Heilige birmaan Of Siamees kitten er bij ?

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Prinsesje

Heilige birmaan Of Siamees kitten er bij ?

Berichtdoor Prinsesje » di 08 mei 2012, 12:09

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand mij advies kan geven.

Wij hebben al 4 katten, Birmaan, pers, en ragdoll, nu willen wij er graag een nieuwe kat bij, een kitten. Ik heb wel enkele ervaringen gelezen over de siamees, en dat karakter spreekt ons erg aan.

Maar de vraag is kan een siamees wel bij de katten die wij al hebben, dan bedoel ik invb met het karakter, of kunnen we beter een birmaan er bij nemen.

Groetjes, Marielle

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Heilige birmaan Of Siamees kitten er bij ?

Berichtdoor Clemmetje » di 08 mei 2012, 12:22

Welkom op ons forum Marielle.
Ik denk zelf dat als je een Siamees neemt als kitten er normaal niet zoveel problemen zullen optreden.
Is ook wel afhankelijk van hoe je groep nu is. Hoe gedragen ze zich nu tegenover elkaar? Zijn ze allemaal geholpen?
Misschien kun je daar eerst iets meer over vertellen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Prinsesje

Berichtdoor Prinsesje » di 08 mei 2012, 12:42

Hallo Clemmetje,

Dankje voor je reactie.

Ik heb 2 birmanen beide broertjes en bijna 18 jaar oud, zeer rustige en lieve katten. 1 Ragoll bijna 9 jr, en arrogant en is de baas, komt alleen bij je als die zelf knuffels wilt, maar ook een erg lieve kat. Alle 3 katers en geholpen.

Als laatste de pers 2,5 jr, en die heeft bijna het zelfde karakter als de ragdoll, is een vrouwtje en niet geholpen, speelt alleen geen baasje, maar ook is ze heel erg lief.

En nu denken wij zelf als we er een siamees bij nemen een kitten natuurlijk en een meisje dat dat misschien ook beter, is als een mannetje .

Verder zijn we al helemaal verliefd geworden op dat karakter van de siamees, maar ja de groep is nu heel rustig, bijna nooit ruzie, alleen de ragdoll geeft een van de birmanen wel eens een tik .

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 08 mei 2012, 13:48

Hallo Marielle
welkom hier Wij hebben de Siams en de Sphynxen ook altijd bij elkaar gehad ,ging perfect dus zou me daar geen zorgen om maken
Zeker niet als je een kitten neemt die passen zich wel aan ,en vanuit de natuur horen ze een kitten ook niks te doen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 08 mei 2012, 13:56

Ik zou zeker geen katertje nemen omdat je pers nog open is. Of je moet haar eerst laten helpen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Prinsesje

Berichtdoor Prinsesje » di 08 mei 2012, 14:09

Hallo Wil, Dankje voor je reactie. Maar hebben die katten niet een beetje het zelfde karakter?

Dankje Clemmetje. We willen zeker geen nestje, dus ook om die reden geen mannetje :)
En we denken dat het misschien ook beter is want dan heb je 3 mannetjes en 2 vrouwtjes.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 08 mei 2012, 14:45

Hai Marielle, welkom hier. Ik denk dat hier niets over te zeggen valt. In principe hoort een kitten geaccepteerd te worden en doen volwassen katten een kitten niets. Je hebt aan de andere kant wel een grotendeels oudere groep natuurlijk (mooie leeftijd 18 zeg great_sm ) een siamees is wel meer een druktemaker denk ik maar misschien klikt het juist wel heel goed of gaan de oudjes de jonkies dan een beetje uit de weg? Succes bij jullie keuze.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 08 mei 2012, 21:33

Hoi Hoi
Nee hoor een Sphynx en een Siam hebben heel andere karakters ;)

een Siam is vreselijk lief ook mens gricht maar heeft wel wat kapsones en is een stuk rustiger dan een Sphynx
Als een van onze Siams iets deden wat niet mocht en je gaf ze een tik op hun kont ,gingen ze dat gauw wassen en zagen je even niet meer staan

een Sphynx is veel drukker ondernemender en geef je die een tik op zijn kont vind hij dat een giga spelletje en zal je daaron zeker niet negeren.
Wij blijven nog steeds een giga zwak houden voor de Siams ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”