met vakantie

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
MaaikeV

Re: met vakantie

Berichtdoor MaaikeV » vr 07 sep 2012, 10:11

Hahah, wel een mooie blik vind ik altijd, maar niet op zo'n moment!
Jaa klopt, de deur moet altijd dicht, gelukkig hadden wij een ventilator mee, maar ff doorluchten was soms moeilijk. Katten in de douche en waaien maar, maarja dan hoor je ze miauwen en wil je ze toch bij je hebben.. dan maar weer vast binnen.. maar de kleinste is dan zijn evenwicht kwijt, lijkt t.. dus liever niet te vaak vast zetten.. Valt ineens om en rolt helemaal omver.. (weet ook niet precies waardoor dit komt) evenwichtsstoornis ofzo..

Ja kwa kattenhotel is ook erg fijn! dachten wij eerst ook aan, maarja ik kan echt niet zonder ze en dan is mijn vakantie minder fijn, dus ze gaan gewoon weer mee, maar nu weten we waar we op moeten letten ;)

Milo

Berichtdoor Milo » zo 09 sep 2012, 12:23

Is ook twijfel Sil..ene kant leuk, andere niet altijd handig.
En denk zelf dat het voor de katten weinig uit maakt..als ze eten drinken en warme slaapplek hebben vinden ze het volgens mij al snel best.

Maaike, aan het begin viel Lo ook om hoor.
Heb verder ook helemaal niet "getraind" met tuigje om.
Daar gewoon meteen tuigje om, riem eraan en hobbelen maar...ze zag zoveel interessant dat ze niet 1x meer omviel of met tuigje bezig was.

Heb wel heel dun tuigje die heel licht is, zal ook wel schelen.
Alleen klipje van riem was vrij zwaar maar goed, Lo heeft zich er niet aan gestoord...maar die moet ik binnenkort ff vervangen voor kleiner klipje.

Afbeelding
Groetjes Miranda

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » zo 09 sep 2012, 13:08

Wat een super mooie foto!
Ooh dus dat omvallen hoort er een beetje bij.
Jongste deed het wel, oudste niet.
Ze lopen alleen beiden helemaal met hun buik op de grond.. ziet er echt dom uit haha.. maarja zal wel wennen zijn denk ik.
Ik heb ook een licht tuigje en een klein klipje eraan, dus daar kan het bijna niet aan liggen denk ik

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » di 11 sep 2012, 10:19

Ohhh Miranda, ik had je vitrages gemist shok_sm
Lootje is goed bezig geweest, je trots.
Ben ik even blij met rolgordijnen die altijd om hoog zijn stop_sm
Fijn dat de vakantie een succes was en leuke foto's.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Milo

Berichtdoor Milo » wo 12 sep 2012, 13:01

Ja hier viel ze eerst ook steeds om...heel duf gezicht...in slow motion als ze ergens op wilde stappen dan ging ze bijna in koprol er weer af soms.
Later was dat ineens allemaal spontaan over...maar dat laag lopen deed ze wel vaak hoor.
Zal dat niet ook gewoon het loopje van nieuwsgierig en op hun hoede zijn?

En ja...zucht...mijn vitrage...
Tranen schieten soms nog steeds spontaan in de ogen als ik er naar kijk...nowhy_sm
Voorlopig nog maar even niks nieuws...is nog een optie om die uit de keuken er te hangen en daar dan idd een rolgordijn of iets.
Maar ja...ben bang dat die uit de keuken er dan snel niet meer uit zien... eek_sm
Groetjes Miranda

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » wo 12 sep 2012, 21:40

Lol, als ik dit zo lees zie ik ze ook echt voor me en inderdaad in slowmotion omvallen. Wel fijn dat Lo dat dan ook had en dat vanzelf over ging.
Dacht dat het aan Denzie lag want Revi deed dit nooit.
Wel het sluipen, maar hoort er misschien bij :) Ziet er wel lief en waakzaam uit

Jaa vitrage en katjes is geen super goede combinatie..
Ik dacht ik neem luxaflex.. daar zitten nu allemaal gaatjes in van meneer zijn tandjes en veel zijn omgebogen omdat ze goed kopjes kunnen geven..
Haha, maar hou teveel van ze om dr boos om te blijven. Verander het wel als ze ouder zijn smile7_sm

Milo

Berichtdoor Milo » za 15 sep 2012, 00:21

Jij hebt nog hoop Maaike...heb ik al opgegeven whistle_sm

Maar dat tuigje was bij Lo eerst echt "drama queen" eerste klas en op vakantie adres niks meer aan de hand...heel apart.
De 1 werkt toe naar weken "tuigje-training" en misschien succesvol en beter?!?!...bij mij ging het bij toeval zo en prima verlopen...maar mijn Lootje is een Miki dus al van "huis" uit beetje gekke genen mee he (sorrryyyy Wil haha).
Heb dus geen oordeel wat beste is...herken wat jij trance_sm schrijft en was hier net zo en onder pedagogisch verantwoorde dierenmanieren ook zo over... lol_sm
Groetjes Miranda

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » za 15 sep 2012, 11:01

Een klein beetje hoop, haha nouja de laatste dagen "eten" ze mijn luxaflex niet meer op.. dus wie weet kan ik volgend jaar nieuwe ophangen die dan heel blijven haha.

Jaa, ik dacht ook al aan tuigje training.. neem ze vaker mee naar buiten hier, maar ziet er raar uit dat als mensen langslopen Denzie ineens omvalt en omrolt en suf kijkt hihi
Zal eens kijken of ik het tuigge gewoon binnen om kan doen en kijken hoe dat gaat.
Hahaha gekke genen.. hebben veel sphynxen denk ik ;)
Maar wat leuk dat Lo bij Wil vandaan komt smile7_sm

Milo

Berichtdoor Milo » zo 16 sep 2012, 15:15

Volgens mij zijn er idd ook weinig Shynxjes die wel sporen haha.
Maar ben nog steeds erg blij met Lootje (als ik niet naar mijn vitrage kijk dan) en ook zeker dat ze bij Wil vandaan komt hoor t4
Groetjes Miranda

Milo

Berichtdoor Milo » zo 16 sep 2012, 15:17

En luxaflex heb ik alleen in de badkamer, gaat the princes graag met haar kop tussen maar verder niks.
Alleen plastic tasjes zijn hier niet veilig...die moeten gewoon gesloopt fool_sm
Groetjes Miranda

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”