zorgwekkend

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: zorgwekkend

Berichtdoor Wil » zo 03 jan 2010, 18:52

Hoi Panth
Ik ben het helemaal met je eens ,,heerlijk he dat Mac P zoveel smilie's heeft ,en er zitten verdomd leuke tussen ;))

Er zijn ook mensen die zich graag laten bedonderen ,Je weet ,dat als je voor 1 dubbeltje de hemel in wilt ,de kans groot is dat je op je bek gaat ,

Maar ,dan zijn het de slechte fokkers ,die ze de schuld geven ,nooit zichzelf ;((
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 03 jan 2010, 19:16

Hoiiiii
Er zijn een paar fokkers Linda ,die gaan mailen dat dat soort dingen niet thuis hoort op die plek ,moet onder inlichtingen of zo ,Als wij maar weg zijn met die advertentie op MP ,dat kost hun klanten ,dus geld ;(((
Ze willen niet dat een kittenkoper iets leest ,en lastige vragen gaat stellen over de kittens die hun te koop hebben ,
Of waarom testen ,of waarom een stamboom ,Hun mogen doen wat ze willen ,er gewoon een zooitje van maken ,
Terwijl wij niet mogen vertellen ,hoe het ook kan ,en waarom we dit doen ,

maar laat ons dan ook doen wat we willen ,Ik heb er nu ook een kitten te koop bij gezet ,dus ben benieuwd ;) voor ik het vergeet ,ik krijg altijd veel reactie op de advertentie ,ook van Fokkers ,leuke reactie ,ik heb denk ik 3 x een pissige gehad ,hij heeft er toen best lang opgestaan ,

Nu loopt het echt de spuigaten uit op MP ,het doet gewoon zeer om dat te zien ,Die outcross F3 staat er ook gelukkig weer op ,Daar wordt ook constant mee geleurd ,
Verdomme laat zo'n diertje helpen ,geef hem een goed blijvend huis ,zet niet iedere gedachten in je hoofd om in geld D12 D12 D12

Het lijkt nu wel of er bijna geen fatsoendelijke Sphynxen en fokkers meer bestaan ,
En fokken kost geld ,zeker als je een beetje je best voor wilt doen ,Ik vind 750€ voor een kitten netjes ,Zo hoog liggen we niet in prijs ,kijk maar bij andere rassen ,
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

maria

Berichtdoor maria » zo 03 jan 2010, 19:24

heb net de advertenties gezien... van de sphinx met haar.. en de poes..inderdaad zorgwekkend..
maar ook jullie waarschuwingsadvertenties.. en steekt je kitten nu een middelvinger op..??????!!! dan is het weer een echte mika....!!!!!

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » zo 03 jan 2010, 19:42

Kan iemand mij de link geven naar Wils advertentie? ik kan het dus niet vinden ... weet ut ... ben blont

Ik ben het overigens verder helemaal met je eens hoor Wil (en de andere posters ook). Er gaat alleen zoveel dierenleed mee gemoeid op het moment dat er geld in het spel is, aangezien er altijd lui zijn die er een slaatje uit willen slaan en het lukt ze nog ook. Ik weet wel dat ik daar niets aan kan veranderen dan alleen mijn kleine steentjes bij te dragen, maar ik zou het liefst al de dieren die ik op MP voorbij heb zien komen willen ophalen en ze een lekker verwend leventje geven hier op de bank. De middelen ervoor heb ik helaas niet, maar stel dat ik ooit nog die jackpot win ... hah .. een mens mag dromen toch?
Jammer alleen dat je meteen weet dat de geredde dieren meteen worden ingeruild voor andere slachtoffers :cry:

maria

Berichtdoor maria » zo 03 jan 2010, 20:09

staat bij sphynxkitten zoekt gouden mandje.. advertentienr.. 309066962. hoop dat je hem zo kunt vinden..

