wassen

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Lisa
Contacteer:

wassen

Berichtdoor Lisa » za 18 jan 2014, 13:08

Hallo, ik zie wel eens filmpjes over wassen op youtube enzo en dan gebruiken ze zeep maar dan doen ze met een bekertje het water ( met de zeep ) ook over het hoofd van de kat en dus ook bij de ogen. Nu vroeg ik me af of dat niet erg is? want ik doe altijd heel voorzichtig zodat het niet in de ogen komt alleen gaat nog al lastig omdat mijn sphynxen absoluut niet van wassen houden.
Maar als er bij mij zeep in mijn ogen komt ben ik niet blij.. ohmy_sm
hoor graag hoe jullie dit doen en hoe jullie hierover denken!
Liefs Lisa
Bram, Kruimel, Sproet, Beau & Cees

Kimporters

Re: wassen

Berichtdoor Kimporters » za 18 jan 2014, 13:14

Ik laat meestal gewoon het bad vollopen, Gin is dan altijd zo gefascineerd dat hij op de rand gaat zitten. Ik doe dan een paar druppels zwitsal erin zodat het een beetje schuimt en dan erna met een washandje of 3 (Waar ik er twee op z'n lichaam leg zodat het wat warm is) zeep ik hem in met zwitsal (zonder zeep eigelijk) en dat laat ie toe en ruikt ie ook nog eens onwijs goed ;)

Afbeelding
Liefdevolle pootjes van Gin

Lisa
Contacteer:

Berichtdoor Lisa » za 18 jan 2014, 13:20

Haha oke! Wat een top foto zeg, jouw sphynx is zo apart! Echt mooi.
Ik heb van die baby shampoo voor ze.. had eerst zwitsel voor mijn skinny cavias maar daar las ik toen op dat er alcohol etc in zat en dat mocht helemaal niet maar ik dacht zwitsel is voor babys dus dan zal het wel goed zijn.. snap er vrij weinig van hahaha
Liefs Lisa

Lisa
Contacteer:

Berichtdoor Lisa » za 18 jan 2014, 13:22

en ik heb jammer genoeg geen bad :(
wel zo'n baby badje die ik dan in de douche zet maar willen ze evengoed niet in, terwijl ze bij de vorige eigenaar wel altijd samen met haar in bad gingen..
Liefs Lisa

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 18 jan 2014, 14:03

George heeft een hekel aan wassen dus heb ik het een tijd (maanden) niet gedaan. Maar nou had hij nare rode uitslag onder zijn oksels en in de plooien van zijn buikvelletje. Zo erg dat de enige manier om het weg te krijgen corticosteroiden zalf is. En dat is slecht voor zijn diabetes. Dus van de DA moet hij nou weer in bad. Ik heb een baby badje dat zet ik in de grote kuip. Dan hoeft er niet zoveel water in maar hij kan er ook niet zo makkelijk uit. Op de bodem leg ik een handdoek in de hoop dat zijn pootjes dan een beetje schoon geveegd worden. Bovendien lijkt het me prettiger grip voor hem dan zo'n gladde natte bad-bodem. Voor shampoo gebruik ik de goedkoopste kattenshampoo uit de dierenwinkel. Die doe ik in het water en ik was hem met een washandje. Maar niet bij zijn ogen.

De kokos heb ik wel geprobeerd maar dat had niet veel effect. Behalve dat Asbo hem af ging likken dan.

Lisa
Contacteer:

Berichtdoor Lisa » za 18 jan 2014, 14:15

oke! Die handdoek tip ga ik ook eens proberen! Thnx
Liefs Lisa

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 18 jan 2014, 20:58

Ik was de mijne inmiddels ook niet meer maar toen ik het nog wel deed zette ik ze in een babybadje en waste ik ze met een washandje en wasgel van Zwitsal.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 18 jan 2014, 21:49

Hoi Hoi
ik was ze bijna nooit.als ik ze was met Dove of baby schampoo en een uitglij mat op de bodem van de gootsteen ,

Wat een schattige foto van in bad dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Lisa
Contacteer:

Berichtdoor Lisa » za 18 jan 2014, 22:52

Oké maar jullie doen nnooit water en zeep over het hoofdje? Jullie ontzien ook de oogjes ?
Liefs Lisa

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » zo 19 jan 2014, 00:09

Ik doe persoonlijk nooit het hoofdje. Als ze om de ogen vies zijn doe ik dat met een wattenschijfje met alleen water.
Omdat ze geen haren om de ogen hebben vind ik het te eng om water over hun hoofd te gieten. Het mag ook zeker niet in de oortjes komen.

Succes!
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”