Tips voor warme dagen

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
asielkat

Tips voor warme dagen

Berichtdoor asielkat » zo 09 jun 2013, 19:13

We hebben er allemaal naar uitgekeken, maar deze week is het mooie weer echt aangebroken. Veel van onze huisdieren kunnen niet zo goed tegen warmte. Oververhitting kan gevaarlijk en zelfs dodelijk zijn voor uw huisdier. Houd er daarom rekening mee en neem maatregelen als het buiten warm is.

Zorg er voor dat uw dier bij warm weer een plek in de schaduw heeft. Laat hem nooit achter in een auto of in een warme tent of caravan. Zorg natuurlijk voor voldoende vers drinkwater. Ga niet op het heetst van de dag fietsen of andere inspannende dingen met uw hond doen.

Voor honden zijn er speciale koelteproducten, zoals een koeltematje of koeltehalsband. Voor konijnen en knaagdieren kunt u een plastic fles met bevroren water in het hok leggen, gewikkeld in een theedoek om te voorkomen dat het dier zich "brandt" aan de koude buitenkant. Het buitenhok kunt u koelen door er een nat wit laken overheen te leggen. Vogelkooien mogen niet in de zon staan.

Nog meer nuttige tips? Weten hoe u oververhitting herkent en wat u er aan kunt doen? Kijk dan in ons Praktisch document 'Dier en warmte'.

bron: http://www.licg.nl/435/nieuws/tips-voor ... dagen.html (dan zie je ook het document)

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Tips voor warme dagen

Berichtdoor Wil » zo 09 jun 2013, 19:25

Hoi An
bedankt voor de tip,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Nancy

Berichtdoor Nancy » zo 09 jun 2013, 19:30

hey an
héél goed van je dat je deze topic aanmaakt, want je ziet STOMMITEITEN BIJ MENSEN OP STRAAT HOOR!!!

eergisteren stond ik met de wagen voor het rode licht , en zie een dame joggen, niet echt gezond met dit warme weer denk ik dan , maar wat mij dan nog meer ergerd, is dat de hond ... MEE MOET, het beestje zijn toch hing bijna op de grond
drinken had ze ook niet bij ,niet voor haar niet voor de hond..... kan mij aan zulke praktijken eigenlijk wel ergeren

en zoals gemeld , op parkingen bv supermarkt, heel veel hondjes die in een warme wagen moeten ziten heigen!
jaaa soms kan ik er niet bij .....

gr nancy
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 09 jun 2013, 19:35

Inderdaad goede tips An! Die halsbanden doen goed werk!

Jeetje Nancy, dat is toch idioot! Arme hond! Wijzelf kunnen wel aanvoelen wanneer het teveel is, maar het zal de eerste hond niet zijn die zo neervalt van oververhitting...
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » zo 09 jun 2013, 20:25

ja manou echt waar , dan heb ik zo'n zin , om uit te stappen he , mensen kunnen zo dom zijn pffff
Afbeelding

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”