij smelten voor hem. We hadden afgesproken dat hij in de huiskamer zou slapen.
Hij had dan ook alles. Akkie dacht hier anders over. Moord en brand was het.
Toen de krapton en theemuts verplaats naar de kamer. Daar sliep hij dan ook heerlijk rustig.
Totdat manlief hem gezellig riep op een zaterdag ochtend en toen dacht akkie dit word mijn nieuwe slaapplaats heerlijk zo bij hun in bed.

Nu gaat hij dus elke avond mee en hebben wij het maar geaccepteerd hij is niet zo heel moeilijk besef ik mij nu. Manlief is een diepe slaper ik minder. Elk kattebak bezoek of wat drink of eten heb ik dan ook door. Heb er opzich geen last van. Ik ben gewend om zo vaak wakked te worden.

Akkie begint altijd bij mark tussen zijn armen in zo schattig gezicht is dat. Mark valt in slaap en het in model brengen van de net afgeschoren baard begint. Mark heeft hier totaal geen last van slaapt dan ook lekker door. De perfect kandidaat dus. Dan knort meneer er lustlg op lust en maakg vast rondje kattebak en wat drinken. En ja daar komt hij aan. Hij loopt inmiddels over me hoofd en niet meer erop en gaat vervolgens tegen me buik aanliggen ik draai eigenlijk alleen als meneer een wandelintje maakt en eindig hetzelfde. Dus het is hier in avond rustig.

Als er prive dingen gebeuren wacht meneer gewoon heel rustig in de gang en dat is geen probleem.
De theemuts doet het prima dan. Geen mauw niks. Als hij denkt het is weer rustig komt hij gezellig er weer bij. In de ochtend is het wel feest mark moet vaak eerder eruit dan mij en word bij de eerst toon van de wekker ook onthaalt met vrolijk gebabbel en de nodig vreugde sprongen.

Leuk topic hihi

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » ma 29 apr 2013, 07:13

LOl, leuk om te lezen allemaal :)

Jobs heeft trouwens een nieuw ritueel wat blijft aanhouden, als hij aandacht wil begint hij alles van het nachtkastje te duwen met zijn pootje tot ik reageer en dan is het vollebak ronken. Nu dat mijn beren op mijn kast je vallen en mijn boek is niet zo erg maar dan komt het , de iphone gooit hij er ook af en het leukste is het nachtlampje, hahaha!!!

Nu ben ik aan het zoeken hoe ik dat kan oplossen en heb sinds vorige week vrijdag een grote speelgoed - slaapmuis in de slaapkamer gezet, ze kunnen daar aan krabben en mee spelen maar ook lekker in slapen en ja het nachtlampje is nog leuk maar de muis doet het ook erg goed!!!

En Stitch heeft een dekbedverslaving dus dat is luxe, die kruipt er savonds onder en als we opstaan (is dat nu 5 uur smorgens of 10 uur smorgens) ligt Stitch nog steeds te slapen en moet je hem echt wakker maken en bijna vragen wil je nu aub opstaan, hahahahaha!!!

kitten_sm

inba

Berichtdoor inba » ma 29 apr 2013, 08:41

merry_sm merry_sm merry_sm merry_sm ik moet verschrikkelijk lachen om al die leuke verhalen, waarvan een heleboel herkenbaar is.

Hier is het naar bed gaan ook een heel gebeuren.
Kosack en later Diejelletje hebben zelden bij mij in bed geslapen, zij kropen uit zichzelf in hun mandje aan de krabpaal.
Tonto is, vooral in de winter niet eens uit bed te slaan, alleen om te eten of naar de bak te gaan. blink_sm

Giro is een ander verhaal. Sinds ze nog maar met z'n tweetjes zijn is zijn karaktertje veranderd.
Tonto heeft dus meestal zijn plek al gevonden, ik kruip in bed en Giro zit om de hoek van de deur (voor mij onzichtbaar) te wachten tot ik het kleine (lees) lampje aandoe en het grote licht uittrek, dat is voor hem een teken dat ik lig. Daarna moet ik met een piepstem roepen: Waar is mijn kleine Girootje?
Dan rent hij de slaapkamer in en blijft naast het bed in afwachtende houding zitten. Opnieuw met piepstem: waar is dat mooie buikje? Daarna vliegt hij met een noodgang naar de andere kant van het bed waar ik dus lig, gaat op zijn rug met de poten wijd liggen spinnen. Tenslotte moet hij zijn "mooie" buik showen en ondertussen kijkt hij gespannen naar bewegingen van mijn handen. Ik moet mijn boek weg doen en daarna eerst dauwtrappen met mijn handen op het dekbed. Ja hoor, dan springt hij op bed en gaat luid spinnend naast mijn handen mee dauwtrappelen.
Hèhè, mijnheer staat op bed. Na een minuut of vijf gaat zijn kont omlaag en zit hij. Ik heb een nepbont plaid voor hem over mijn dekbed liggen, dan zeg ik: één, twee, hoepeta en gooi het plaid over hem heen, zodat hij ook warm ligt. En dan, nog steeds hard spinnend gaat hij eindelijk liggen, maar wel met twee pootjes om mijn hand geklemd.
Als ik uiteindelijk met mijn leesuurtje in bed stop, leeslamp uit en bijna in slaap val, verdwijnt Giro richting bank, want daar vindt hij toch ook een lekker plekje onder een nepbont plaid.
Een doodenkele keer besluit hij na zo'n anderhalf, twee uur toch weer terug te komen naar de slaapkamer en dan begint het hele ritueel opnieuw, dus er komt nooit zoveel van een lekker nachtje slapen voor mij.

Als er 'savonds eens een goede film op tv is, ga ik languit op de bank onder plaids en roep: Jongens filmpie kijken.. Want dan liggen ze wel zonder probleem samen in bed. Onmiddellijk verschijnt Tonto en installeert zich op mijn buik. Even later komt Giro de kamer in. Hij spingt dan ook op de bank, maar begint eerst te dauwtrappelen op mijn schenen (au, au, da's wel zo'n 7 kilo) en na een tijdje, als ik een plaid over hem heen gooi gaat mijnheertje ook eindelijk liggen.

Djiesus, nu ik dit schrijf besef ik hoe idioot ik bezig ben met die mannen van mij. what_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 29 apr 2013, 08:53

Dit topic is zo leuk. laugh_sm
Iedereen heeft weer een ander bedritueel en allemaal onderwerpen we ons aan onze katten. merry_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » ma 29 apr 2013, 12:03

Tja soms met 7 katten en 3 honden beginnen
de hondjes gaan de bench in tenzij we beiden omvallen van de slaap
helaas trekt wel alles naar mijn kant ipv naar hubby
dus ik heb dan een hond op of naast mijn kussen, 1 naast mij bij mijn zij onder dekbed en hond op voeteneind
vervolgens vaak wat ik niet weet 2 katten op mijn borst als ik op mijn rug lig maar dat is nooit lang en als ik op mijn zij lig dan komt Bert daar liggen
de rest zoekt een plekje onder dekbed waar plek is of ze stapelen
Floris komt soms biij mij eronder maar vaak bij Ron op zijn voeteneind
lig ik op mijn zij dan heb ik er 1 of 2 in mijn armen liggen

soms probeer ik de bank n de woonkamer vol met snggels te leggen en fleece zodat ze opzouten
maar dan verkiezen ze toch mams en je pyjama en beddengoed ziet er dan niet meer uit met die
zwetende varkens onder dekbed

ach ja dat is de sphynxen liefde die je voor lief neemt wub_sm

groetjes An

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”