Sphynx-kleding

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Bridget

Sphynx-kleding

Berichtdoor Bridget » do 20 sep 2012, 18:45

Hoi

Ik weet niet of hier ergens al een topic is of waar ik het moet plaatsen.
Nu weet ik wel een site voor sphynx kleding maar deze is in de USA en naar wat ik gehoord heb zouden er nogal veel leveringskosten kunnen bijkomen.
Nu mijn vraag kent er iemand de site en heeft er al iemand iets besteld.
http://sphynxcatwear.com/
Ze hebben er in elk geval heel leuke truitjes.

Zijn er trouwens veel mensen die hun sphynxjes kleding aandoen?
Is het nodig om ze kleding aan te doen of word het juist maar gedaan voor show?
Afbeelding

adaenruud

Re: Sphynx-kleding

Berichtdoor adaenruud » do 20 sep 2012, 19:26

ik heb nog nooit iets in de USA besteld, ook idd omdat ik gehoord heb dat er hoge verzendkosten/invoerrechten berekend worden.
Engeland daarentegen hanteert lage verzendkosten, vaak zelfs gratis. Misschien dat je daar een leuke webwinkel kan opsnorren.

Kleding dragen ze hier niet. In het verleden weleens geprobeerd een truitje aan te doen maar Frodo kon hiermee alleen
maar in z'n achteruit lopen of omvallen Afbeelding.
Zelfs een tuigje is een crime.

Persoonlijk vind ik het niet nodig om de nakies aan te kleden, als ze het koud hebben duiken ze wel onder een fleecedekentje.

In ieder geval veel shopplezier.
Groetjes Ada

Frodo, Fay en Suus

Caitlin en Dobi rainbow_sm

nonalize

Berichtdoor nonalize » do 20 sep 2012, 19:36

Ik heb weleens iets besteld bij doggyfashion. Daar hadden ze toen hele leuke bodywarmers van spijkerstof en lekker zacht fleece aan de binnenkant en kraag, ook hebben ze leuke shirts, ik had er toen een van Marvin the martian laugh_sm De maten staan er ook in cm duidelijk bij dus dat is handig aangezien de s,m,l,xl overal nog wel eens anders kan zijn. Maar ik doe ze zelden kleren aan maar eerder nam ik Bollie vaak mee ergens naartoe en als het dan koud was kreeg hij zn shirt en jas aan ohmy_sm
Groetjes Elize

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 20 sep 2012, 20:30

Wil besteld vaak in Amerika en volgens mij valt het altijd wel mee met de kosten.
Natuurlijk is het niet heel goedkoop omdat het van ver moet komen.
Ik heb wel wat kleertjes liggen maar trek het eigenlijk alleen aan als er medische redenen zijn.
Groetjes Clem
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » vr 21 sep 2012, 09:26

Een vriendin van mij is nu bezig om truitjes te breien voor mijn sphynxjes.
Dit omdat ik ze wel eens meeneem naar buiten aan de lijn.
En ik ben opzoek naar een mandje voor voorop de fiets en dan kunnen ze dan ook lekker mee. Alleen met dit weer lijkt me dat te koud en daarom doe ik ze dan een truitje aan. (geen idee of dit ook moet of dat ze ook zonder truitje naar buiten kunnen.. Mijn gevoel zegt dat t koud is anders hihi)
Als ik een site tegen kom, laat ik je t weten :)

Ben zelf ook wel handig op de naaimachine en ben bezig met een patroon voor een fleece truitje. Ik hou je op de hoogte

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 21 sep 2012, 11:50

Heej, ja, ik weet niet of een truitje nodig is. Ik denk het niet. Sommigen beweren dat de sphynx ondanks zijn naaktheid genoeg in huis heeft om zichzelf zelfs met vriesweer warm te houden. Dat kost wel extra energie en dus zal hij dan ook meer eten. Echter, ze haten kou en je ziet ze rillen en ze zoeken niet voor niks de warme plekkies op (daar hebben ze een neus voor).

