Ik ben Smigeltje en ik zal je alles over mij vertellen!

Smigeltje

Ik ben Smigeltje en ik zal je alles over mij vertellen!

Berichtdoor Smigeltje » wo 04 jul 2012, 14:43

Hallo, ik ben een roodblootje Smigeltje... Smiecht, Smigelman, Smigelaar of Zaadje (omdat ik zo’n ongelooflijke pussy ben).

Afbeelding

Ik ben een Zene Hebe sphynx. Mijn vader is chocolate Conrad Zene Hebe en mijn moeder black-tortie & white Merry Mary. Ikzelf ben een red & white geholpen katertje. Ik weeg ruim drie kilo en ben dus geen grote vent. Wel krijg ik al een buikje van de RCbaby36 :)
Ik ben in februari 1 jaar geworden en woon al lange tijd op vijf hoog in Leiden.

Afbeelding

Het balkon is helaas voor mij afgerasterd – als ze dat niet doen ben ik zo bij de buren vijf huizen verder.

Afbeelding

Ik ben namelijk ontzettend nieuwsgierig en ben altijd overal als de kippen bij als ik ook maar iets hoor. Als ik de buurman hoor, kijk ik al onder het hek. Ook kijk ik graag naar de meeuwen die langs ons balkon vliegen en naar de vele vogels in de bomen buiten. De deur staat meestal op een kier met redelijk weer en dan kan ik lekker naar buiten. Als ik een vogel zie ga ik gekke geluiden maken maar ook bij vliegen.

Het vrouwtje zegt dat ik ze moet vangen, maar ik speel alleen en ren baldadig de vlieg achterna. Soms vallen dan wel wat dingen uit de vensterbank.
Mijn hobbies zijn ondeugend zijn, stout zijn en plagen. Als mijn baasje langs komt lopen dan kan ik pootje haken en heel uitdagend zijn. Ook kan ik happen naar de baas. Vooral als ze over mijn dikke buik aaien of als ze met me dollen. Soms als ik boos ben en iets niet wilde dan hap ik zelfs in de kuiten om even te laten weten dat ik het voor het zeggen heb. Ik ben een kat met een attitude.

Een andere hobby is slapen.

Afbeelding
Afbeelding333

Ik slaap een gat in de dag vaak en als ik wakker ben, vraag ik om een knuffel. Ik vind het heerlijk om te trappelen in de buik van het vrouwtje. Ik vind het ook heerlijk om te spinnen, kopjes te geven en met mijn ruwe tong likken. Dan doe ik dan ook meermaal daags.

Afbeelding

Als het even kan dan nestel ik me tussen het mannetje en het vrouwtje en kan dan heerlijk tukken.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben een ontzettende aandachtsvrager en dat hebben ze ook van mij gemaakt. Ik kan dan piepen en mauwen: ‘speel met mij’. Ik loop dan naar de boekenkast en wijs op mijn speeltjes om te vertellen dat ik wil spelen. Mijn favo toys zijn de speelhengels met pluimpjes en sound mouse, maar eigenlijk alle muizen. Ook houd ik van wattenstaafjes. Als het vrouwtje een wattenstaafje gebruikt, begin ik hard te miauwen dat ik deze wil hebben. Ik heb ook overal door het huis afgekloven muizen liggen en verzamel ze graag in mijn voerbak.

Afbeelding

Het vrouwtje heeft als hobby sieraden maken en de kralen die ze laat vallen, heb ik zo te pakken. Soms laat ze de hele ketting vallen en vliegen de kralen om mijn oren. Een waar speelparadijs voor mij. Ik kijk altijd geïntrigeerd als ze met kralen bezig is en graai naar de ketting. Het vrouwtje gooit me dan weleens weg en dan druip ik af naar mijn kattenhol. Als het vrouwtje geen tijd voor mij heeft en bezig is dan zoek ik daar maar mijn grote vriend Roe op. Die heeft altijd tijd en in zijn buik trappel ik ook graag!

Afbeelding
Afbeelding

Verder kan ik zitten op commando en als mijn baasje roept, kom ik vaak meteen (maar ik kan haar ook laten kletsen hoor)

Ik heb een grote hekel aan baderen. Ik laat het toe, maar ik laat wel van mij horen!

