Frodo, Jopie en Dimi

Petra
Contacteer:

Frodo, Jopie en Dimi

Berichtdoor Petra » wo 23 dec 2009, 02:20

Ik wil jullie graag kennis laten maken met mijn kale Joeps: Frodo, Jopie en Dimi.

Frodo is geboren op 1 september 2004. Hij is nu dus 5 jaar oud.
Frodo is een kruising tussen een Sphynx moeder en een Devon Rex vader.
Hij heeft een heuse sphynx stamboom van de Belgische langhaarvereniging ( e1 ).
Hij kwam als zeer ziek popje van 750 gram en is inmiddels opgegroeid tot een magere springer van ongeveer 4,5 kilo.
Ik geloof dat hij veel van een Devon heeft: klein lijfje, grote voeten en oren, een huppeldraf als een paard. Iedere winter krijgt hij iets meer een Devon vachtje, nou ja, vodsen noemen we het ook wel...maar in de zomer laat het donzige haar weer los. Behalve op zijn staart, hoofd en voeten, dat blijft altijd.
Hij is heel druk en actief en heeft het bijna altijd koud.
De weinige tropische dagen in Holland zijn voor hem hoogtijdagen!
Helaas heeft hij aan zijn kittenziekte chronische niesziekte overgehouden en snot hij eigenlijk gedurende het hele jaar.
En veel snot!!! In de winter vaak het ergste, dan krijgt hij een paar maal een ab kuur om hem wat te onlasten (altijd met een dichte neus is vermoeiend en naar).
Ook moet ik meermaals daags zijn neus uitpeuteren en spoel ik zijn neusje regelmatig door.
Ondanks zijn chronische ziekte is hij het meest levendig van alle poezers hier in huis, het lijkt hem niet te deren.
Qua mensen heeft hij op dag één zijn voorkeur laten blijken en die gaat nooit meer over: hij is helemaal verzot op Edwin.
daar gedraagt hij zich bij als een oude vrijdoos, tegen hem aan, armen om z'n nek en wrijven maar tegen z'n stoppels. Ook geeft hij edwin steeds bijtjes in de nek uit liefde. Edwin is ook stapelgek op Frodo, vandaar Frodo's 2e naam: Mien Jong (oftwel mijn jongen op z'n plat Dèventers).
Frodo komt bij gebrek aan beter ook bij mij zitten s4 , maar zo snel hij Edwin ziet en die knikt naar hem, dan is ie heel vlot bij mij weg!
Qua andere poezen is Frodo en alemansvriend, hij kan het met iedereen vinden.
Hij werpt zich ook vaak op als verzorger van haarballen sammy en Tietje, die zich gewillig door hem over de kop laten likken. Sammy wil soms niet meer, maar Frodo houdt zijn hoofd dan met zijn grote voeten in een ijzeren greep en likt wild verder D8 .

Dit is Frodo:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dimi en Jopie.
Officieel Doontjes Yoda en Doontjes Dimi.
Ze zijn geboren bij Ann van cattery Doontje uit België op 6 maart 2006.
De broers zijn nu dus nu 3 jaar oud.

