Een beetje vroeg maar een kerstboom vraagje

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Marthe
Contacteer:

Re: Een beetje vroeg maar een kerstboom vraagje

Berichtdoor Marthe » ma 15 okt 2012, 21:03

Ik vind het ook al wel een beetje vroeg om me al met de kerst bezig te houden, maar blijkbaar denken sommige mensen daar anders over. Fietste net langs een huis waar de kerstverlichting al buiten hing en aan was... wacko_sm
Maar goed, ik zet gewoon elk jaar een kerstboom neer, ben wel een sucker for Christmas en vind zo'n kitscherige boom met gekleurde lampjes en allemaal ballen veel te gezellig! In eerste instantie had ik alleen maar plastic ballen, maar vorig jaar vond ik bij de Kringloopwinkel precies de zachtroze ballen waar ik al zo lang naar op zoek was, en in gewone winkels niet kon vinden. Die waren wel van glas, dus ik heb de gok gewaagd en er 2 euro tegenaan geknald om die ballen te kopen laugh_sm. Mijn katten kijken echter niet om naar de boom, ze snuffelen er hooguit wat aan, tikken soms per ongeluk met hun staart tegen een bal, maar verder niks. Tippex ligt wel eens op het 'voetenkleedje' van de boom, maar er is hier nog nooit iets mis gegaan.
Vroeger hadden we thuis een kat die elk jaar gewoon in de (kunst)boom ging liggen, klom er steevast in en was werkelijk de slagroom op de kerst wat betreft kerstversiering. Zelfs toen is de boom nooit omgevallen!

Pebbles

Berichtdoor Pebbles » di 16 okt 2012, 21:51

Wat een leuke berichtjes.Ik ga geen boom zetten maar hang houten harten en sterren aan de stok waar de overgordijnen aan hangen.Langs de spiegel hang ik de lampjes:)

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 16 okt 2012, 21:57

Ik heb al jaren geen kerstboom meer... ik ben daar echt een muts in. Nep vind ik niet mooi, dus een paar jaar geleden een miniboompje gekocht met kluit (anders vind ik het zielig (ja echt...)), zwaarder dan ik dacht, dus flink slepen... Ook mijn haarballen haalde alle ballen uit de bomen en maanden later vond ik nog overal naalden... En zolang de boom nog leeft kan ik hem niet wegdoen en mijn moeder woont te ver om hem even bij haar in de tuin te planten (zoals ik van plan was en wij hebben allebij geen auto).
Nu heb ik een papiermachee (als je dat zo schrijft) kerstengel en ik doe ballen in de lamp... heb ik ook nog een beetje kerstsfeer in huis ;-)
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 16 okt 2012, 21:58

Jullie moeten wel allemaal als het zover is foto's van jullie kerstboom plaatsen hoor.
En dan het liefst natuurlijk 1 als de boom net staat en 1 als de katten er klaar mee zijn. dry_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 16 okt 2012, 22:15

Uiteraard komt er tegen die tijd een foto van mijn kitscherige boom cool_sm
Ik zag trouwens in de folder van Xenos r een kerstboom van sloophout, waar je decoratie in kunt hangen (folder staat op de site, pagina 10-11). Zag er erg leuk uit, en wellicht voor sommigen meer sphynx proof dan een echte boom.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 16 okt 2012, 22:18

lach_sm lach_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » wo 17 okt 2012, 12:09

Hier ook geen kerstboom meer. Niks is veilig en de laatste keer dat ik een kerstboom had vond ik in de kattenbak drolletjes verbonden met elkaar door een string metallic paars lint uit de kerstboom. Die had ik natuurlijk weer in de kerstboom kunnen hangen....
We houden het maar bij sierverlichting hier en daar en dat is ook gezellig dry_sm.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 17 okt 2012, 14:46

Hier altijd een kerstboom en de nodige versieringen, wij zijn echte kerstliefhebbers (alleen het gerace soms van de een naar de ander is wel eens wat minder ohmy_sm ) maar door de jaren heen heeft het optuigen van de kerstboom al heel wat voeten in de aarde gehad whistle_sm Het eerste jaar met katten sneuvelde de boom al vroegtijdig, 's nachts hoorde ik een doffe klap en dat was het einde van de kerstboom en de slingers. Max en Storm waren erin gesprongen en er zat geen naald meer aan. Op het laatste moment zijn we toen nog een nieuwe boom gaan halen. De jaren erna gingen eigenlijk best goed, we hadden een echte boom, meestal een mega grote met heel veel onbreekbare ballen die we ophingen als de katten er niet bij waren. Max, Storm en onze hond lieten de boom met rust, op hier en daar eens een rollende bal na. Toen kregen we Sambal en Stoer en die probeerden telkens te drinken uit het water onder de boom. Dat was dus het einde van de echte kerstboom bij ons en er kwam een nepper (echt lelijk! maar ja..). Ook dit ging eigenlijk altijd goed en zelfs toen de drie Miki boys erbij kwamen hebben ze ons eigenlijk in positieve zin versteld doen staan, geen gespring in de boom, geen omgevallen boom, alleen wat ballen en versiersels die wel eens door het huis rolden. De versiersels zijn ook cat proof uitgezocht dus dat kan niet zoveel kwaad. Toen kwam vorig jaar Bento onze hond, wild, een alleseter en met een heel grote staart. In plaats van de gebruikelijke grote kunstboom hebben we toen een kleinere neergezet die we met tie raps op een tafel hebben vastgesnoerd mosking_sm Verder hadden we leuke kerstverlichting hangen aan de lampen en aan een grote stok voor het raam. Als wij aan het werk waren ging de boom achter slot en grendel zodat de katten er geen dingen uit konden gooien die Bento vervolgens zou opeten. Ging prima, kost alleen wat moeite. Dit jaar hebben we ons hele interieur drastisch omgegooid en ik heb al allemaal nieuwe kerstspullen gekocht. Echte glazen ballen.....Ik hoop dat de mannen zich net zo engelachtig gedragen als vorig jaar maar als wij er niet zijn gaat de boom achter slot en grendel. Misschien wordt het wel een echte boom ook...
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 17 okt 2012, 15:16

Hoi Hoi
Marthe wat leuk ,het woord zegt het al SLOOP hout ;)) geweldig dat jullie kat erin lag .

Zo Mar jij hebt effie's lef echte ballen ik ga voor je duimen!!!!!

Ben heel benieuwdwat voor verhalen en foto's er komen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 17 okt 2012, 15:30

Hoi Hoi
Zo Mar jij hebt effie's lef echte ballen ik ga voor je duimen!!!!!

Ben heel benieuwdwat voor verhalen en foto's er komen ,
Ik ben ook benieuwd lol_sm lol_sm duim maar voor me dat het meevalt, zonde van de ballen ook wat ik heb net zulke leuke gescored bij de action!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”