Nadien vind ik het wel lekker als ik heerlijk word gedroogd met een handdoek en met me wordt gekroeld. Ik ben een echte kroelkip en heb heel veel liefde nodig love3_sm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

’s Nachts mag ik niet in de slaapkamer komen. Dat vond ik in het begin erg wennen en ging voor de deur miauwen. Al gauw ben ik daar mee gestopt, want ik weet dat het vrouwtje een stijfkop is (nog koppiger dan ik). Als iets niet mag, dan mag het ook echt niet en als iets moet dan moet het ook :( ... zoals mijn kont regelmatig schoonmaken. Zo mag ik ook altijd ’s avonds als ze wat in bed lezen even erbij liggen onder de dekens, maar dan moet ik ook altijd echt weg als ze gaan slapen. Ik hap dan weleens in de baas zijn hand om te laten weten dat ik niet weg wil, maar dat heeft geen zin. Ik zoek dan maar mijn eigen bonte vachtjes op en kom in de ochtend luid mauwend naar de eerste toe die opstaat en de huiskamer binnenkomt. Het mannetje laat wel veel meer toe hehe laugh_sm

Afbeelding

Bij heel mooi weer gaan we naar buiten. Ik krijg dan een tuigje om en dan gaan we naar het bos of het park. Ik vind dat supertof om lekker te snuffelen in het gras, tussen de bomen en krijg dan veel aandacht van voorbijgangers. Ze vinden me erg bijzonder!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hou van de zon en ben en echte zonneaanbidder. Ik moet wel uitkijken dat ik niet verbrand, want ik heb een rood velletje.

Afbeelding

Verder ben ik een echte springer. Ik kan met gemak in ene keer op de strijkplank springen. Ook is de kast van 1.95 m via de bank een makkie. Op het keukenaanrecht jumpen is ook simpel en als de oven aan heeft gestaan zit ik bovenop het fornuis, dat is zo heerlijk warm. Ik heb een neus voor warme plekjes.
Elke dag heb ik een jolige bui en ik ren ik rondjes door de kamer. Ik ben dan even helemaal maf. Mijn fitnessuurtje, want ik moet toch in shape blijven. Maar daarna zit ik weer ‘braaf’ in mijn mandje.

Afbeelding
Afbeelding

De dierenarts is helemaal weg van me. Bij het eerste bezoek heeft hij foto’s van me gemaakt: nee geen röntgenfoto’s, maar foto’s voor op zijn facebook. Het vrouwtje pakt me in een kleedje, stopt me in haar fietstas en neemt me zo mee. Ik blijf in de wachtkamer dan dicht bij haar – vooral als er grote honden zijn. De assistentes zijn helemaal dol op me en heb hun harten gestolen.

Kortom, ik denk dat ik een stoere gast ben, maar het vrouwtje zegt nu: ‘een zachtaardig, aanhankelijk wezentje die denkt dat- ie met zijn stoere mauwtjes heel wat te zeggen heeft’ ... Vervolgens mauwt ze: ‘Hij is ontzettend verwend en een leven zonder hem kan en wil ik me niet meer voorstellen! He owns our hearts :D’ Dat laatste is wel heel lief! wub_sm

Afbeelding
Afbeelding

Groeten aan alle poezels hier!

Smigeltje ohmy_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Ik ben Smigeltje en ik zal je alles over mij vertellen!

Berichtdoor Clemmetje » wo 04 jul 2012, 15:05

Wat een geweldige voorstelling van Smigeltje.
Door jouw verhaal ben ik ook al verliefd op hem.
Het is echt een schatje.
Leuk dat hij ook bij Zene Hebe vandaan komt. DjiDji komt daar ook vandaan en er zitten hier meer leden met katten van Zene Hebe.
Zijn vader heb ik als kitten nog gekend en op de foto gezet.
Krijgt Smigeltje nog een vriendje of vriendinnetje?
Groetjes Clem
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » wo 04 jul 2012, 16:08

Wat een geweldige voorstelling van Smigeltje.
Door jouw verhaal ben ik ook al verliefd op hem.
Het is echt een schatje.
Leuk dat hij ook bij Zene Hebe vandaan komt. DjiDji komt daar ook vandaan en er zitten hier meer leden met katten van Zene Hebe.
Zijn vader heb ik als kitten nog gekend en op de foto gezet.
Krijgt Smigeltje nog een vriendje of vriendinnetje?
Daar ben ik nog over aan het beraden. Nu ben ik veel thuis en is het niet nodig naar mijn idee, maar dan kan in de toekomst veranderen. Maar als ik er nog 1 neem wordt het een sphynx! Ik vind die van jou wel erg mooi op de foto (grijs-wit!!). Ik weet alleen niet of hij dat leuk gaat vinden. Nu is alle aandacht voor hem en dan moet hij delen, valt dan niet mee ;)

Is dat DjiDji op de foto in bad?

