Allemaal vraagjes

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Kolleke01
Contacteer:

Allemaal vraagjes

Berichtdoor Kolleke01 » vr 03 mei 2013, 08:47

Voor dat de twee gezusters ons huis gaan betreden wil ik natuurlijk goed voorbereid zijn. Dus hier wat ( onzekerheids ) vraagjes

1: ik lees dat Carocat ( nu carocroc geloof ik ) goed valt bij de Sphynxen. nog een speciale variant? sensible versie ofzo? mijn Coons zijn net kliko's dus die vreten alles. ( overigens krijgen ze hier ook KVV )

2: tentjes/iglo's vinden ze ook lekker. dus die zal ik ook maar een paar aanschaffen. iemand nog tips waar ik betaalbare lekkere mandjes kan krijgen? ( misschien maakt iemand ze hier wel zelf )

3: nieuwe grote fleecedekens voor over de bank => check

4: Graag zou ik wat tips willen over de huidverzorging. heb al gelezen dat ik geen shampoo moet gebruiken maar wasemulsie. zijn er nog speciale Sphynx verzorgingsproducten? of misschien iets wat we gewoon in de winkel kunnen krijgen?

5: misschien nog meer tips ideeen waar ik aan moet denken? ph34r_sm ph34r_sm

ik hoor het graag

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Allemaal vraagjes

Berichtdoor Clemmetje » vr 03 mei 2013, 08:56

Voor dat de twee gezusters ons huis gaan betreden wil ik natuurlijk goed voorbereid zijn. Dus hier wat ( onzekerheids ) vraagjes

1: ik lees dat Carocat ( nu carocroc geloof ik ) goed valt bij de Sphynxen. nog een speciale variant? sensible versie ofzo? mijn Coons zijn net kliko's dus die vreten alles. ( overigens krijgen ze hier ook KVV ) De meesten voeren de Lam Rijst variant.

2: tentjes/iglo's vinden ze ook lekker. dus die zal ik ook maar een paar aanschaffen. iemand nog tips waar ik betaalbare lekkere mandjes kan krijgen? ( misschien maakt iemand ze hier wel zelf )

3: nieuwe grote fleecedekens voor over de bank => check

4: Graag zou ik wat tips willen over de huidverzorging. heb al gelezen dat ik geen shampoo moet gebruiken maar wasemulsie. zijn er nog speciale Sphynx verzorgingsproducten? of misschien iets wat we gewoon in de winkel kunnen krijgen? Zeepvrije wasgel bedoel je denk ik. Ik was ze eigenlijk helemaal niet meer. Alleen voor zon- en feestdagen. Ze blijven best wel schoon eigenlijk.

5: misschien nog meer tips ideeen waar ik aan moet denken? ph34r_sm ph34r_sm Tja, dat de meeste sphynxen overal op en in willen en dus niets veilig is. Als je dingetjes hebt staan waar je aan gehecht bent stel ze dan veilig. Ze volgen je het liefst overal en helpen graag mee met alles.

ik hoor het graag
Groetjes Clem
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » vr 03 mei 2013, 09:12

Ikzelf maak wel kussens, een aantal hier op het forum hebben ze ook, en het bevalt ze wel :D
Even 1 als voorbeeldje: Afbeelding

4: Graag zou ik wat tips willen over de huidverzorging. heb al gelezen dat ik geen shampoo moet gebruiken maar wasemulsie. zijn er nog speciale Sphynx verzorgingsproducten? of misschien iets wat we gewoon in de winkel kunnen krijgen? Zoals Clem al benoemde. Ik gebruik kokosolie voor ze, komt de viezigheid er erg goed mee af, merk wel hoe ouder ze worden. het minder vaak hoeft :)

5: misschien nog meer tips ideeen waar ik aan moet denken? ph34r_sm ph34r_sm
Klopt! haha! klopt, waar je erg aan gehecht bent kun je beter even opbergen ;) Naar mate ze ouder worden, kan je dit wel weer terug zetten hoor. (hier tenminste wel )

Wens je erg veel plezier met je nieuwe sphynxjes laugh_sm

Daantje

Berichtdoor Daantje » vr 03 mei 2013, 10:01

Wij wassen Bohy ook zo min mogelijk. Ze blijft idd ook best goed schoon zo.
Wel gebruiken we vochtige doekjes of doekjes met olie om huidsmeer af en toe weg te halen bij de oksels of om kontjes of voetjes mee schoon te maken.