An mailde mij over Jopie, met foto. Een kleine roze big. Je begrijpt dat ik direct verliefd was.
Jopie is een heerlijke kater. Hij is erg op mij gericht.
Hij is geen makkelijke schootkat. Hij wil continue mijn onverdeelde aandacht. Op schoot en aaien is te makkelijk. Ik moet naar hem kijken en vooral moet ik hem prijzen voor alles wat hij doet.
Zo is zijn favoriete bezigheid het staan, klimmen en springen op de krabpaal, waarbij het leukste dan is dat ik zeer overdreven roep: “Jeetje Jootje, wat ben jij knap!!!!” “Jeetje Jootje, wat een bijzondere jongen ben jij”, etc.
Jo is dan geheel in zijn element. Dat wil zeggen dat hij zachtjes en langgerekt miauwt, op zijn tenen lichtjes met hoge achterpoten stapjes op de plaats maakt en geheel straalt!
Maar wanneer Jo geen onverdeelde aandacht krijgt…..berg je maar.
Dan schreeuwt hij vaak totdat hij die wel krijgt, en niet zachtjes….heeeel hard!
Als hij heel erg de pest in heeft, dat hebben we in de loop der tijd ontdekt…dan poept hij voor de kattenbak. Het ergste is nog dat hij weet dat dat stout is en dat hij dat niet mag.
Gelukkig hebben we daar zeil en doet hij dat alleen daar, maar het is wel typisch Jo!
Uit bovenstaande blijkt al wel dat zijn karaktertje aan de jaloerse kant is.
Jo vind het heel fijn om bij mij in bed te slapen, waarbij hij dan tegen mij aan, of half op mij werkelijk de hele nacht ligt te ronken, vaak met het hoofd steeds meer in het midden van mijn kussen.
Als ik er uit moet ’s nachts dan moet ik hem (in coma) verschuiven en hem toedekken.
Een ander zeer opmerkelijke eigenschap is het smakken: Als Jo heeft gegeten dan kan hij een uur later nog heel hard smakken. Echt bij het vieze af. Als je hem dan vraagt of het lekker was dan toont hij dat graag door nog eens hard te smakken.
Hij is ook wel actief en speelt bijvoorbeeld ’s avonds graag met haarbal Tietje.
Jo kan zo’n hoofdje trekken waardoor ik hem niets kan weigeren, waarschijnlijk is hij daardoor zo verwend….
Een lichamelijk kenmerk van Jopie is vooral dat hij compleet kaal is, hij heeft geen haartje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan onze Dimitri. Een jaar nadat we Jo hadden opgehaald bij Ann, mailde ze ons dat ze toch niet ging fokken met het broertje van Jo, Dimi, wegens tijdgebrek.
Ze vroeg me of wij Dimi ook in ons huis wilden hebben. Daarover hoefden we niet na te denken.
Natuurlijk was Jopie’s broertje van harte welkom.
Ik had het vorig jaar nog zo triest gevonden toen wij Jo meenamen en ik hem nog één maal aan zijn broertje liet ruiken….
An kwam vanuit België naar Deventer gereden met Dimi bij zich. Voor haar was het natuurlijk heel moeilijk om afscheid van hem te nemen. We zijn Ann altijd dankbaar voor de twee broers!
Dimi is qua verschijning anders dan Jo; hij is korter, wat dikker, en wat lager op de poten. Dimi heeft het echte bulldog type! Goed te zien dat hij Miki sanukis bloed heeft dus.
Het karakter van Dimi is puur goud. Hij is heel rustig en kalm. Hij houdt vreselijk veel van aandacht, net als zijn broer, maar schreeuwt daar niet zo hard om. Dimi zit graag uren op schoot en laat zich daarbij dolgraag kussen en aaien! Regelmatig drukt hij dan zijn hoofdje omhoog om aan te geven dat het weer kustijd is. Als hij vind dat hij niet genoeg aandacht krijgt dan bijt hij je gewoon heel hard in je arm (echt hard..).
Hij speelt wel graag, maar dan is dat niet druk rennen maar bijvoorbeeld op zijn rug liggen en in je handen bijten (en hard ook) of op mijn rug springen en dan wil hij rodeo rijden.
Je begrijpt: spel is leuk, maar je moet er niet te moe van worden.
Wat heel leuk is aan Dimi is dat hij gaapt en smakt met scheve kop wanneer hij iets ziet dat hij graag wil (dat kan iets zijn dat jij eet, maar dat kan ook kusjes geven zijn).
Heel soms laat Dimi een jaloerse kant zien, hij doet dat vooral bij Sammy; als die dan naar mij toekomt dan komt Dimi hard aan lopen om als duwend met zijn lijfje Sammy bij mij uit de buurt te drukken. Als Sammy weggaat, gaat Dimi ook….
Ik kan niet anders zeggen dat Dimi een zeer lieve goedsul is, een echte scheet!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Reintje

