katertje van 10 weken....

Justinlove

Re: katertje van 10 weken....

Berichtdoor Justinlove » di 31 mei 2011, 09:16

We zijn niet na een paar berichten aan het twijfelen gebracht hoor...don't worry....

We willen niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, bij wijze van spreken...en hebben dit kitten dan ook niet zonder reden hier in de groep gegooid en de reacties rustig afgewacht... Achter de schermen zijn we verder nog op onderzoek uitgeweest en dit heeft ons doen besluiten op zoek te gaan naar een ander beestje... Je heb uiteraard nooit een "garantie"... maar ik neem liever wel de goede "voorzorgsmaatregelen" (zie het als in verwachting zijn...niet roken...geen alcohol....wel gezond eten).

We hebben geen haast.... we zijn nu gewoon "in verwachting"...en uiteindelijk wordt er een kitten voor ons gezin geboren...

Bedankt voor jullie support! g3

geertje

Berichtdoor geertje » di 31 mei 2011, 09:21

Als je er geen goed gevoel bij hebt is het heel verstandig om nog wat verder te zoeken. In mijn zoektocht naar een sphynx heb ik er ook enkele laten passeren. En kijk nu, hebben we, de voor ons geweldigste sphynxen gevonden die perfect bij ons passen. Ik heb net een filmpje geplaatst op het forum van onze Fly:

phpBB3/viewtopic.php?f=69&t=3050&start=0
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 31 mei 2011, 09:24

Hoi Mies
Wel heel fijn ,dat je vind dat we soms goede raad geven ;)
Ik neem aan ,dat jij dan in dit geval,de stambomen gezien hebt ,en ook nagekeken ,en ook de HCM testen van de ouders van dit kitten ????

Het ligt er ook aan hoe een groot risico een koper wil nemen toch ? je kan nooit zeggen ,ik ben een HCM vrije cattery ,die bestaat niet ,ondanks 10 jaar testen zal ik ze ook nog tegenkomen ,

Wat is jou advies over deze kittens na de boel nagekeken te hebben ,en waarom ?? bedankt ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

mies

Berichtdoor mies » di 31 mei 2011, 09:47

Wil:
Ik ben niet kundig genoeg om een stamboom op HCM uit te pluizen, diverse namen herken ik natuurlijk wel zo langzamerhand en ook van genetica weet ik wat, maar de ins en outs betreffende hcm lijnen zijn beter bekent bij mensen die hier helemaal "in "zitten.
Waaronder jij, want ik weet dat je daar een heleboel tijd in steekt.
Als er door jou geconstateerd wordt dat er in deze lijnen HCm voorkomt, geloof ik jou op je woord en moet de aankomend eigenaar nadenken of hij dit risico (waarvan niemand weet hoegroot) wil nemen. Ook bij ogenschijnlijk HCMvrij zijn, is er dit risico.

Ik vind gewoon dat als iemand hier meldt een kitten te willen, of al op het oog heeft, er direct zoveel gesproken wordt over de nadelen van een sphynx(met name het hcm gebeuren) dat het bij mij overkomt alsof je bij een minder bekende fokker(of iemand met een éénmalig nestje)maar geen kitten moet aanschaffen.
Ook over garantie geven: ik vind (nogmaal:het is maar mijn mening...)dat er wordt gesproken alsof alleen de bekende, grotere catterys garantie geven.
Nu wil ik over het punt garantie nog wel eens discuseren, want eigenlijk ben ik het er niet mee eens dat er garantie verwacht wordt, levenslang op ziektes. Vind dat je dat als fokker nooit kan garanderen en dus ook nooit als fokker verplicht kunt worden in tegemoetkoming van kosten.
Overigens heb ik oudere poezen, toen was het HCM verhaal nog niet zo aanwezig.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 31 mei 2011, 14:51

hoi Mies
Deze mensen heb ik niets geadviseerd ;) Ik zag de 2 stambomen en zag gelijk dat bij de ene ,de vader (als ik het goed heb onthouden)Tijd geleden al HCM verdacht was ,
Bij de andere kant de Opa ,
Heb ze niet echt uitgezocht ,omdat ik eerst wilde weten ,of deze fokker de testen zou sturen ,ook heb ik niet naar de inteelt gekeken ,
Ja HCM is voor mij een obsessie geworden ,ik wil het begrijpen ,en ik wil altijd graag weten waar ik mee bezig ben ,

Je kunt nooit zeggen Ik ben HCM vrij ,zal dat zelf ook nooit zeggen ,ook ik kom het weer tegen ,Wat ik wel weet ,ennu de bewijzen van in handen heb ,is dat ik bij de beste Radioloog van Nederland zit ,dat ,alleen dat is mijn redding geweest ,dat ik nu zo ver ben als nu ,

Zeker wordt er hier gelijk over HCM gesproken ,Zeker wordt er hier verteld over HCM,wat wij ook altijd vertellen is,dat HCM in ALLE ras en niet ras honden en katten zit ,
Ook vertellen wij ,dat er bij het Ras Sphynx veel opbenbaar wordt gemaakt ,wat de mensen die daar aan meewerken eert ,die maken het mogelijk om zo ver te komen als we nu zijn ,

