tuigje voor sphynx kitten ?

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Smigeltje

Re: tuigje voor sphynx kitten ?

Berichtdoor Smigeltje » ma 07 okt 2013, 20:01

We gaan alleen wandelen als George zin heeft. Dat kan een paar keer per week zijn, maar ook wel een paar dagen niet. Hij zegt t wanneer hij wil. Als ik op een ander moment voorstel, ook al is het mooi weer en precies dezelfde tijd als gisteren, dan gooit hij zijn kont tegen de krib en weigert te lopen. Dus dan gaan we maar weer naar boven. Ik weet nog niet hoe het zal gaan als het kouder wordt, of hij het dan nog leuk vindt en of het niet ongezond wordt ofzo. Vorige week geprobeerd met jasje aan naar buiten maar daar ging meneer mooi niet mee over straat als ik dat soms dacht pfff rolleyes1_sm ! Maar goed, als hij dus zin heeft dan loopt hij waar hij heen wil en ik aan het lijntje erachteraan. Soms een paar meter lopen, soms zitten / liggen en snuffelen, soms pauze op een bankje of tegen duiven grommen, net wat op dat moment belangrijk is. Meestal doe ik wat hij zegt behalve als hij de straat op wil lopen oid., dan komt het goed uit dat hij draagbaar is. Vorige week zijn we nog samen naar de dierenwinkel gewandeld om de dame daar te laten zien voor wie ze die carnibest diabetes moet bestellen. Pontificaal op de toonbank gaan zitten natuurlijk en overal kopjes tegen geven. De dierenwinkel dame heeft gelijk haar telefoon getrokken om foto's te maken. Naar de markt vindt George niet leuk. Te druk en hij houdt niet van op je beurt wachten. We hebben idd veel aanspraak bij het wandelen waar ik eerlijk gezegd niet altijd op zit te wachten maar ja ik snap het wel. Als ik in hun schoenen stond deed ik vast hetzelfde. Bloterikjes zijn onweerstaanbaar.

Hij loopt wel OK aan de lijn, misschien heeft iemand hem dat vroeger geleerd?
Wat een geweldig verhaal en wat een geweldig dier zeg!! Als ik ze hun gang laat gaan kom ik geen meter vooruit en zeker als het koud is dan is het klagen... dus dat wordt hem sowieso niet. Met trui of jas heb ik nog niet geprobeerd. Mijn man wilt nooit mee en voelt zich voor schut staan om met een kat te lopen ;-) En ja, aanspraak krijg je en ik zit er ook niet altijd op te wachten, maar ja, idd begrijpelijk... Ik zou je ook aanpreken als ik jou met George zal zien wandelen ;-0
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 07 okt 2013, 20:24

Een keer van de zomer toen het zo warm was fietste er een dame langs het pleintje die toen ze ons zag gelijk afstapte en speciaal kwam zeggen dat George wel zonnebrand op moest hoor. Ik heb braaf ja gezegd. We gaan altijd maar heel kort in de zon ivm. verbranden. Ik geef zelf zo ongeveer licht in het donker dus blijf toch liever in de schaduw want ik word al rood als ik naar de zon kijk.
Afgelopen winter heb ik een keer de balkondeur open gedaan voor George toen er sneeuw lag. Vol enthousiasme kwam hij aangerend maar op de drempel ging hij vol op de rem. Je had die kop moeten zien! Hij keek me aan van "dit meen je toch niet he, ben jij wel goed bij je hoofd?" Toen is hij beledigd weggelopen. Of ik niet meer van die stomme geintjes wil flikken ja.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 07 okt 2013, 20:54

Een keer van de zomer toen het zo warm was fietste er een dame langs het pleintje die toen ze ons zag gelijk afstapte en speciaal kwam zeggen dat George wel zonnebrand op moest hoor. Ik heb braaf ja gezegd. We gaan altijd maar heel kort in de zon ivm. verbranden. Ik geef zelf zo ongeveer licht in het donker dus blijf toch liever in de schaduw want ik word al rood als ik naar de zon kijk.
Afgelopen winter heb ik een keer de balkondeur open gedaan voor George toen er sneeuw lag. Vol enthousiasme kwam hij aangerend maar op de drempel ging hij vol op de rem. Je had die kop moeten zien! Hij keek me aan van "dit meen je toch niet he, ben jij wel goed bij je hoofd?" Toen is hij beledigd weggelopen. Of ik niet meer van die stomme geintjes wil flikken ja.
smigeltje is wel een x verbrand... ik schrok me dood, dat het zo hard ging, pas in de avond zag ik hoe rood hij was en nu heeft hij wat meer sproeten en hij werd vet bruin zijn koppie nadien... ik heb hem nog nooit ingesmeerd, maar zorg nu dat ie schaduw moet opzoeken, want hij is rood en een zonneaanbidder, dangerous combi, heb wel kinderzonnebrand gekocht, daar zit niet zoveel rommel in, maar met schaduw ist niet nodig... en kokosolie schijnt ook goed te werken tegen de zon...
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Mable

Berichtdoor Mable » ma 07 okt 2013, 22:37

Zeker een geweldig verhaal, wat een leuk beest, maar dat zijn ze allemaal.

