Temperatuur in huis

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Milo

Re: Temperatuur in huis

Berichtdoor Milo » wo 10 okt 2012, 15:38

Als ik weg ben heeft Lola de hal beneden (daar is het dan wel koud) en de hele boven verdieping...ook daar is het koud want al is de kachel aan dan boven niet (of heel klein beetje).
Maar of het nou +30 of -10 is...ze ligt toch altijd en eeuwig in 1 van de bedden onder het dekbed.
Ook snachts als we naar bed gaan duikt ze er bij 1 van de kids in of bij mij.
Al staan er tig Lola-bedjes/mandjes/fleecjes...gaat niets boven een goed matras en opgemaakt bedje met dekbed...ook voor mijn little princes dus lol_sm

Denk dus ook niet dat het uitmaakt, mits je idd maar wel dekentjes of plekjes hebt waar ze onder/in kunnen kruipen om warm te krijgen.
Buitenkennel met alleen vlonder lijkt me dus geen optie.... lach_sm
Groetjes Miranda

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » wo 10 okt 2012, 16:24

Dat is wel lekker warm zeg! Als het aan mij lag stond de kachel hier ook zo hoog (niet om de katten maar om mijzelf) maar dat is toch wel erg duur inderdaad.

Wat zijn het toch verwende beestjes he Miranda!
Gek trouwens dat die van mij nooit in mijn bed gaan liggen als ze de kans hebben... Ze lijken niet zo handig in het ergens onder kruipen wacko_sm
Maar ik haal nog wel wat extra fleecekentjes en dan komen ik en mijn katten de winter wel door, ook met de kachel wat lager :D
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Daantje

Berichtdoor Daantje » wo 10 okt 2012, 17:45

Bij ons is het overdag 16 graden en savonds en smorgens en in het weekend 20. Als we thuis zijn gaat de verwarming meestal wel wat hoger dan 16 graden.
Twee haarballen zijn het gewend en Bohy kruipt meestal tussen de fleecejes met haar snuggle pad en een truitje aan :D
We merken wel dat ze het nu kouder krijgt. Ze ligt dan het liefst bij ons onder de trui of onder een dekentje.

Bridget

Berichtdoor Bridget » wo 10 okt 2012, 18:07

Hier zijn het kachels en of ze kou hebben ik denk soms toch van wel gezien ze hier dikwijls me hun poep op de kachel zitten.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben juist een beetje bang dat wanneer de kachel straks volle bak gaat aanstaan ze hun pootjes zullen verbranden!

Voor de moment staat de kachel hier nu al op maar slaat die natuurlijk nog niet zoveel en lang aan om de juiste temperatuur in huis te hebben.
Ik heb hier nu ongeveer een 20gr in huis dag/nacht.
S'nachts kunnen ze lekker bij mij komen liggen en verder ligt er ook altijd een fleece in de zetel.
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » do 11 okt 2012, 10:05

Dat lijkt me trouwens wel lastig om geen CV te hebben Smigeltje! Maar begrijpelijk dat je dan ook minder de verwarming aanzet. En misschien is het voor je bloterik juist wel fijn dat het wat frisser is in huis, dan is het des te fijner om bij zn baasje te liggen knuffelen :)

In elk geval ga ik na alle reacties op dit topic de verwarming toch ook maar wat lager zetten....
Hoi hoi, ik ben er wel aan gewend. En ik heb een temperatuurklokje in mn kamer staan. Nu is het bv 20 graden. Dus dan weet ik hoe warm of hoe koud het is. En nu ligt Smigeltje in een bontdeken te snurken... alsof het koud is :) LOL Maar helaas voor hem, ben ik geen warmstoker (krijg altijd geld terug:D)

En ik heb een dikke warme trui voor mijn bloterik voor de echte koude winterdagen :)

ik heb nooit het idee gehad dat hij het koud had en dan moet ie maar een beetje actief achter zijn muizen gaan rennen... is nog goed voor zn conditie ook ;)

liefs Sharon
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 11 okt 2012, 14:02

Hier zijn het kachels en of ze kou hebben ik denk soms toch van wel gezien ze hier dikwijls me hun poep op de kachel zitten.

