met vakantie

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Milo

met vakantie

Berichtdoor Milo » vr 25 mei 2012, 12:52

Kwam hierover al een stukje tegen van Barbara geloof ik (Mst Yoda) maar weet niet meer waar haha.

Eind Augustus ga ik een weekje even heerlijk weg met de kinderen naar Hoenderloo (camping).
Wel geregeld met de voorwaarde dat al mijn dieren (2 honden, 1 Sphynx) mee mogen aangezien vaak maar 1 huisdier toegestaan is...overal crisis dus dat was geen probleem.

Alleen na verder nadenken nu alvast...duurt nog bijna 3 maanden ;-)...overweeg ik om Lola toch niet mee te nemen.
Die kleine Houdini doet er hier thuis al van alles aan om te ontsnappen...ze is graag buiten...maar dan moet ze na de voor of achterdeur de tuin nog uit zien te komen...
Als ze daar hem weet te smeren is het eind zoek en zie ik mezelf al een hele vakantie door de bossen of over de camping zoeken.

Hoe doen jullie dat met vakantie?
Pension?
Of zijn er hier nog meer mensen die denken leuk een week een Sphynx?

Denk gooi het gewoon even in de groep...je weet maar nooit.
Zijn hier immers allemaal Sphynx liefhebbers die het ras een beetje kennen.
Groetjes Miranda

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: met vakantie

Berichtdoor Clemmetje » vr 25 mei 2012, 12:56

Als wij weg gaan blijven de katten thuis.
Mijn vriendin komt dan twee keer per dag om ze te verzorgen, pillen te geven en aandacht te geven.
Zij neemt hier ook echt de tijd voor.
Wij zijn weliswaar nooit lang weg. Meestal maar een paar dagen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » vr 25 mei 2012, 13:05

Die van mij gaan naar een 'kattenhotel'. Ze hebben daar een eigen ruimte (slaapkamer) met uitzicht op water.
Voor Clint, Lloyd en Buck wordt het de 2e keer maar voor Jayda de 1e keer. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat, vorig jaar waren ze elders ondergebracht.
Thuis laten en 2x per dag iemand laten komen vind ik geen prettige optie. Als het dit jaar niet bevalt gaan we volgend jaar met z'n zessen op vakantie.
Stiekem kijk ik hier al naar uit maar ik heb ook enige verplichtingen naar mijn man toe ohmy_sm
Groetjes, Tilly >^.^<

g.w.

Berichtdoor g.w. » vr 25 mei 2012, 13:34

Of zijn er hier nog meer mensen die denken leuk een week een Sphynx?

Denk gooi het gewoon even in de groep...je weet maar nooit.
Zijn hier immers allemaal Sphynx liefhebbers die het ras een beetje kennen.

Misschien handig om te weten waar je woont?
Groetjes Gerry

Odett

Berichtdoor Odett » vr 25 mei 2012, 14:22

Bij mij komt 2x per dag een dame die werkzaam is bij een kattenoppascentrale. Eerst natuurlijk kennis gemaakt met elkaar en een intakegesprek gehad. Het is in iedergeval goed bevallen vorig jaar. We gaan overigens maar maximaal 4 dagen weg, dus dan is het goed te doen. Bij een langere periode vakantie zou ik toch echt iemand in huis willen.

Het kan een idee zijn, ook gezien tijden van crisis, om bij elkaar op te passen. Dus een soort van tijdelijke woning/kattenruil mocht je geen oppas hebben.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 25 mei 2012, 14:36

Hoi Miranda,

Mijn studiegenootje woont bij jou in de buurt en had een oppascentrale voor katten. Volgens mij doet ze dat niet meer ivm drukte, maar kan het vragen voor je als je wilt. En anders weet ze misschien wel iemand anders voor je in de buurt. Maar een week is misschien wel een beetje lang voor oppas aan huis. Misschien vind je hier wel iemand.

