vlooien en teken

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
fieken
Contacteer:

Re: vlooien en teken

Berichtdoor fieken » ma 15 apr 2013, 17:00

Dank jullie wel voor de tips! Ga eens kijken waar ik het mee ga doen want ze moeten toch beschermd zijn hé!

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » zo 05 mei 2013, 20:28

Een laat antwoord, maar ben lang niet meer geweest.
Ik heb 2 naakte dames, en geen van beide gehandeld ik met iets.
Ik was soms met een vlooienshampoo.
Na iedere wandeling teken controle en iedere dag de vlooienkam voor Lou, zij is een hairy hairless.
Maar nooit een vlo op ze gevonden, maar op de behaarde honden heb ik wel eens een vlo gevangen .
Maar ga zeker googlen naar die nieuwe band.
Ik loop veel in het bos dus veel met teken van doen.
De rest wordt wel behandeld met advantix.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 05 mei 2013, 21:50

Hier wel een keer een sphynx met teek gehad. Lijkt mij dat je cc toch ook door teken gebeten zullen worden in een gebied met veel teken, misschien alleen iets minder snel? ph34r_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » di 07 mei 2013, 08:41

Teken hebben ze hier ook, vandaar dat mijn puff zo weer kort gewiekt wordt.
Maar na iedere wandeling complete controle.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 07 mei 2013, 09:08

wij behandelen geen een van de katten of honden met anti vlooien of teken middel.

Bij ons krijgen ze bierheffe (biergist) over het voer heen en zo zijn ze altijd vlooivrij.

Heel af en toe en dat is echt sporadisch heeft een van de buitenkatten een teek. En die halen we dan ook gelijk weg.

Het helpt mij zelf ook tegen de muggen ;-))

Het enige waar wij last van hebben is herfstmijten in de tuin sad1_sm

jalinaziva

Berichtdoor jalinaziva » ma 20 mei 2013, 14:16

Hier krijgen bijna alle honden en katten een pipetje . In de winter tot halverwege de lente krijgen ze afwisselend Advantage en Frontline . Halverwege de lente tot de winter krijgen ze afwisselend Advantix en Frontline Combo. Alleen de naakte , de hairy hairless en onze Sphynx krijgen geen pipetjes. Toen we nog niet beter wisten hebben we ooit aan de hairy hairless een pipetje gegeven met als resultaat een rode plek in de hals . Toen hebben we gezegd :alleen de harigen krijgen nog een pipetje . Onze Duitse Dog krijgt er ook , maar, zij is dan ook niet naakt hé ,-))).
De katten krijgen pipetjes omdat het hier wel gebeurt dat er vreemde katten op de muur lopen en, als er 1 van hen dan iets mee heeft dan kunnen onze katten het toch niet krijgen . Uit de tuin kunnen ze zowieso niet . De vreemde kunnen er ook niet in. Het is niet alleen voor de teken, maar evenzeer voor de vlooien . Ik hou heel veel van dieren, maar, ik kies heel graag zelf welke ik in huis krijg laugh_sm . Insecten zijn niet onze favoriet lol_sm . We hebben er eigenlijk een hekel aan .
Een vlooien- of tekenband durf ik niet te gebruiken omdat ze zo vaak met elkaar liggen te flikflooien en , ik niet zou willen dat ze er een stuk van zouden opeten of zo .
Ik moet wel zeggen dat we , ondanks het feit dat de nakerds niet behandeld zijn , nog nooit teken erop gevonden hebben . Vlooien zouden ook niet kunnen omdat al de anderen behandeld zijn en vgs onze DA helpen zij hen beschermen . Als wij gaan wandelen nemen wij ook altijd gepipette en niet gepipette honden mee kwestie van niks mee te brengen naar huis dat we liever niet in huis hebben laugh_sm .
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » ma 20 mei 2013, 19:01

Alle harigen worden hier ook behandeld en ik heb Arthur mijn cctje ook eens een pipetje gegeven en hij had daar ook een rode plek van. Daarom dat ik het vroeg voor de katjes. Ik vroeg me af er of er mensen waren die hun katjes ook met iets behandelden vandaar. Ik denk dat ik de cc-tjes ga benevelen met biokill en enkel in hun haar en dat dat het veiligst gaat zijn want ze likken hier ook altijd aan elkaar. Enkel als ik ooit nog eens naar het zuiden ga ga ik ze terug behandelen met advantix voor de veiligheid.

jalinaziva

Berichtdoor jalinaziva » ma 20 mei 2013, 19:15

Is jouw CC een powderpuffje of een naaktje ? Heb ik niet direkt teruggevonden. De powderkes krijgen hier wel een pipetje en , ze hebben er geen last van. Maar, ze zijn dan ook harig laugh_sm . Als je naar het zuiden gaat moet je ze inderdaad behandelen want , daar kruipt wat rond hé lol_sm . Ik ken nog mensen die Biokill gebruiken . Ze zijn niet volledig teekvrij, maar, het helpt.
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 20 mei 2013, 19:20

Wassen je katjes de honden ook? Want dan zou ik die biokill niet gebruiken...
Afbeelding

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » ma 20 mei 2013, 23:03

Ik behandel nagenoeg niets toppie_sm

De katten sowieso niet, de naakte niet maar ook de rexen niet... Ze komen hier in de tuin.

De honden krijgen meestal 1x per jaar rond juni/juli 1 pipetje en dan houdt t op ..
Vorig jaar 1 teek gehad ( 3 weken na t pipetje merry_sm ) en 4 jaar terug ofzo 1 teek en thats it.

Ze lopen hier elke dag door bos, parken, gras etc...

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”