Als ik met mijn Smigeltje naar de dierenarts gaat dan vindt hij het buiten toch echt koud. Ik wikkel hem dan in een fleece deken, want anders vindt hij het niet tof (behalve met super zonnig zomer weer). Ook de achterdeur staat vaak open, maar alleen als het niet te koud is gaat hij naar buiten anders niet en hij rilt enorm als hij in de kou staat. Hij zoekt niet voor niks zijn fleecedeken, bontdeken etc op (ook stof!!). Dat vinden ze lekker.

In de winter krijgt mijn Smigeltje weleens een wollen truitje aan, want ik ben niet zon kachelmens en kleed me liever warm dan alles hoog stoken. Ik vind zelf een warme trui dan heerlijk en dan denk ik: waarom hij niet? Smigeltje kan dan ook wel in allerlei dekentjes en zelfs met trui doet hij dat nog. Mijn man vindt een trui echter heel stom. Hij zegt dat dat niet natuurlijk is. Die doet hem soms weer uit (zeker als Smigel begint aan een wasbeurt). Ik zeg dan: ja maar de natuur heeft hem geen kleding gegeven. Net als ons! Wat natuurlijk wel een nadeel is dat de kat bij het wassen zijn trui meelikt (is geverfde wol giftig??). Dat is een reden dat ik een beetje in dubio ben erover en als ie zich likt dan doe ik zn trui uit en likt hij zich omwille van de trui? Smigel heeft volgens mij het idee dat hij zichzelf likt als hij de trui likt, maar ja. Misschien is een fleecetrui dan beter of gewoon naakt laten. Verder heb ik het idee dat Smigeltje een wintertruitje wel lekker vindt en dat alles wat lekker warm voelt, welkom is. Ik had er zelf 2 gebreid en die geven hem veel bewegingsvrijheid, maar houden net het ruggetje, de nek en de buik warm. Ook houdt hij zo lekker warmte vast en hoeft ie als ie onder zijn deken vandaan komt de kou niet zo te trotseren :), plus een voordeel is dat het talg opneemt :) Het truitje zit als een tweede huid om hem heen. Maar eigenlijk loopt hij merendeels in het jaar naakt rond, alleen in de echte koude wintermaanden krijgt ie wat aan (als het buiten vriest) :) Dus ja dat is over het hele jaar gezien bijna nooit ...

Afbeelding

Kortom: Ik denk dat kleding niet nodig is en dat je met dekentjes al een hoop kan bereiken. Wel vind ik kleding tof om te hebben om een toffe foto te maken. Zo had ik een kerstpak voor kleine honden gekocht en daar een toffe kerstkaartfoto mee gemaakt, maar zoiets kan ik Smigeltje niet aandoen om aan te laten, dat zal echt dierenleed zijn... Je kunt echt met allerlei dingen superfoto's maken. Maar als je buiten op de fiets je kat in een mand hebt dan kan ik me voorstellen dat hij het fijn vindt om het behaaglijk warm te hebben. Ik zie niet in waarom je hem geen jas/trui dan aan kan doen en misschien nog een deken eromheen. Dat zal het diertje heerlijk vinden, zolang het weer uit gaat als hij weer binnen is. En als ie op mijn sphynx lijkt dan gaat ie vanzelf wel piepen als ie iets niet wilt of niet leuk vindt ;) Smigeltje kan ontzettend goed mij vertellen wat hij wilt en niet wilt :D.

Afbeelding

Maar ik ben wel een beetje een tut, want als ik een verjaardag heb dan krijgt hij een strik om en moet ie er presentabel en schoon uitzien :D Dat zelfs degenen die katten niet leuk vinden hem nu geweldig vinden haha

Afbeelding

Nou ja, dit is zo een beetje mijn visie erop :D Binnen is eigenlijk niet nodig als je dekens hebt en je hebt kachels aan in de winter enzo, buiten kan je het doen, maar een deken kan ook. Ik denk dat de meeste meer kleding voor de show gebruiken en omdat het koddig staat.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Bridget

