Herpes (koorstlip)

Topic over kat-onderwerpen waar je nog over na moet denken
Shyla

Herpes (koorstlip)

Berichtdoor Shyla » di 15 sep 2015, 16:00

Hoi hoi,

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar ik plaats hem hier maar even.

Sinds enkele jaren heb ik om de zoveel tijd last van een koortslip. Nu is mijn vraag of dit besmettelijk is voor mijn poezels. Uit voorzorg zoen ik ze niet met ze, maar Khloé heeft er snachts een handje van om in mijn nek te gaan liggen en dan precies langs mijn mond, waar die vervloekte plek zit, te gaan kroelen. En dan schrik ik wakker en duw haar aan de kant, vind het zo sip maar moet er niet aan denken dat zij er wat aan overhoud. Muisje doet dit niet dus heb ik me hier ook nooit druk om hoeven maken. Op het internet kan ik er niet echt iets over vinden dat mij gerust stelt. Wie o wie kan mij hier antwoord op geven.
When I look into the eyes of my cat, I do not see an animal, I see a living being, I see a friend, I feel a soul

Lieve groet, Mandy

Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Re: Herpes (koorstlip)

Berichtdoor Raaf » di 15 sep 2015, 18:36

Volgens mij is het niet besmettelijk als het om een mens dier besmetting gaat.
Ik heb een kat gehad met herpes en naast zijn mond uiten zich dat ook in blaasjes in zijn oren.
Vólop mee geknuffeld en gedaan hoor!!

Bovendien heb ik altijd begrepen dat de écht gevaarlijke periode al geweest is als je blaasjes ziet!al moet je de blaasjes nog steeds zo veel mogelijk vermeiden.
Mocht ik het fout hebben dan ben ik waarschijnlijk gewoon immuun geworden door al dat geneuzel met mijn poezebeest.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 15 sep 2015, 19:16

Hoi Hoi Asley
volgens mij kan je het wel overbrengen ,,maar dan is dat toch al gebeurd ,,,Weet je wat je moet gaan gebruiken voor jezelf ,L Lycine dat gewoon in periode van stress ,dat is de tijd dat jij het ook krijgt na stress ,

Onze Da wilde niet geloven dat dat zou helpen ,hij kwam altijd na vakantie terug met een herpes lip ,hij moest daar zo om lachen ,heb toen een potje voor hem gekocht ,Remco kwam me eerlijk vertellen dat hij het dus niet had gehad ;)

Raaf Herpes komt er vaak uit onder een stress situatie ,dus je kan het makkelijk bij je dragen dat het er niet uit komt ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Bridget

Berichtdoor Bridget » di 15 sep 2015, 19:24

Ik denk toch dat je het kan overzetten, ik weet uit ervaring dat er wel meerdere dingen zijn waar we onze beestjes mee kunnen besmetten, ook dingen waarvan ik het nooit verwacht had...
Maar het is daarom niet gezegd dat je uw dier/partner effectief zult besmetten, alles hangt af van de weerstand van de andere persoon of kat in jouw geval nu.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 15 sep 2015, 20:51

Ik durf het niet te zeggen eigenlijk.
Er zijn zeker antropozoönose maar of herpes daartoe behoord??
Groetjes Clem
Afbeelding

Gast

Berichtdoor Gast » wo 16 sep 2015, 09:28

Nee dat kan niet. Ik zit met een korts lip nu net voor een bevalling van mijn poes. Dus was gelijk in paniek. Zowel bij dierenarts als huisarts nagevraagd. De herpes variant mens is geen zooöse soort en ander type DNA dan de herpes DNA type (FHV-1 of FHeV-1) van katten.

Yaella

Herpes (koorstlip)

Berichtdoor Yaella » wo 16 sep 2015, 09:28

Nee dat kan niet. Ik zit met een koorts lip nu net voor een bevalling van mijn poes. Dus was gelijk in paniek. Zowel bij dierenarts als huisarts nagevraagd. De herpes variant mens is geen zooöse soort en ander type DNA dan de herpes DNA type (FHV-1 of FHeV-1) van katten.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Shyla

Berichtdoor Shyla » wo 16 sep 2015, 10:34

OW Yaella, wat vervelend dat je hier juist op zo'n moment dan last van krijgt. Maar gelukkig is het dus niet besmettelijk van mens op kan:D:D:D Ik ben weer een gelukkig mens en hoef me dus geen zorgen te maken als ze per ongeluk toch in de buurt komt, fieuw wat een opluchting! En voor jou al helemaal zo vlak voor de bevalling! Heel veel succes en ik hoop dat de bevalling goed zal verlopen.

Allen dank voor jullie reactie!

Wil, ik heb me even zitten inlezen in het L-Lycine maar hier zijn verschillende meningen over.
Ik heb het gelukkig niet vaak hoor maar het komt bij mij vaak tot uiting als ik ziek word. En ik heb echt allerlei kwaaltjes maar gebruik eigenlijk nooit iets. Het komt vanzelf dus gaat het ook vanzelf wel weer weg;) En daarbij zit ik met een glutenintolerantie dus ik kan sowieso niet zomaar ieder tabletje naar binnen werken. Maar ik ga hem zeker onthouden voor anderen die hier ook last van hebben, wellicht dat zij wel baat hebben bij de L-Lycine. Dank voor je tip dry_sm
When I look into the eyes of my cat, I do not see an animal, I see a living being, I see a friend, I feel a soul

Lieve groet, Mandy

Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 16 sep 2015, 20:10

Hoi Hoi
nee dan zou ik ook niet zomaar eraan beginnen ,,,,dan gewoon wachten tot het weer over is , dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 26 sep 2015, 17:42

Dank je wel Shyla ieder moment kan ik nu oma worden ;).
Fijn dat je nu gerust bent. Ik ook! :)
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Hoe doen jullie dat ?”