Groetjes Manoe
Afbeelding

isolde

Berichtdoor isolde » vr 25 mei 2012, 16:02

Heel misschien zou ik je ook kunnen helpen,ik beloof nog niks.
Heel handig is idd te weten welke plaats je woont. Ik ben al beetje druk met oppassen nl. Stuur het anders maar in een pb'tje.
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 25 mei 2012, 20:44

Wij huren dit jaar voor het eerst mensen in, via Homecare...we hebben al kennisgemaakt dus alle dieren blijven thuis, en is er 24-7 iemand aanwezig...
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 25 mei 2012, 21:07

Persoonlijk hou ik niet zo van een wildvreemde in huis en vooral aan mijn dieren en Jeroen vindt dat al helemaal niks. Bij dagjes weg hebben wij super buren die nooit moeilijk doen en altijd op de honden willen passen. Als we op vakantie gingen kwam mijn super lieve moeder altijd in huis oppassen. Klinkt heel raar maar mijn moeder is niet erg gewend en zelfs een beetje bang voor dieren (wat dat betreft begrijp ik er echt werkelijk waar niets van dat ik toch echt haar dochter ben lach_sm) maar hier past ze al jaren op omdat ze onze dieren al lang kent en weet dat ze niets doen. Dit gaat altijd hartstikke goed en ik ging met een gerust hart weg. Nadeel is bijvoorbeeld wel dat mijn mams niet durft te pillen dus toen Sambal aan hcm leed bleven wij thuis simpelweg omdat niemand in onze omgeving haar vier keer per dag kon pillen. Als mijn moeder tijdens onze vakantie niet op de hond kon passen ivm hele dagen die ze dan net moest werken zat zij de ons in huis bij de katten en brachten we Diesel ook wel eens bij mijn vader of bij vrienden. Dit jaar nemen we de honden voor de eerste keer mee op vakantie. Mijn moeder heeft aangegeven dat ze onze ledematen amputerende stuiterbal Bento nog een een klein beetje griezelig vindt en bang is dat hij niet luistert, mijn vaders vriendin zit in een gecompliceerd transplantatietraject en onze vrienden die wel eens oppassen hebben zelf inmidels drie honden waaronder twee jonge duitse doggen. We mogen de mannen vast wel brengen maar dat is wel erg vol dan he whistle_sm whistle_sm De keuze was dus simpel gemaakt, mams komt weer op de katjes passen en ds hondjes gaan lekker mee. We hebben een huis gehuurd in de bossen in Duitsland met een omheinde tuin van zes hectare. Het is de eerste keer dat we dit doen en ik heb er erg veel zin in!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 25 mei 2012, 21:17

Nee, ik hou ook niet van vreemden in mijn huis, absoluut niet, vind het al lastig om een bekende mijn sleutels te geven. Ik heb gelukkig ook de luxe om mijn katten bij vakantie naar mijn lieve mama te brengen. Ze is dol op katten, maar wil ze niet meer ivm de haren... En dat zeg ik op een sphynxenforum lach_sm Maar voor een paar daagjes vind ik het nogal wat gedoe en ook een hoop stress voor de katten om die hele toer door Amsterdam te maken. Dus een paar jaar geleden heb ik toch een kattenoppas ingehuurd om een paar dagen voor mijn katjes te zorgen. Ze kwam eerst langs (dochter van marcellina stolting (als ik het goed schrijf) gedragstherapeut) en eiste dat ik nog extra sleutels liet maken om bij mijn buren achter te laten voor het zeer onwaarschijnlijke geval dat zij de sleutels zou verliezen. Ik was erg tevreden hoor. Toen ik thuis kwam lag er een uitgebreid verslag voor me klaar met alles wat ze had gedaan met ze en nog wat tips. En niet duur ook, geloof dat ik 9 euro betaalde voor 3 katten + 1 euro omdat Rico medicatie kreeg. Dus als ik nog eens een paar daagjes weg ga zal ik haar zeker weet bellen. Maar als het kan liever een bekende natuurlijk!
Afbeelding

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”