Temperatuur in huis

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
RenskeZee

Re: Temperatuur in huis

Berichtdoor RenskeZee » ma 08 okt 2012, 13:00

Goh dan valt het toch wel erg mee kennelijk :)
Ik dacht altijd dat sphynxjes het heel snel koud hadden.
Maar op zich wel logisch dat ze dan gewoon wat meer eten.
Het is misschien ook maar net wat ze gewend zijn.

Wel een hele opluchting hoor. Ik ging de laatste tijd steeds naar bed met de angst dat ze in hun mandjes lagen te rillen. Dus dan maar weer flink de kachel aangedaan. Het is niet fijn om je altijd zorgen te maken dat ze het misschien koud hebben. Maar dat is dus nergens voor nodig smile7_sm

Wat is zo'n forum toch fijn ok_sm
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » ma 08 okt 2012, 13:08

Dat lijkt me trouwens wel lastig om geen CV te hebben Smigeltje! Maar begrijpelijk dat je dan ook minder de verwarming aanzet. En misschien is het voor je bloterik juist wel fijn dat het wat frisser is in huis, dan is het des te fijner om bij zn baasje te liggen knuffelen :)

In elk geval ga ik na alle reacties op dit topic de verwarming toch ook maar wat lager zetten....
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » ma 08 okt 2012, 15:49

Hier staat ie als we er niet zijn en snachts op 18 en door de dag rond de 20 en als het kouder is gaat dat richting 21-22 en snachts is het ijskoud op de slaapkamer, wij slapen winter & zomer met de vensters helemaal open maar mijn snuitjes kruipen lekker tegen mij onder de lakens waardoor de temperatuur behoordlijk oploopt en het kleine zweetballetjes worden!

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » di 09 okt 2012, 11:39

Dat is wel ideaal inderdaad, gewoon lekker de katjes mee in bed! Dan heb je het misschien nog heet ook :)
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 09 okt 2012, 12:41

Wij hebben de verwarming 's nachts op ongeveer 17 graden, overdag en 's avonds rond 20 a 22 graden.
In de winter krijgen ze lekker de snugglepads mee naar boven en natuurlijk overal volop fleecedekens. Dus mijn kattenkindjes komen goed de winter door.

Verder denk ik dat je ze natuurlijk teveel kunt verwennen qua warmte. Zolang ze in de zomer ook nog onder een fleece gaan denk ik dat ze gewoon niet goed snik zijn ohmy_sm hoe warmer des te beter.
Groetjes, Tilly >^.^<

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 09 okt 2012, 14:29

Hier 's nachts en bij afwezigheid 18-19 graden en overdag en 's avons 20-22 graden. Eerst liet ik nog wel eens de kachel aan als ik weg ging maar dat doe ik niet meer. Het maakt ze hier niet uit hoe warm het is bakken en braden onder een kleedje doen ze toch. Zomers is het op zolder denk wel dertig graden op het zuiden of meer?? Vinden ze heerlijk, ze verdringen elkaar voor de beste plek. Als het kouder is gewoon lekkere warme mandjes en kleedjes en 's avonds met een fleecekleedje op schoot. Geen kouwelijke katjes hier, en spek genoeg ook laugh_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » di 09 okt 2012, 14:46

Dat is wel waar Marjolein en Tilly! Ze liggen werkelijk altijd onder fleecedekentjes begraven. Het kan ze niet heet genoeg zijn. Daarom dacht ik ook altijd dat ik het goed warm moest houden. Maar we hoeven die kereltjes dus helemaal niet zo te verwennen smile7_sm
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » di 09 okt 2012, 15:36

Hier gaan ze ook op de verwarming liggen, hou ze dat kunnen uithouden geen idee want ik kan mijn hand er niet lang ophouden maar ze vinden het zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig en dat is nog licht uitgedrukt :)

En onder de lakens zijn het warmwaterkruikjes, en ja de hitte slaat dan soms onder de dekens uit, ze kunnen behoorlijk wat warmte produceren, hahhaha maar zalig als het nu zo wat kouder is :)

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 09 okt 2012, 15:41

Verwennen doen we ze toch wel he laugh_sm Hier liggen ze trouwens ook graag op de wasdroger te bakken (zomer en winter).
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » wo 10 okt 2012, 11:17

hier is het altijd heel warm.... temperatuur met kittens in huis snachts 22graden en overdag gaat het naar 23,5graden.
Bij geen kittens gaat het snachts naar 19graden maar overdag blijft hetzelfde
uiteraard is de maatschappij hier heel gelukkig mee want ik mag altijd een hoop betalen
Afbeelding

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”