En kokosolie kun je niet als zonnebrand gebruiken, alleen als je hem wil braden.
Groetjes Marja Thoth en Nuby.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » di 08 okt 2013, 09:42

Zeker een geweldig verhaal, wat een leuk beest, maar dat zijn ze allemaal.

En kokosolie kun je niet als zonnebrand gebruiken, alleen als je hem wil braden.
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/0 ... elijk.html

kokosolie vertraagt het verbrandingsproces vd huid, maar dat is dan ook het enige. het beschermt niet uren achtereen als sunblock bv.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

SiL

Berichtdoor SiL » di 08 okt 2013, 12:20

Ik heb voor Rosy ook een tuigje gehad toen ze kitten was. Het was een suède tuigje van de Intratuin waar ik gewoon gaatjes bij heb geprikt.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes SiL
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 08 okt 2013, 18:45

Hoi Audry
geweldig je verhaal ik zie hem al lopen ;)) en ja ze weten echt wel wat ze wel en niet willen , smile7_sm smile7_sm

Sil ik zie een zoenbuik!!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 08 okt 2013, 20:56

Vandaag toch maar ff voor de deur geweest. Niet ver want eigenlijk ben ik nog te ziek maja George ging nou wel heeeeeel zielig bij de deur lopen kijken dus wat doe je dan. We hebben het wel leuk gehad alleen eerst een kleine discussie bij de geparkeerde autos omdat ik zo kinderachtig ben dat ik daar niet onderdoor ga lopen. Aangezien George aan de andere kant van de lijn zit kan hij dan ook niet zo ver onder de auto als hij zou willen. Dus... graag LANGS de geparkeerde autos ipv onderdoor? Aan de stoep-kant, niet aan de straatkant? Alsjeblieft George?

Daarna nog een keer min of meer hetzelfde meningsverschil op het plantsoentje: George wou de hele dichte bosjes in want daar rook iets heel interessant. Maar die zijn zo dicht dat ik er echt niet in pas, zelfs al zou ik bereid zijn op mijn buik erin te schuiven (wat NIET gaat gebeuren, nogmaals sorry George). Dus.... hetzelfde verhaal. Hij kan maar ongeveer anderhalve meter het diepe donkere oerwoud van de bosjes in want zo lang is de lijn. En die laat ik dus niet los. Kinderachtig, over-beschermend, maar ja.... Het leven valt niet mee als je kaal bent.
Laatst gewijzigd door Audrey op di 08 okt 2013, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 08 okt 2013, 20:58

Haha, kun je het niet eens filmen?
Groetjes Clem
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » di 08 okt 2013, 21:00

Vandaag toch maar ff voor de deur geweest. Niet ver want eigenlijk ben ik nog te ziek maja George ging nou wel heeeeeel zielig bij de deur lopen kijken dus wat doe je dan. We hebben het wel leuk gehad alleen eerst een kleine discussie bij de geparkeerde autos omdat ik zo kinderachtig ben dat ik daar niet onderdoor ga lopen. Aangezien George aan de andere kant van de lijn zit kan hij dan ook niet zo ver onder de auto als hij zou willen. Dus./. graag LANGS de geparkeerde autos ipv onderdoor? Aan de stoep-kant, niet aan de straatkant? Alsjeblieft George?

Daarna nog een keer min of meer hetzelfde meningsverschil op het plantsoentje: George wou de hele dichte bosjes in want daar rook iets heel interessant. Maar die zijn zo dicht dat ik er echt niet in pas, zelfs al zou ik bereid zijn op mijn buik erin te schuiven (wat NIET gaat gebeuren, nogmaals sorry George). Dus.... hetzelfde verhaal. Hij kan maar ongeveer anderhalve meter het diepe donkere oerwoud van de bosjes in want zo lang is de lijn. En die laat ik dus niet los. Kinderachtig, over-beschermend, maar ja.... Het leven valt niet mee als je kaal bent.
maak eens een filmpje v jullie wandel avonturen ... ik had er graag bij willen zijn ohmy_sm beterschap
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”