Snoozeknop op mijn kat?

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Spruit_Elf

Snoozeknop op mijn kat?

Berichtdoor Spruit_Elf » vr 04 mei 2012, 15:43

Hi allemaal!

Ik heb twee sphynxen waarvan één heel lief is en altijd luistert, maar die ander is echt een DRAAK eerste klas (houd evenveel van allebei hoor t8

Mijn draakje Heels heeft een nieuw truukje:

Elke ochtend als mijn wekker gaat staat mevrouw naast mijn hoofd..
Eerst zachtjes mauwen om me wakker te maken.
Reageer ik niet --> dan voel ik pootjes op mijn gezicht.
Reageer ik niet --> dan staat ze op mijn hoofd
Reageer ik niet --> Dan staat ze op mijn hoofd en miauwt heel hard
Reageer ik niet --> dan rent ze door mijn slaapkamer, sprinkt op elke kast die ze tegenkomt en roept vanaf daar
Reageer ik niet --> dan gaat ze dr nagels krabben op mijn meubels in slaapkamer..

(in de tussentijd moet ik echt opstaan en naar werk lach_sm dus kan haar niet blijven negeren).

MAAR HOE in hemelsnaam kan ik mijn kat op snooze drukken..??? Help me!

Heel herkenbaar is dit filmpje voor mij, ze haalt echt ALLES uit de kast om me uit bed te krijgen (helaas ook in de weekenden of wanneer ik logees heb en mag uitslapen crazy_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Snoozeknop op mijn kat?

Berichtdoor Clemmetje » vr 04 mei 2012, 15:50

lach_sm lach_sm lach_sm
Ik ken dat filmpje en zie het al helemaal voor mij.
Tja, de snooze knop, waar zou die nou zitten.

Negeer je haar of geef je haar aandacht als ze dat doet?
Groetjes Clem
Afbeelding

Spruit_Elf

Berichtdoor Spruit_Elf » vr 04 mei 2012, 15:53

Nou mijn tactiek was eerst: boos NEE roepen en dan wegsturen..
Maar ze komt gewoon net zo lang terugrennen..
toen besefte ik me ook dat ik haar laat winnen als ik uberhaupt opsta om er op te reageren..

Dus ik probeer nu de "negeer-tckniek" dirol_sm russian_sm
Maarja.. mijn meubels in mijn kamer hebben het zwaar te voortduren daardoor.. en ik moet toch opstaan op een gegeven moment hahaha...

Ik weet niet wat ik het beste kan doen hiermee!

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » vr 04 mei 2012, 16:14

Naar die knop kun je denk ik lang zoeken, zit er niet op crazy_sm
Dat was voor ons de reden waarom de katten al na een paar dagen uit de slaapkamer te weren dirol_sm
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

nonalize

Berichtdoor nonalize » vr 04 mei 2012, 17:02

lach_sm hahaha hoe herkenbaar!!!!
Groetjes Elize

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 04 mei 2012, 17:48

lach_sm Heel herkenbaar inderdaad! Hier kunnen ze er ook wat van hoewel ik het tijdstip wel heb kunnen verplaatsen naar een uur of 8.30 waardoor ik er dus geen last van heb eigenlijk. Ik weet niet wat jij als eerste doet als je opstaat? Voorheen was het bij mij: Opstaan = katten eten geven. Dit zorgde er dus voor dat ze mij wakker kwamen maken om eten te krijgen. Dat werd ook steeds vroeger en op een gegeven moment al om 5.30 Werd ik dus niet blij van! Toen ben ik mijn ritme gaan omgooien. Nu sta ik op, maak koffie, douchen aankleden en dan pas krijgen ze eten. Op de een of andere manier heeft dat er toe geleid dat ze me niet meer wakker maken en zelf nog liggen te ronken als de wekker gaat. Dus wie weet ook een oplossing voor jou, je ritme omgooien...
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 04 mei 2012, 19:28

Hoi Hoi
lach_sm lach_sm blum4_sm blum4_sm wat zijn ze giga slim he ,,denk ook dat je het zo moet doen als Manoe zegt ,dan heb je een beetje rust als je je bed uitkomt .
leuk filmpje
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 04 mei 2012, 19:45

Filmpje was me al bekend, maar hij blijft erg leuk! Wel lastig als het ook zo herkenbaar voor je is. Ik vind de tip van Manoe wel erg goed, vaak is het eerste wat we doen als we opstaan: de katten eten geven. Daardoor zullen ze ongetwijfeld extra gemotiveerd zijn om jou wakker te gaan maken als ze al wat honger hebben. Dus ochtendritme veranderen is zeker een optie. Daarnaast zou je, als het je katten echt om eten te doen is, ook kunnen overwegen om zo'n op tijd instelbare voerbak te kopen. Dan kun je de avond van tevoren instellen dat de klepjes om bijv. 8u open gaan. De katten zullen het eten krijgen dan niet meer zozeer aan jou koppelen. Maar als je wil dat dit werkt, moet het doel van Heels om zich zo te gedragen 's ochtends wel zijn dat ze eten wel. Als ze alleen maar aandacht wil, zal het veranderen van je ochtendritme of een voedbak op klok ook geen effect hebben. Je zou in het weekend eens kunnen kijken hoe ze reageert als jij haar 's ochtends na haar ritueel eten geeft, en daarna weer in bed gaat liggen en gaat 'slapen'. Als ze haar buik vol gegeten heeft, en dan niet meer komt etteren, weet je dat het haar om eten te doen is en kun je dat aanpakken. Maar als ze met volle buik weer sfeer in je slaapkamer komt brengen, moet je kijken wat dan wel haar doel is. De meest simpele oplossing is natuurlijk om je slaapkamerdeur dicht te houden. Maar ik gok dat dat geen optie is w4

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » vr 04 mei 2012, 19:52

Filmpje is geweldig!!!

Hoop dat je een oplossing kan vinden.

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » vr 04 mei 2012, 20:00

Als je de knop heb gevonden laat het mij dan weten waar dit zit. Ik heb hier ook zo'n behaarde draak rondlopen. lach_sm

Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”