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » zo 03 jan 2010, 20:36

Marktplaats het maakt wat los bij een mens: D17 D12

Ik ga alles wat door elkaar husselen, chronologisch zal het wel niet kloppen maar ik gooi er mijn gedachten maar uit ;)

Haaa Wil super dat ze er weer op staat, ik ben ook benieuwd hoe lang we nu mogen ;)... Ik vind het wel grappig dat je zegt: marktplaats laten staan, het staat op zijn plaats r5 .... Hier is de Link Linda: http://link.marktplaats.nl/309066962

Minder nestjes niet de oplossing in het algemeen bekeken??? Ik weet het zo niet (haha we komen eens niet overeen D8 ) ...... momenteel zijn er meer sphynxen dan dat er vraag naar is, Ik spreek niet over de kwaliteit want dat is iets heel anders!!!
Het is economisch toch altijd de wet van vraag en aanbod en nu zijn er veel meer nesten dan een paar jaar geleden, toen moest je echt gaan zoeken, nu ga je op MP en je vindt pagina's vol :-(
Een sphynx is al lang niet zeldzaam meer! De regel is hoe zeldzamer hoe duurder OF hoe hoger de kwaliteit hoe duurder!

Iets speciaals en daar een hoger bedrag voor over moeten hebben ... ja daar ben ik het dus helemaal mee eens, maar is datgene wat je dan koopt echt wel zo speciaal/exclusief als dat sommige mensen denken ;), ja misschien wel in het naakte (uiterlijk dus) maar zijn de papieren (de bagger waar Wil het over had ;-) die eigenlijk die waarde bepalen even exclusief? ..... Er wordt voor combi's die iedereen in de benelux in zijn/haar stambomen heeft zitten nog steeds over de 1000 euro gevraagd voor een huiskatje, maar is dat het echt nog waard?

Hoevelen onder ons hebben geen problemen om een geschikte dekkater te vinden om aan een redelijk inteeltpercentage te geraken? Het zijn allemaal aparte punten maar het hangt onlosmakelijk aan elkaar vast!

Wat Tanja zegt is ook waar: de kopers zijn er zelf ook schuldig aan.
Mensen blijven mensen en ze redeneren dat als ze veel geld voor iets betalen dat ze er dan vrij mee moeten zijn! Want ze hebben het gekocht en dan is het van HUN en dan willen ze er ook wel wat geld uit terughalen, ... en zo krijg je die "gedrochtjes" op marktplaats..... dat weten die broodfokkers maar al te goed, moet je maar eens letten op die prijzen,750 euro zonder stamboom maar niet geholpen ;-) (terwijl ze bij ons een kitten kunnen hebben MET stamboom + garantie EN geholpen .... dus niet meer fokken ;) ) en bij hun 1250 met stamboom en zonder fokbeperking en DAAR adverteren ze mee! ... want over dat laatste gaat het bij vele kittenkopers dan ook vaak! Dat fokverbod! Ik merk keer op keer dat als ze horen dat er hier een fokverbod ligt op de kittens dat ze 7 van de 10 keer afhaken .... De vraag naar kittens zonder fokverbod ligt dus hoger, en waarom is dat ;-)

Gelukkig zijn er ook nog tal van kittenkopers die wel op zoek gaan naar goeie info en er de tijd voor nemen om contacten te leggen en zich goed inlezen! Die eerste stappen zetten op zoek naar de correcte informatie is en blijft moeilijk .... dus ik hoop uit de grond van mijn hart dat de advertentie nu eens op MP mag blijven staan!

Maar het is in het beginstadium uiteindelijk altijd weer dat geld, ... Dat is ook altijd de eerste vraag: wat kost zo'n kat! ....een oude fokpoes moet de deur uit om plaats te maken voor de volgende en hoppa ze wordt open verkocht voor nog een bedrag waar je 2 x van moet slikken .... kan ze weer haar diensten bewijzen :-( ..... en het moet niet eens meer op een sphynx lijken om die naam te krijgen!!! Maar dat is niet alleen bij de sphynxen zo dat is bij alle dieren!
Meer geld (of hetzelfde) ervoor vragen gaat daar volgens mij niks aan veranderen, een mens blijft een mens, we leven in een wegwerpmaatschappij, als ze het beu zijn dan vliegt het de deur uit... of die kat nu 750 euro gekost heeft of 1200 euro dat blijft hetzelfde .... alleen wordt het voor de broodfokkers volgens mij minder interessant als de serieuse fokkers hun prijzen iets laten zakken want dan krijgen de kittenkopers meer kwaliteit voor hetzelfde geld .... 750 à 800 euro voor een geholpen huiskatje vind ik mooi ja ... Dat is hetzelfde als wat de gemiddelde broodfokker vraagt en ze krijgen kwalitatief heel wat meer en ook als het mis zou gaan staan de begane fokkers nog voor ze klaar, daar waar de broodfokkers hun deuren sluiten nadat het geld in de portomonaie zit!