Wat leuk dat je Conrad heb gefotografeerd :) Erg mooie kater. Smigeltje is qua kleur en ogen niet heel bijzonder, maar ik was meteen verliefd op zijn blik. Zo stout! Hij had ook als eerste zijn oogjes open en kwam als eerste uit het nest, echt een deugniet! Hij is wel mooi kaal en heeft een schattig koppie.

Tja ik las hier wat dingen over Droste die doof is? (ook Zene Hebe kat) met broers en halfzus met HMC, maar ook over gezonde katten die daar vandaan komen gelukkig ;) Ik laat Smigeltje nog wel testen op de hartziekte, just in case. De dierenarts hoorde laatst een ruis en dat kon van de stress komen (blaffende honden in de wachtkamer), maar je weet het niet...
Laatst gewijzigd door Smigeltje op wo 04 jul 2012, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » wo 04 jul 2012, 16:10

Wat een schatje is Smigeltje en hij heeft een mooie oogkleur.
Nadat ik de uitgebreide voorstelling heb gelezen kan ik me best voorstellen
dat jullie dolverliefd op dit mannetje zijn.
Hij is precies wel super verwend cheerleader_sm
Groetjes Hildeke

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 04 jul 2012, 16:18

Droste is niet doof hoor. Dat ging over een dochter van hem.
Ik zou zeker wel op zoek gaan naar een vriendje of vriendinnetje voor Smigeltje.
Als je weer wat vaker weg zou zijn hebben ze zoveel aan elkaar.
Het zal misschien niet meteen dikke mik zijn maar met een kitten erbij komt het meestal vrij snel goed.
Groetjes Clem
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 04 jul 2012, 16:20

wauw zeg wat en geweldige voorstelling good_sm
en zoals al gezegd , je word helemaal verliefd op jouwen smigel love_sm
zulke fotokes en verhaaltes en vooral filmkes met engelse tekst hihi zijn zeer welkom
die in bad , dien comentaar oohhh moest er goe met lachen eigenlijk,

alé veel plezier hier op het forum en zer welkom flowers_sm
gr nancy
Afbeelding

Judith

Berichtdoor Judith » wo 04 jul 2012, 16:38

Wowie wat een mega voorstel ronde! Leuk hoor! Welkom!
Zo te lezen heeft Smiggeltje een prinsen leven bij jullie, heerlijk, zo hoort het wat mij betreft laugh_sm Wel flauw dat hij niet lekker bij jullie mag slapen hoor! (je mist wat, het is ZO gezellig!)

Hier ook een boeffie van Zene Hebe, knuffel eerste klas!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 04 jul 2012, 19:37

Hoi Sharon
WAUW wat een geweldige mooi voorstel topic ;) wat een heerlijke vent is het
Leuk dat jullie hem meenemen als jullie weggaan .een Ex kater Gogo van ons loopt ook aan een tuig ,gaan ze ook mee wandelen ,
Vind de foto van jullie 3 en zo mooi ,de andere ook ook in de handoek ;)Filmpjes ook SUPER ,Smigeltje heeft het getroffen bij jullie cheerleader_sm cheerleader_sm cheerleader_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » wo 04 jul 2012, 21:12

wauw zeg wat en geweldige voorstelling good_sm
en zoals al gezegd , je word helemaal verliefd op jouwen smigel love_sm
zulke fotokes en verhaaltes en vooral filmkes met engelse tekst hihi zijn zeer welkom
die in bad , dien comentaar oohhh moest er goe met lachen eigenlijk,

alé veel plezier hier op het forum en zer welkom flowers_sm
gr nancy
Haha, ja en ik geloof echt dat ie mij vertelt dat hij het NIET leuk vindt in bad ;)
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » wo 04 jul 2012, 21:15

Hoi Sharon
WAUW wat een geweldige mooi voorstel topic ;) wat een heerlijke vent is het
Leuk dat jullie hem meenemen als jullie weggaan .een Ex kater Gogo van ons loopt ook aan een tuig ,gaan ze ook mee wandelen ,
Vind de foto van jullie 3 en zo mooi ,de andere ook ook in de handoek ;)Filmpjes ook SUPER ,Smigeltje heeft het getroffen bij jullie cheerleader_sm cheerleader_sm cheerleader_sm
Eerst was het ff oefenen binnenshuis, het tuigje en de lijn, maar dat was snel gewend. Hij vindt het heel leuk en spannend buiten, kan hij zijn nieuwsgierige ik-wil-alles-weten aard voeden :) Maar alleen als het zonnetje schijnt hoor, want anders wil hij weer snel naar binnen ;)
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Sphynx”