Ik ben juist een beetje bang dat wanneer de kachel straks volle bak gaat aanstaan ze hun pootjes zullen verbranden!
Hier denk ik soms ook wel eens dat ze het koud hebben hoor Bridget maar het is meer het feit dat het gewoon nooit warm genoeg kan zijn. Hier zitten ze met dertig graden doodleuk te stomen op de droger. En toen Huub en Jentien voor Stoer kwamen kijken zaten wij met zijn viertjes te snikken van de hitte op haar bloed en bloedhete zolder kamer en Stoer lag lekker te zonnebaden wacko_sm
Met die voetjes/ledenmaten op de hele hete (gas?)kachel moet je trouwens wel echt uitkijken hoor, daar kunnen ze echt hevige brandwonden aan oplopen!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » do 11 okt 2012, 15:01

Hier denk ik soms ook wel eens dat ze het koud hebben hoor Bridget maar het is meer het feit dat het gewoon nooit warm genoeg kan zijn. Hier zitten ze met dertig graden doodleuk te stomen op de droger. En toen Huub en Jentien voor Stoer kwamen kijken zaten wij met zijn viertjes te snikken van de hitte op haar bloed en bloedhete zolder kamer en Stoer lag lekker te zonnebaden wacko_sm
Met die voetjes/ledenmaten op de hele hete (gas?)kachel moet je trouwens wel echt uitkijken hoor, daar kunnen ze echt hevige brandwonden aan oplopen!
HAHAHAHA laugh_sm Zo herkenbaar... Op een zweterige zomerse dag, ligt Smigel nog op het fornuis, omdat de oven aan is geweest en het zo lekker warm voelt. Van koud hebben kun je dan echt niet spreken ;) En al is er maar één enkele zonnestraal in huis dan weet meneer hem te vinden of het nu 30 graden is of niet ;)

De zon komt btw in de woonkamer altijd rond een uur of 2. Ik heb geen gordijnen, dus de vensterbank is als eerste met zon - en als de eerste zon komt dan is meneer er als de kippen bij. Ongelooflijk! Compleet met ingebouwde warmtesensor.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » do 11 okt 2012, 15:19

Dat is wel lekker warm zeg! Als het aan mij lag stond de kachel hier ook zo hoog (niet om de katten maar om mijzelf) maar dat is toch wel erg duur inderdaad.

Wat zijn het toch verwende beestjes he Miranda!
Gek trouwens dat die van mij nooit in mijn bed gaan liggen als ze de kans hebben... Ze lijken niet zo handig in het ergens onder kruipen wacko_sm
Maar ik haal nog wel wat extra fleecekentjes en dan komen ik en mijn katten de winter wel door, ook met de kachel wat lager :D
Lola kroop ook nooit in de bedden...lag braaf in al haar mandjes steeds...had er vanaf eerste dag 1 op voeteind van mijn bed staan en daar sliep ze altijd netjes.
Totdat ze de bedden ontdekte...en die van mij kan er dus ook niet(normaal) in kruipen blijkbaar want alle matrashoezen zitten vol met gaatjes en ophalen.
Alleen bij mijn jongste mag ze niet...alles is namelijk van LOOO hier (haar beleving)...dus als kind zich om wil draaien in zijn eigen bedje dan hangen er nog wel eens een paar tandjes in zijn lijf...oudste is er al aan gewend dus in de nacht kan ze kiezen uit 2 bedden.
In de avond ligt ze altijd en eeuwig op de tv, die is ook lekker warm natuurlijk.

In bed kruipen kunnen ze gerust wel hoor...zelfs een keurig opgemaakt bed komt madam in...die van jou het waarschijnlijk nog niet ontdekt...maar wat ze willen lukt ze echt wel hoor, daar hebben ze karakter genoeg voor he_sm
Groetjes Miranda

Milo

Berichtdoor Milo » do 11 okt 2012, 16:19

HAHAHAHA laugh_sm Zo herkenbaar... Op een zweterige zomerse dag, ligt Smigel nog op het fornuis, omdat de oven aan is geweest en het zo lekker warm voelt. Van koud hebben kun je dan echt niet spreken ;) En al is er maar één enkele zonnestraal in huis dan weet meneer hem te vinden of het nu 30 graden is of niet ;)

De zon komt btw in de woonkamer altijd rond een uur of 2. Ik heb geen gordijnen, dus de vensterbank is als eerste met zon - en als de eerste zon komt dan is meneer er als de kippen bij. Ongelooflijk! Compleet met ingebouwde warmtesensor.
Haha, hier ook.
Was dik 30 graden buiten en kwam er hier ook 1 met zweetkop onder dekbed vandaan dagelijks.
Wij sliepen onder alleen een laken, dekbedden opgerold op voeteind maar Lola kroop erin... fool_sm
Groetjes Miranda

Bridget

Berichtdoor Bridget » do 11 okt 2012, 18:36

Ja ik weet het en daar ben ik ook het meeste bang voor dat ze hun poten zullen verbranden daarom probeer ik ze er altijd af te nemen wanneer ik zie dat ze erop gaan, ma ja t'is nu ook niet dat ik elke keer wanneer ik ze niet direkt zie altijd achter hun aanloop!
Ik denk dat ze zelf wel zullen merken van ho nu is het toch te warm rondom, toch maar niet opgaan nu!

En ja deze zomer wanneer ik het eindelijk warm genoeg had wilden ze ook nog lekker warm onder het dekbed liggen! laugh_sm
Afbeelding

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”