Ohhh en Geertje .... stel je voor wat die 2 van jou zouden doen zonder al die liefde en aandacht ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

The Gex Files
Contacteer:

Berichtdoor The Gex Files » zo 03 jan 2010, 21:23

Het is inderdaad behoorlijk triest wat er zoal op MP staat. Niet alleen wat betreft de Sphynx hoor. We komen ook genoeg andere kruisingen tegen die het helemaal niet zijn (net zoals dat voorbeeld van die siamees), bijvoorbeeld Maine Coone X Noorse Boskat ofzo, en dan gewoon kortharige kittens eruit krijgen maar wel Eu. 500,- ervoor willen hebben enzo.
Toen we ong een kitten zochten zagen we een mooi kitten op MP staan dus we wilde informeren hoe of wat. We hebben toen een heel mailtje opgesteld waarin we vertelde wie we waren, wat we het diertje kunnen bieden enz en de vraag ofdat de ouder getest zijn en of de kittens een stamboom hebben.
Toen kregen we een mail terug dat beide ouders een stamboom hebben maar de kittens niet. Er staat namelijk bij de moeder op de stamboom dat er niet mee gefokt mocht worden D3.
We zijn hier natuurlijk niet mee in zee gegaan....

Panthera

Berichtdoor Panthera » zo 03 jan 2010, 21:38

Hoi Panth
Ik ben het helemaal met je eens ,,heerlijk he dat Mac P zoveel smilie's heeft ,en er zitten verdomd leuke tussen ;))

Er zijn ook mensen die zich graag laten bedonderen ,Je weet ,dat als je voor 1 dubbeltje de hemel in wilt ,de kans groot is dat je op je bek gaat ,

Maar ,dan zijn het de slechte fokkers ,die ze de schuld geven ,nooit zichzelf ;((
Groetjes Wil

Heerlijk die smilies Wil. t5 Kan je lekker je ei even kwijt. c6

En ja, er zijn ook mensen die voor een duppie op de eerste rang willen zitten, maar ik denk toch ook dat als er daar GEEN aanbod voor was, er minder dierenleed was.
Want je kunt toch onmogelijk de koper de schuld er van geven, dat er zoveel gedrochten rondlopen, die gefokt zijn door idioten. c14 (????)

Want over de GOEDE fokkers gaat het hier NIET, laten we dat even aannemen: nee, het gaat over die idioten, die maar alles en nog wat door elkaar zitten te gooien, geef er een naampie aan en pleur maar voor honderden euro's op Marktplaats etc.
DAAR vraagt toch niemand om ? n3
Althans ik niet. En ik denk de meeste mensen ook niet.
Mensen zijn snel verliefd op een diertje, en daar wordt ook dan ook heel veel misbruik van gemaakt. :evil:
DIE fokkers, daar schijt ik een plak op. Afbeelding Trouwens, die kun je niet eens de naam "fokker" geven, want dat zijn gewoon smerige geldwolven. :evil:

Als ik een Sphynx of een Siam wil hebben, dan ben ik echt wel bereid om daar enig zoekwerk voor te doen, en om heel eerlijk te zijn: zoveel moeite is dat niet, want er zijn overal goede forums te vinden met goede fokkers. t5

Dus als je dat niet doet, als koper, ben je in ieder geval behoorlijk stupide bezig. t3
Maar dat wil nog steeds niet zeggen, dat je bedonderd wilt worden. n3

Ook bij de Catteries die op het net staan, kun je de verschillen halen.
Kijk, ik hoef helemaal geen namen te noemen, (en zeker niet van dit forum) maar als ik bij catteries bv zie, dat ze 30 nesten gehad hebben, en van de 30 staan er 28 op de "In Memoriam" lijst, dan ben ik dus wel even HEEEEEEEEL SNEL weg. Afbeelding
Kwestie van nadenken.
En als je DAN nog een Marktplaats kat koopt, ja: DAN vraag je er niet alleen om, dan BEN je ook MEDEPLICHTIG aan al dat leed. :evil:

Panth.
Laatst gewijzigd door Panthera op zo 03 jan 2010, 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding <---- Dibbey. ;-)

lindabuis

Berichtdoor lindabuis » zo 03 jan 2010, 21:42

Dank! ik heb het gevonden en vind de tekst echt top! Klasse om op een dergelijke wijze te adverteren; mogen meer fokkers doen.
......750 à 800 euro voor een geholpen huiskatje vind ik mooi ja ... Dat is hetzelfde als wat de gemiddelde broodfokker vraagt en ze krijgen kwalitatief heel wat meer en ook als het mis zou gaan staan de begane fokkers nog voor ze klaar, daar waar de broodfokkers hun deuren sluiten nadat het geld in de portomonaie zit! .....
Denk dat ut em daar nu net zit: een gemiddelde (beginnende!!) Sphynxenconsument ziet niet het verschil in kwaliteit en als je dan ongeveer hetzelfde bedrag moet neertellen, dan kiezen velen toch voor een niet geholpen kat. Niet omdat ze meteen hun geld er weer eens uit willen hebben met een toekomstig nestje, maar het is voor velen niet meer dan normaal dat wanneer je een poesje in huis neemt, deze toch minstens een keer een nestje zou moeten kunnen krijgen. Ik merk dat in ieder geval wel in mijn omgeving; ze zijn niet zo happig op steriliseren maar vinden het wel leuk om het een keer te proberen. Dat geldt voor de meeste htk's en ik merk dat dat ook wel een van de grondslagen is dat er zo vreemd wordt opgekeken van een fokverbod/beperking bij raskatten.

Meerdere mensen in onze omgeving vonden het destijds raar dat wij meteen al aangaven dat Ozzy en Akira geholpen zouden worden zodra de tijd daar rijp voor was omdat we geen kittens wilden en al helemaal niet uit broer en zus samen. Dat vond men raar. Idem dito overigens voor Bickel, Bam Bam en Pebbles die daarop volgden. Helemaal raar werd er opgekeken toen we meldden dat Ziggy als was geholpen voordat hij naar Nederland afreisde .... das toch zielig, zo jong al?
Omdat menigeen niet bekend is met het fenomeen "vroegcastratie" en velen het maar moeilijk te verkroppen vinden dat kittens zo jong al onder het mes gaan, dan is de keuze voor hetzelfde geld een open kat, toch ook redelijk snel gemaakt. Hoe op gevoel genomen zo'n beslissing ook is, ik kan me er wel iets bij voorstellen.

En dat een fokker echt begaan is ... daar kom je pas achter op het moment dat er iets mis is: hoe goed je ook denkt dat je mensenkennis is, je kunt je altijd vergissen immers? Een broodfokker is wat dat betreft een wolf in schaapskleren en zal je waarschijnlijk ook op dat gebied gouden bergen beloven.

miepie

Berichtdoor miepie » zo 03 jan 2010, 21:56

Mooi gezegd Wil in je advertentie...Ik hoop dat een hoop mensen het lezen en idd weten dat een sphynx ook "nadelige" dingen hebben
Die ik trouwens niet erg vindt.....Ik heb er niet voor niets 9,en 1 haarbal

Toen ik mn 1e sphynx kocht wist ik wel iets van het ras af...Had wat rondgeneust in de boeken en op internet....
Maar dat er nog een hoop andere dingen bijkwamen kijken wist ik ook niet

Issis kwam uit een keet,en leefde op een betonnen vloer achter de tralies.....Ze was al 2 jaar.....

Mager was ze en luste bijna niets....Ook speeltjes wist ze niet wat het was.....
Het heeft ons 2 jaar liefde en aandacht,en vooral geduld gekost,om te wezen die ze nu is....
Oppakken kan je dr nog steeds niet...Maar dat geeft niets.....Voor ons is ze een dikke goedzul.....

Wist ik veel...Wilde zoooo graag een sphynx......

Gelukkig heb ik mn andere 4 sphynxen bij goede fokkers gekocht,die mij bijstonden met raad en advies
Zo hoort het ook gewoon....

Ik snap mensen soms echt niet....
Ik kan heel erg slecht tegen dierenleed....Je hebt met levende dwezentjes te maken....
Hebben die mensen geen geweten ofzo....dat gaat toch aan je knagen,al dat gesjoemel....Ik zou er niet van kunnen slapen iig
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

Terug naar “Sphynx”