Hete kookplaat

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
ninaV

Re: Hete kookplaat

Berichtdoor ninaV » wo 06 mar 2013, 12:45

hier werkt best de plantenspuit. ik hoef ze enkel op het aanrecht te zetten bij het kookvuur en dat werkt al..

Blinc

Berichtdoor Blinc » do 07 mar 2013, 10:30

En ik maar denken dat ik de enige gek was, met én een open keuken én een stel brutale sphynxen what_sm

Ik vindt jou idee wel super Dinie. Een deksel van een afgedankt toestel toppie_sm

inba

Berichtdoor inba » do 07 mar 2013, 13:13

Waarom sluit je je katten niet op in een kamer totdat je helemaal klaar bent in de keuken en de kookplaat is afgekoeld? lol_sm lol_sm
Dat zullen ze even niet leuk vinden, maar het went wel. question_sm
Ik kook op inductie, die plaat is sneller afgekoeld, maar toch doe ik daar altijd een dikke handdoek over.
Tijdens het koken is bij mij de keuken verboden voor katten.

Odett

Berichtdoor Odett » do 07 mar 2013, 13:21

Bedankt voor de tips!

Ben er nog niet aan toegekomen om te kijken voor een afdekplaat. Maar ik plant de plaat vol met pannen met water zodat ze er niet op kunnen.

Opsluiten in een andere ruimte doe ik niet, ten eerste omdat ik dan zit met 4 gillende en krabbende Sphynxen aan m'n kamerdeur en ten tweede omdat het echt lang duurt voordat die plaat is afgekoeld. Ze zijn juist superblij als we weer thuis zijn 's avonds en om ze dan een halve avond af te zonderen zie ik niet zitten.

Maar ik heb intussen wel een leuke oplossing voor alle partijen gevonden.
Ik zet het eten op het 'vuur' en ga vervolgens met ze spelen totdat het klaar is. Ik ren met ze door het huis en zwiep fanatiek heen en weer met hun favoriete speelhengel. Dan zijn ze tijdens het eten wel weer even moe en rustig en na het eten speel ik dan weer een uurtje met ze als ze daar zin in hebben. Krijgen we met z'n allen nog extra beweging ook dry_sm.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”