Wat jij zegt ,mensen met een kleine cattery of minder bekende cattery die het niet goed doen ,is onzin ,Ik help genoeg mensen ,om hun kittens te plaatsen kleine of grote cattery maakt me niks uit ,Mits deze mensen natuurlijk testen ,en geen inteelt van 13 of 14 % doen ,en of deze fokkers open zijn over waar ze mee werken ,,
Niet heel slim testen thuis laten bekijken door mensen die er geen verstand van hebben ,Je moet staan voor wat je fokt ,ook naar buiten toe ,maar nogmaals ,dat is mijn mening;)

Ik heb het niet over garantie gehad ,maar ik geef het wel ,niet levenslang ,dat is natuurlijk nooit niet haalbaar ,dat is ook krankzinnig ,
Maar zeker op erfelijke afwijkingen ,,ook al zijn op het moment dat de kittens verkocht worden beide ouders goed getest ,meer kan ik eigelijk niet doen ,
Start een Topic ;) hardstikke tof ,

Ik test onze katten nu 10 jaar ,was de eerste die teste ,had ook geen idee wat HCM was ,ja ze gingen er dood aan,we hadden toen denk ik nog niet eens een pc ;)
dat is een machtig medium;)

Maar Mies ,zou eigelijk wel je echte naam willen weten,ik zou je moeten kennen ;)
Als je ziet ,dat alleen Elize (Nonzalis ,3 HCM katten heeft op dit moment ,meer katten heeft ze niet
Nadine heeft 3 HCM katten ze heeft er 4 ,
Clem heeft er 1 met HCM ,1 verdacht ,en1 goed getest ,

Dat is de reden waarom wij mensen erop wijzen ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » di 31 mei 2011, 17:32

Wil:
Ik ben niet kundig genoeg om een stamboom op HCM uit te pluizen, diverse namen herken ik natuurlijk wel zo langzamerhand en ook van genetica weet ik wat, maar de ins en outs betreffende hcm lijnen zijn beter bekent bij mensen die hier helemaal "in "zitten.
Waaronder jij, want ik weet dat je daar een heleboel tijd in steekt.
Als er door jou geconstateerd wordt dat er in deze lijnen HCm voorkomt, geloof ik jou op je woord en moet de aankomend eigenaar nadenken of hij dit risico (waarvan niemand weet hoegroot) wil nemen. Ook bij ogenschijnlijk HCMvrij zijn, is er dit risico.

Ik vind gewoon dat als iemand hier meldt een kitten te willen, of al op het oog heeft, er direct zoveel gesproken wordt over de nadelen van een sphynx(met name het hcm gebeuren) dat het bij mij overkomt alsof je bij een minder bekende fokker(of iemand met een éénmalig nestje)maar geen kitten moet aanschaffen.
Ook over garantie geven: ik vind (nogmaal:het is maar mijn mening...)dat er wordt gesproken alsof alleen de bekende, grotere catterys garantie geven.
Nu wil ik over het punt garantie nog wel eens discuseren, want eigenlijk ben ik het er niet mee eens dat er garantie verwacht wordt, levenslang op ziektes. Vind dat je dat als fokker nooit kan garanderen en dus ook nooit als fokker verplicht kunt worden in tegemoetkoming van kosten.
Overigens heb ik oudere poezen, toen was het HCM verhaal nog niet zo aanwezig.
Ik denk dat er best wel minder bekende fokkers zijn die ook goed zijn. Het ligt helemaal aan de lijnen die je in huis hebt.
Goed idee om een topic te openen over garantie te geven. wil jij die openen Mies, lijkt me zeer zinvol
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Precious Sapphire
Contacteer:

Berichtdoor Precious Sapphire » di 31 mei 2011, 18:28

Mies, Ik ken jou niet en wil jou of een ander zeker niet schaden met mijn respons op deze topic, toch wil ik graag melden dat Wil niet verantwoordelijk kan zijn voor alles wat hier op het forum geschreven wordt, zij is dan wel de spilfiguur van deze forum, zij heeft enkel de beste bedoelingen en zal niet gauw kritiek geven op om het even wie.
Ik ben degene die het gehad heeft over de zogezegde levenslange garantie. Echter, als je het nog eens zou overlezen ga je merken dat ik het nooit hebt gehad over levenslange garantie maar wel levenslange steun van de fokker en een garantie op erfelijke afwijkingen van twee jaar of meer. Met die steun van de fokker bedoel ik niet dat een fokker financieel verantwordelijk blijft gedurende het hele leven van een verkocht kitten maar wel moreel. De beste fokkers doen dat zonder verplichtingen of druk van buitenaf, zij volgen gewoon hun gevoel op.
Ook is er nooit iets geschreven over kleinere, bescheiden cattery's maar wel over "goede" fokkers, die kunnen misschien heel kleinschalig zijn en pas beginnen, dat maakt niet uit.