Wat betreft het slapen is Bohy altijd heel blij met haar grote vriend Mew, als ze niet naast hem slaapt dan slaapt ze t liefst in haar turtle:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... hol/205311

of
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... nhol/52075

Of ze slaap op een bankje die we hebben overtrokken met super zacht fleece. Daar ligt ook een extra fleecedeken op en daar kruipt ze dan onder.

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 03 mei 2013, 10:45

Hier worden ze ook nooit gewassen, tenzij ze een fotoshoot ofzo zouden krijgen.
Dan is insmeren met (dikke) kokos en weer afspoelen toch wel even handig.
Wel heeft eentje snel vieze oortjes, dus de wattenstokjes vliegen erdoor.

5: misschien nog meer tips ideeen waar ik aan moet denken?
Pas op met plastic, veel zijn er verzot op op te knabbelen, en dan vooral die plastic sliertjes die aan bossen bloemen zitten,
die zijn ronduit gevaarlijk, darmafsluiting kunnen ze krijgen.

Wat ik zelf kortgeleden heb ontdekt, kleine fleecedekentjes als aanvulling op de grotere.
Die grotere zijn toch best grote lappen, maar dat is natuurlijk ook persoonlijke voorkeur van jezelf en de poessies.

En vooral heel veel genieten dry_sm dry_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Kolleke01
Contacteer:

Berichtdoor Kolleke01 » vr 03 mei 2013, 12:39

Oke ik lees een paar keer kokos olie. nog tips waar ik die kan halen? kan ook goegelen natuurlijk. erop smeren en weer erafhalen.check.
Natte lapjes met olie. gewoon van die babydoekjes met olie?
Leuke kussentjes.. mag ik een pb'tje wat je er voor vraagt? bij ons bij de bazaar hadden lekkere kussens van pluche misschien dat die ook wel lekker zijn. voor 6 piekies. denk dat ik die ook maar een paar haal.
ow en die linkjes van zooplus... LEUKKKKKKkk hihih die schildpad vind ik echt geweldig..denk dat ik die maar stiekem bij de volgende bestelling erbij koop hihih

Hier kan verder eigenlijk weinig kapot. geen dierbare dingen. de urntjes van de poezels staan bij ons boven en verder is het eigenlijk wel katproof denk ik.. Die coons zijn ook niet altijd even subtiel ( lees "olifant in porseleine kast " )

ik knip mijn "oude" fleecedekens wel doormidden. dan hebben we ook kleinere dekentjes hahah

Lam rijst in huis gehaald zodat mijn poezels alvast kunnen wennen.. check.
hele diepvries volgestouwd met carnibest ( 600 liter dus past wel wat in hihi ) ... check..

Kittens... nog niet check.. ships unsure_sm .. smile7_sm

LenseL

Berichtdoor LenseL » vr 03 mei 2013, 12:40

De schildpad die daantje laat zien is hier ook een groot succes. toppie_sm
Wij hebben er 2 van 1 in de zetel en 1 in hun slaapplaats.
Ze slapen hier dus niet bij in bed, maar ze hebben een hele ruimte voor zichzelf snachts.
Zij vinden dit geen probleem maar vanaf ze smorgens beweging horen beginnen ze wel te mauwen dat ze eruit willen lol_sm

Maar die schildpad is echt wel een aanrader ^^

Kolleke01
Contacteer:

Berichtdoor Kolleke01 » vr 03 mei 2013, 12:45

Hier komen de poezels ook niet boven. Wil geen mohair dekbedden meer hahah.
beneden hebben we bijna 70m2 woonkamer bijna helemaal kat ingericht hahah dus daar mogen ze het mee doen..

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”