R.I.P.

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
elle

R.I.P.

Berichtdoor elle » vr 27 jun 2014, 23:25

Vraag me iets af... Als je na een crematie de as meekrijgt....
Zijn er nog mensen die hier iets bijzonders mee hebben gedaan?
Ik heb mijn Rossi nog steeds in het onbewerkte aardewerk potje op de kast staan ( waar hij vroeger nooooooit op mocht )
En nu ik net weer over Maris las dat ze de as straks gaat ophalen, moest ik daar ook weer aan denken.
Wat hebben jullie voor moois/geks/bijzonders of gewoon, gewoons gedaan met de as van je lievelingen?
Groetjes,
Elle

*bonnie*

Re: R.I.P.

Berichtdoor *bonnie* » za 28 jun 2014, 01:53

Ze krijgen hier een mooie urne en een vast plekje.
Als ik kom te overlijden wil ik dat alle assen samen met mijn assen gaan en uitgestrooid in de natuur.
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 28 jun 2014, 09:47

De meeste dieren van mij zijn begraven ( gewoon in de tuin.....ook al wás het een grote hond of zo. ) maar ik ben toch gaan overwegen om ze in het vervolg alleen nog maar te cremeren.
Inmiddels is een hond en een kat gecremeerd.

De as van de hond heb ik alsnog begraven in de tuin en de as van mijn Maine Coon Barnaby heb ik op verzoek van mijn moeder met haar mee begraven.
Toen ze het vroeg, enkele weken voor haar dood, kon ik er geen antwoord op geven......gewoon de shock dat ik ze dan alle twee " kwijt " zou zijn.
Op het laatste moment heb ik de knoop pas doorgehakt.
Ik weet niet wat daar de diepere achtergrond voor mijn moeder voor was.
Ze is van jongs af aan een mega kattenmens geweest, of zag ze het niet zitten om "alleen "in die kist te liggen.......of was ze bang om vergeten te worden???????
Nu liggen ze dus alle drie op het kerkhof.
Mijn vader, mijn moeder én mijn Bar.
Helemaal bizar als je bedenkt dat de mijn vader en Bar op de zelfde dag gestorven zijn.........zat alleen 26 jaar tussen.
Nu vind ik het wel heel bijzonder dat ze daar in het geniep met z'n drieën liggen smile7_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 28 jun 2014, 13:04

Ik ook in mijn tuin. Weet precies wie er onder welke steen ligt. In een kistje met alle dierbaren dingen erin en het lievelings knuffeltje of speeltje. Zo zijn ze voor mijn gevoel dichtbij me.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 28 jun 2014, 15:06

Ik heb een van mijn overleden katten ook laten cremeren. Haar as zit in een beeldje, in een van de vele Japanse gelukskatjes die ik heb omdat ik ze spaar. Daarnaast staat een mooie foto van haar. Het is een klein, maar onopvallend gedenkhoekje in mijn vitrine kast. Een klein beetje as heb ik toen in een ashangertje laten doen. Deze hanger is een mooie stilistische kat die ik lange tijd dag en nacht gedragen heb.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 28 jun 2014, 15:25

Hier liggen de overleden hondjes en katten ook begraven in de tuin.

Deze week laten wij onze 16 jarig pinchertje Nouska inslapen omdat ze in een paar weken tijd lichamelijk zo hard achteruit is gegaan......... unsure_sm

Stefan maakt dan een mooi kistje waar naam en datum op komt te staan en die gaat dan hier in de achtertuin de grond in.

Ook de oude hondjes van mijn ouders liggen hier begraven.

Er zijn tegenwoordig zoveel optie's. Alleen crematie, gezamenlijke crematie, uitstrooien, urn en gewoon begraven. Daar zit allicht wat tussen waar je je goed bij voelt

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 28 jun 2014, 15:47

De eerste kat die is overleden die echt van ons was staat op dit moment op de kast in het potje van het crematorium. We hebben een grote foto van hem laten printen die in een 'diepe' lijst zit. Tussen de foto en het glas zitten kleine dingen die typerend aan hem waren; z'n halsband, favoriete muis, favoriete speeltje en z'n naamkaartje uit het asiel.

Als zijn vriendinnetje Fuzzy ook overlijd (wat hopelijk nog jaren mag duren) willen we ze samen gaan verstooien op een mooie plek in het bos waar ik graag met haar wandel. Die twee waren stapel op elkaar en ik vind het een mooie gedachte dat ze uiteindelijk samen op een mooi plekje kunnen rusten. Ik hoef ze niet in huis te houden, ik heb liever een mooie foto, maar dat is mijn persoonlijke gevoel.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 28 jun 2014, 17:18

Hoi Hoi
Bonnie wat een mooi idee van je moeder ,ik denk dat ze gewoon een maatje bij zich wilde hebben ,je zegt zelf al dat ze een katten mens was ,
moet jou als mega dieren vriend goed doen denk ik ,,

Ook wij begraven onze dieren in de tuin ,meestal op de plek waar ze het liefst waren ,de honden dan ,hun speeltjes en denken gaan mee ,
Vind het zelf een fijn gevoel dat ze gewoon nog bij ons zijn ,

Weet wel dat je tegenwoordig hele mooie urntjes of ketting hebt waar je de as in bewaard ,

Peggy wat erg dat je van de week afscheid van Nouska moet nemen heel veel sterkte ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

elle

Berichtdoor elle » za 28 jun 2014, 17:44

Wauw.....allemaal maar mooie herinneringen..... zucht...
Dank jullie wel voor jullie reacties xxx
Groetjes,
Elle

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 28 jun 2014, 18:33

De katten liggen hier begraven in de tuin (twee en een kitten van een paar dagen).
Onze hond Mac hebben we begraven op een dierenbegraafplaats in de buurt. We hebben het graf gekocht voor 5 jaar en kunnen dat na die periode verlengen.
Er mag in het graf nog een dier begraven worden.

@Peggy: heel veel sterkte..
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”