Wat je schrijft over de indruk die je krijgt bij het lezen van bepaalde topic's waar mensen komen melden dat ze een kitten hebben gevonden is een punt, als je sommige topic's lees kan je inderdaad denken dat wij (forumleden) het allemaal zwart zien en onmiddelijk over HCM en testen zeuren. De motivatie hierachter is nochtans goed bedoelt, wij willen niemand het verkoop van kittens belemmeren, wel de sphynxfans uit hun onwetenheid trekken zodat zij kunnen beslissen met alle gegevens in handen. Of de mensen uiteindelijk toch overgaan tot de aankoop heeft minder belang.
Als je af en toe meeleest weet je wel dat er hier mensen zijn die pas na aankoop van hun sphynxje de weg naar deze forum hebben gevonden, die mensen hebben hun vertrouwen gegeven aan een fokker die het misschien goed bedoelt maar de middelen (lees fokdieren) niet beschikt om gezonde kittens aan te bieden. Een aantal heeft wel geluk gehad maar anderen niet en die zijn hun kitten veel te vroeg verloren aan HCM met alle verdriet en ellende vandien. Juist zo gebeurt het dat mensen "sphynxfokkers" niet meer betrouwen en het hele ras in verkeerde daglicht brengen. Dit hoeft echt niet, het kan anders als men de mensen voorzien van de juiste informatie.

Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt want dat is zeker niet de bedoeling, ik zoek eigenlijk om jou en je reactie te begrijpen, jammer dat je niet vaker post trouwens, een discusie is altijd leerzaam. Ik kan mijn mening herzien als dat nodig blijkt, ook kan ik een ander zijn opinie aanvaarden, zelfs als die niet gelijkloopt met de mijne.

Groetjes, Kathy
Afbeelding

Justinlove

Berichtdoor Justinlove » di 31 mei 2011, 18:54

Ik kan mijn mening herzien als dat nodig blijkt, ook kan ik een ander zijn opinie aanvaarden, zelfs als die niet gelijkloopt met de mijne.
Ik had het helaas niet mooier kunnen zeggen, Kathy....

Mooie slotwoorden voor dit topic lijkt me....

Nogmaals bedankt voor alle wijze raad!

cassandra

Berichtdoor cassandra » di 31 mei 2011, 20:18

Nu wil ik ook graag reageren op dit topic.
Wij zijn ook pas op dit forum gekomen nadat wij een aanbetaling hadden gedaan op een kitten.
We hadden ons netjes ingelezen, ook over de hcm en dergelijke,
hadden wat wij dachten een goede fokker gevonden die beweerde de testen te hebben.

Toen wij op dit forum kwamen, kwamen we er pas echt achter dat die testen wel degelijk heel belangrijk zijn om zelf goed achteraan te zitten.
Wij zijn nu heel wat tranen en frustratie lichter, ook onze aanbetaling zijn we kwijt.
Maar we hebben met dank aan Wil en dit forum genoeg informatie gekregen zodat we niet met een ziek katje thuis zouden komen te zitten!
Ik vind het heel goed dat alle nieuwelingen, net als ik, even goed en duidelijk het gevaar van dit soort fokkers verteld word!

Dankzei dit forum lijkt het erop dat we in augustus een gezond katertje mogen ophalen.
Helemaal compleet, alles erop en eraan, en het belangrijkst, we hebben alle papieren mogen inzien!
Nu weten we wat we in huis nemen, en dat hadden we echt niet gehad als we niet op dit forum terecht waren gekomen!

Dus aan iedereen die het zo "zwart" bekijkt; ga zo door!

zoals jullie tussen de regels door hebben kunnen lezen, we krijgen een kitten-katertje!!!
Liefs Cassandra!

mies

Berichtdoor mies » di 31 mei 2011, 21:10

Voor Wil:
Mijn echte naam? Ik heet al jaaaaaren Miesje! Maar van geboorte heet ik Mariella.
Wij hebben inderdaad gemaild over kittens die geboren waren met misvormde achterpootjes.
Dit was tevens de reden dat ik NOOIT meer kittens wil!Wat een schrik en wat een zorg!

Voor Kathy:
Ik voel me niet aangevallen. Omdat ik hier regelmatig lees, "ken" ik jullie bijna. Niet persoonlijk, maar wel de manier van discuseren.Soms fel, maar ook belangstellend.
Ik vind dit dan ook een waardevol forum(anders zou ik hier niet veel lezen, toch). Toen ik eens echt in de penarie zat met een doodzieke poes, werd ik gebeld door een forumlid met goede raad.
Waardering!
En het was/is nu eenmaal zo hoe ik erover denk, hoe het op mij overkomt.
Ik weet ook wel dat jullie alle goeds voor hebben met de poesels. En anderen willen behoeden voor ellende. Maar toch vind ik jullie soms "doorslaan". (oei.....daar komt ie weer....)
De reden dat ik veel lees en weinig schrijf, is simpel: vaak worden de woorden anders begrepen, is het een heen en weer geschrijf, ellellange discussies.
Heb ik zelf geschreven , dan denk ik al gauw: ach...doe maar niet, lokt weer van alles uit. Zo ook nu dus.
Zo langzamerhand zijn we het topic van Justinlover ernstig aan het vervuilen. D5 met personal talk.
Ik wens hen dan ook een gezond kattenvriendje toe!

Terug naar “Sphynx”