katertje van 10 weken....

Anunaki
Contacteer:

Re: katertje van 10 weken....

Berichtdoor Anunaki » zo 29 mei 2011, 22:56

Even algemeen:

Neem altijd rustig je tijd ..... vraag de stambomen van de de ouders van een kitten voor je ernaar gaat kijken .... en vraag hulp aan fokkers om mee met jou naar het stamboom te kijken!
Vraag ook naar de testen van de ouders! (hier op het forum kan je zien hoe een test eruit hoort te zien)
Een transparant fokker kan je zo de links van de databases (pawpeds en de hcm-database) doorgeven ......... soms kan het gebeuren dat ze niet in de database staan maar dan zou je normaal gezien zonder problemen de papieren in je mailbox moeten ontvangen ;-)

Vraag ook of er garantie is op het kitten en hoe die garantie in elkaar zit.

De meeste fokkers maken hierover geen bezwaar ..... als er excuses komen (scanner kapot, of schrik voor vervalsing van de papieren en al de gekende foefjes) dan mag je enige gereserveerdheid aan de dag leggen (al kan het inderdaad soms wel eens kloppen dat de scanner het niet doet)

De meeste fokkers vragen ook naar informatie over jou en je gezinssituatie .... een begane fokker kan je soms wel heel veel vragen stellen ;)

Als dat allemaal goed zit kan je een afspraak maken om eens te gaan kijken....... en dan als alles goed zit dan kan je de beslissing nemen.

Laat je niet overhaasten, het gaat ten slotte om een huisdier waar je hopelijk toch een aantal jaar mee wil samenleven.

Veel succes!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Justinlove

Berichtdoor Justinlove » ma 30 mei 2011, 09:05

Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor alle antwoorden, we hebben er echt wat aan!

Moeten bij mij (al) alarmbellen gaan rinkelen als ik de naam van beiden moeders (ze hebben twee nestjes) niet in de stamboomdatabase
kan terugvinden? (wel die van de vader) en ik kom ook de cattery niet tegen in de HCM database. w2

We proberen echt een weloverwogen beslissing te maken... (al is dat wel moeilijk als twee van die blauwe ogen je aanstaren vanaf je scherm...haha... ik voel me opeens een wanhopige man die valt voor een postordervrouw uit verwegistan).

Ik zal vandaag de papieren via de mail op gaan vragen...

We'll keep you posted...

Fijne dag!

geertje

Berichtdoor geertje » ma 30 mei 2011, 09:44

We proberen echt een weloverwogen beslissing te maken... (al is dat wel moeilijk als twee van die blauwe ogen je aanstaren vanaf je scherm...haha... ik voel me opeens een wanhopige man die valt voor een postordervrouw uit verwegistan).
Staar nog niet te veel in die mooie ogen voordat je zeker bent dat alles in orde is. En vooral....ga nog niet kijken want een sphynx pakt je helemaal in en laat je verstand oplossen zodra die in je nek ligt te spinnen.

En ze zijn allemaal zo hoor, dus als deze het niet wordt is er zeker wel een ander geweldig beestje dat op jullie wacht.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

isolde

Berichtdoor isolde » ma 30 mei 2011, 10:17

Ow,ik kan het me zo voorstellen,je weet het he,Justinlove,liefde maakt blind.
Je krijgt vast een schatje en zoals iedereen hier aangeeft,doe goed onderzoek.
Veel succes!
Afbeelding

Justinlove

Berichtdoor Justinlove » ma 30 mei 2011, 17:06

De stemming hier is een beetje omgeslagen in een raar onderbuikgevoel... Ehm....hoeveel maanden/jaar garantie wordt er
doorgaans gegevens op een sphynxje?...

Misschien blijkt straks dat dat onderbuikgevoel niet klopt.....

Maar toch....kweetnognie...

isolde

Berichtdoor isolde » ma 30 mei 2011, 17:14

Luister naar je gevoel!!! Heb ik vandaag ook gedaan met het chinese naakthondje.
Gelukkig heeft de reactie van Winnette mijn"onderbuikgevoel"alleen maar bevestigd.
Afbeelding

Precious Sapphire
Contacteer:

Berichtdoor Precious Sapphire » ma 30 mei 2011, 17:48

Hoi Justinlove,

Wat moeilijk om zo in de twijfels te zitten, alles leek perfekt tot je wat dieper gaat spitten.
Gelukkig zijn jullie zo slim om eerst te informeren en dan pas te beslissen, meestal gebeurt het andersom en dan is het te laat om terug te keren.

De wettelijke garantie houd bijna niets in, een goede fokker zal je veel meer geven aan garantie dan wat verplicht wordt door de wet.
Dat kan gaan tot twee jaar of meer voor erfelijke aandoeningen en levenslange steun van de fokker als je er problemen zouden opduiken.

Groetjes, Kathy
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » ma 30 mei 2011, 18:40

Dat kan gaan tot twee jaar of meer voor erfelijke aandoeningen en levenslange steun van de fokker als je er problemen zouden opduiken.
En die steun is veel waard hoor. Gewoon te weten dat je altijd bij je fokker terecht kan geeft een gerust gevoel. Een goede fokker met veel ervaring is goud waard.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

mies

Berichtdoor mies » di 31 mei 2011, 07:48

Ik zou bijna zeggen: Missie geslaagd!

Iemand die vol entousiasme aankondigd een kitten op t oog te hebben, is binnen enkele berichten vol twijfels gebracht.
Helaas moet ik constateren dat ik dit toch erg vaak lees.
Ik begrijp jullie goede raad, daar sta ik ook achter, maar vind soms wel (zo nu ook) dat het wat doorslaat.
Hopelijk verdwijnt het "onderbuikgevoel" van de topicstarter en komt er "gezond verstand" voor terug!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 31 mei 2011, 08:26

Volgens mij is er niets verkeerds gezegd Mies behalve dat ze niet over één nacht ijs moet gaan.
En dat is niet meer dan terecht. Ik heb dat twee keer wel gedaan en heb nu 1 poes met HCM en 1 kater verdacht.
Verder is het helemaal niet een missie om iemand van een kitten af te praten maar gewoon kijk verder dan alleen die mooie blauwe ogen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”