Re: Frodo, Jopie en Dimi

Berichtdoor Reintje » wo 23 dec 2009, 08:26

Waw Petra, echt heerlijke foto's en wat een mooie fotmodellen! Ze weten heel goed hoe je iemand zijn/haar hart sneller kunt laten slaan D10 D10 D10

maria

Berichtdoor maria » wo 23 dec 2009, 09:19

Geweldige foto's !!! en een mooi verhaal erbij...!!!
en je zou eerder denken dat Frodo en Dimitri broers zijn...

Sabrina
Contacteer:

Berichtdoor Sabrina » wo 23 dec 2009, 10:43

Wat een knappe kerels heb je toch peet.. maar ja.. Jopie he... dat is m gewoon D10
Liefs Sabrina en knuffels van Macho, Akyra, Sugar en Kealeigh

Afbeelding

http://www.vandeveentjes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

geertje

Berichtdoor geertje » wo 23 dec 2009, 11:14

De 3e foto van Frodo (hele mooie naam trouwens) is zooo schattig, ik zou niet kunnen weerstaan om hem eens lekker te kussen. Hij heeft ook een pienteren blik en uit je verhaal blijkt dat hij ook heel slim is. Gek dat hij zo zijn lievelingetjes uitkiest.
Een ander zeer opmerkelijke eigenschap is het smakken: Als Jo heeft gegeten dan kan hij een uur later nog heel hard smakken. Echt bij het vieze af. Als je hem dan vraagt of het lekker was dan toont hij dat graag door nog eens hard te smakken.
Hé, dat kennen we hier ook, Heaven loopt hier ook altijd al smakkend rond na het eten, dan nog een stevige boer tussendoor. We zeggen altijd dat ze eigenlijk heel beleefd is..... bij de Chinezen.
Goed te zien dat hij Miki sanukis bloed heeft dus.
Het karakter van Dimi is puur goud. Hij is heel rustig en kalm.
Van uitzicht misschien wel een Miki sanukis maar het karakter zal hij dan van de andere kant van zijn familie hebben. Ik denk niet dat ik ooit zal kunnen schrijven dat Fly en Heaven rustig zijn.

Hele mooie foto's!
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » wo 23 dec 2009, 11:23

Hey Petra

Prachtige katten zowel hun uiterlijk als hun karaktertrekken. D10 D10 D10
Het is altijd leuk om te lezen hoe iemand anders zijn bengels
zich gedragen.
groetjes Hilde
Groetjes Hildeke

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » wo 23 dec 2009, 15:47

Ik zit altijd weer te genieten als ik jouw verhalen over je katten lees Petra; ook nu was het weer een groot plezier om te lezen over Frootje, Jopie en Dimi!

Ik vind al jouw katten heel bijzonder en mooi, maar Frootje blijft toch mijn favoriet D7 ik heb wel wat met die halfwasjes c6 en Frodo is simpelweg niet te versmaden t4
Met zo'n achtergrond toch zo prachtig en mooi eruit komen ... alle lof voor jou, Edwin en Frodo! t4 t4 t4 t4

The Gex Files
Contacteer:

Berichtdoor The Gex Files » wo 23 dec 2009, 18:51

Wat een geweldig stel!

curlycats

Berichtdoor curlycats » wo 23 dec 2009, 18:58

Wat een prachtig drietal is het toch. Ben nog steeds helemaal gek op je Frodo, wat een moppie is dat toch D10 Maar Jopie en Dimi zijn ook geweldig.

sphynx-lover
Contacteer:

Berichtdoor sphynx-lover » zo 27 dec 2009, 20:11

Wat al is gezegd wat ontzettend mooi geschreven en wat een prachtige foto's !!!
Idd echte modellen heb jij in huis ben echt weg van een aantal foto's van je mooi hoor !!!

Terug naar “Sphynx”