tuigje voor sphynx kitten ?

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
*bonnie*

tuigje voor sphynx kitten ?

Berichtdoor *bonnie* » zo 06 okt 2013, 00:33

Ik ben op zoek naar een leuk tuigje voor een kitten...

Ik wil graag een zacht tuigje dat niet irritant is op de huid van mijn sphynx.
Ik zag tuigjes van puppia en pinkaholic online passeren maar ik vroeg me af of iemand hier specifiek ervaring mee heeft ?

Of, misschien heeft iemand nog tips ?
Ik ben hier in de buurt al vele winkels afgereden en de tuigjes zijn allemaal te groot of de sluitingen zijn te dik.

Het moet ook zeker goed aansluiten zodat hij niet kan ontsnappen.
Afbeelding

Mable

Re: tuigje voor sphynx kitten ?

Berichtdoor Mable » zo 06 okt 2013, 09:45

Ik heb het zelfde probleem, kan ook een geen goed tuigje vinden, ook is het stuk tussen hals en buik band vaak te kort
Dus bij mij zijn goede tips ook welkom.
Groetjes Marja Thoth en Nuby.

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 06 okt 2013, 10:15

George heeft een heel lekker tuigje van 4Cats op het Waterlooplein in Amsterdam. Weet niet meer hoe het tuigje heet helaas. Maar het past goed en zit OK. Om zijn nek en zijn buik is het niet van bandjes maar van een soort net-stof en best breed. Daardoor trekt het niet in z'n velletje. Hij klikt dicht op zijn rug, handig, en kostte iets van 12 euro ofzo. Heb m op internet niet kunnen vinden.

Mable

Berichtdoor Mable » zo 06 okt 2013, 10:27

Heb je er een foto van? Mijn dochter werkt daar in de buurt, dus kan ik vragen of zij wil kijken.
Heb ook zoiets gehad maar dat was voor cavia's dus paste niet goed.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 07 okt 2013, 18:00

op zooplus heb ik een roze tuigje gehaald en die paste prima bij een kleine kat, niet heel zacht, maar je kunt er altijd nog een truitje onder doen mocht het schuren.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 07 okt 2013, 18:04

in mn voorstelpagina zie je het tuigje op de foto... phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=5342
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 07 okt 2013, 19:27

Sorry heb geen foto van George zn tuigje. Het is dus anders dan dat zooplus tuigje van Smigeltje (wat is die toch schattig schattig schattig die Smigel). De onze heeft minder bandjes en meer stof. George is trouwens heel boos dat hij al een week niet uitgelaten is. Ik ben ziek en mijn bezoek wil met liefde boodschappen doen, medicijnen halen, afspraken afbellen enzovoort. Maar even de kat uitlaten, ho maar... unsure_sm

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 07 okt 2013, 19:37

Sorry heb geen foto van George zn tuigje. Het is dus anders dan dat zooplus tuigje van Smigeltje (wat is die toch schattig schattig schattig die Smigel). De onze heeft minder bandjes en meer stof. George is trouwens heel boos dat hij al een week niet uitgelaten is. Ik ben ziek en mijn bezoek wil met liefde boodschappen doen, medicijnen halen, afspraken afbellen enzovoort. Maar even de kat uitlaten, ho maar... unsure_sm
ach arme George, dat niemand dat voor hem over heeft zeg unsure_sm Die van mij gaan niet graag naar buiten eigenlijk, alleen met heeeeel zonnig weer en dan op een kleedje ofzow, maar liever zijn ze thuis. Als we bij onze flat aankomen, worden ze onrustig en weten van gekkigheid niet hoe snel ze naar binnen willen...

ga je elke week met George aan de wandel en wandelt hij dan mee of zet je hem gewoon ergens neer dat hij even lekker kan snuffelen. Meewandelen lukt niet goed met mijn twee, wel ergens neerzetten en ze lekker laten ruiken aan alles en alles een beetje verkennen.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Mable

Berichtdoor Mable » ma 07 okt 2013, 19:51

Jammer dat je geen foto heb, want de site van 4cats werkt even niet.
Ze vinden buiten heel interessant, maar aan een riempje lopen vinden ze maar niks, blijven stokstijf staan.
Maar als ze de kans zien om los naar buiten te kunnen, weten ze niet hoe snel ze moeten zijn.

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 07 okt 2013, 19:55

We gaan alleen wandelen als George zin heeft. Dat kan een paar keer per week zijn, maar ook wel een paar dagen niet. Hij zegt t wanneer hij wil. Als ik op een ander moment voorstel, ook al is het mooi weer en precies dezelfde tijd als gisteren, dan gooit hij zijn kont tegen de krib en weigert te lopen. Dus dan gaan we maar weer naar boven. Ik weet nog niet hoe het zal gaan als het kouder wordt, of hij het dan nog leuk vindt en of het niet ongezond wordt ofzo. Vorige week geprobeerd met jasje aan naar buiten maar daar ging meneer mooi niet mee over straat als ik dat soms dacht pfff rolleyes1_sm ! Maar goed, als hij dus zin heeft dan loopt hij waar hij heen wil en ik aan het lijntje erachteraan. Soms een paar meter lopen, soms zitten / liggen en snuffelen, soms pauze op een bankje of tegen duiven grommen, net wat op dat moment belangrijk is. Meestal doe ik wat hij zegt behalve als hij de straat op wil lopen oid., dan komt het goed uit dat hij draagbaar is. Vorige week zijn we nog samen naar de dierenwinkel gewandeld om de dame daar te laten zien voor wie ze die carnibest diabetes moet bestellen. Pontificaal op de toonbank gaan zitten natuurlijk en overal kopjes tegen geven. De dierenwinkel dame heeft gelijk haar telefoon getrokken om foto's te maken. Naar de markt vindt George niet leuk. Te druk en hij houdt niet van op je beurt wachten. We hebben idd veel aanspraak bij het wandelen waar ik eerlijk gezegd niet altijd op zit te wachten maar ja ik snap het wel. Als ik in hun schoenen stond deed ik vast hetzelfde. Bloterikjes zijn tenslotte onweerstaanbaar.

Hij loopt wel OK aan de lijn, misschien heeft iemand hem dat vroeger geleerd?

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”