Berichtdoor Bridget » vr 21 sep 2012, 15:17

Ik heb ook al een fleecetruitje voor Akiko en ja natuurlijk toen ik hem dat de eerste keer aandeed deed hij daar raar mee, maar ik had hem dan een paar kattensnoepjes gegeven en dan was hij zijn fleeceje onmiddelijk vergeten.
Ja voor foto's is het inderdaad leuk om ze in een pakje te steken.
En ja ik ben ook altijd bang wanneer ik het frisjes vind dat zij het dan ook koud hebben.
Natuurlijk kunnen ze hier ook onder fleecejes gaan liggen wat ze ook meestal doen, juist daarom denk ik dan ook dat ze zo een truitje in de winter wel kunnen gebruiken, ik loop in de winter ook niet in mijn nakie in huis denk ik dan.
En ja misschien is het niet nodig om hun een truitje aan te trekken aanzien ze toch ook meer eten dan andere katten maar die andere katten hebben dan toch ook weer hun vacht die hun warm houd.

Afbeelding

Maar dit truitje vind ik niet zo mooi en bij sphynx wear hebben ze wel heel mooie truitjes.

Ale voor gebreide truitjes ben ik niet zo te vinden want als ze dan spelen maken ze konstant haken in de trui met hun nagels ook daarom doe ikzelf in huis geen gebreide truien meer aan ik heb voor mijzelf ook fleecetruien om in huis te dragen.

In elk geval MaaikeV je mag mij altijd op de hoogte houden wanneer jezelf fleecetruitjes maakt hoor!
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 21 sep 2012, 15:24

Ik heb ook al een fleecetruitje voor Akiko en ja natuurlijk toen ik hem dat de eerste keer aandeed deed hij daar raar mee, maar ik had hem dan een paar kattensnoepjes gegeven en dan was hij zijn fleeceje onmiddelijk vergeten.
Ja voor foto's is het inderdaad leuk om ze in een pakje te steken.
En ja ik ben ook altijd bang wanneer ik het frisjes vind dat zij het dan ook koud hebben.
Natuurlijk kunnen ze hier ook onder fleecejes gaan liggen wat ze ook meestal doen, juist daarom denk ik dan ook dat ze zo een truitje in de winter wel kunnen gebruiken, ik loop in de winter ook niet in mijn nakie in huis denk ik dan.
En ja misschien is het niet nodig om hun een truitje aan te trekken aanzien ze toch ook meer eten dan andere katten maar die andere katten hebben dan toch ook weer hun vacht die hun warm houd.

Afbeelding

Maar dit truitje vind ik niet zo mooi en bij sphynx wear hebben ze wel heel mooie truitjes.

Ale voor gebreide truitjes ben ik niet zo te vinden want als ze dan spelen maken ze konstant haken in de trui met hun nagels ook daarom doe ikzelf in huis geen gebreide truien meer aan ik heb voor mijzelf ook fleecetruien om in huis te dragen.

In elk geval MaaikeV je mag mij altijd op de hoogte houden wanneer jezelf fleecetruitjes maakt hoor!
wat een heerlijk warm fleecje!! Waar heb je die vandaan? Zoiets wil ik ook nog hebben, want dat ziet er wel behaaglijk uit voor koude winterdagen :) Ikzelf ben niet goed op de naaimachine en ik heb ontdekt dat het echt goed moet zitten, wil het een comfortabel zijn, een soort tweede huid.

Likt jouw sphynx zijn fleecje af?
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Bridget

Berichtdoor Bridget » vr 21 sep 2012, 17:32

Toch nog niet gezien dat hij het fleece aflikt maar veel heb ik hem dat nog niet aangedaan ik ben namelijk zelf nogal een kouwelijke.
http://www.purrfectdesign.net/nl/voor-k ... -specials/
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 21 sep 2012, 17:37

Toch nog niet gezien dat hij het fleece aflikt maar veel heb ik hem dat nog niet aangedaan ik ben namelijk zelf nogal een kouwelijke.
http://www.purrfectdesign.net/nl/voor-k ... -specials/

haha... Nou fleece kriebelt ook niet zo als wol misschien wel? Zien er mooi uit en niet duur. Misschien ga ik er wel 1 bestellen als het een vorstwinter wordt. Zeker omdat mn mannetje HCM heeft, moet hij het aangenaam hebben!! :D
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”