Diva krijgt waarschijnlijk een vriendinnetje !!

herma

Re: Diva krijgt waarschijnlijk een vriendinnetje !!

Berichtdoor herma » wo 15 mei 2013, 20:58

Wil , typefout , ik heb natuurlijk ruim 24 uur geflest !!! Zo'n 30 uur !!
Daarna gingen er alsnog 3 van de 4 dood ....

Wat een dramaverhalen uit de lijnen van onze Diva !!

We moeten dit even laten bezinken ... wel of niet steriliseren ...
Ik denk het laatste ...

Jammer dat er toch nog zoveel HCM heerst in de Sphynxen .......
Je denkt een poes uit gezonde lijnen te kopen , of je nu een huiskat of fokpoes koopt maakt niet uit !!
Ook een liefhebber mag zijn poes niet met een paar jaar verliezen !!!!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 15 mei 2013, 21:39

Als er echt HCM achter Diva zit dan zou ik het risico niet willen lopen hoe jammer het ook is.
Ze kan nu goed testen maar dat weet je pas zeker over een paar jaar.
Groetjes Clem
Afbeelding

Batman

Berichtdoor Batman » vr 14 jun 2013, 23:44

Hallo Diva,

Ik was al een uur een verhaaltje aan het schrijven maar, bij plaatsen mislukt ik begin maar weer verkort overnieuw. Ik ben Batman en wordt in oktober 2 jaar. Na wat studie van de nest foto's ben ik er zeker van dat Diva mijn zus is. Dat is te gek en ze ziet er nog steeds erg knap uit. Ik ben ook erg knap en heel erg lief en speels kortom de beste kat van de hele wereld, ja ja ik durf wel, kapsones heb ik zeker niet te kort. Ik heb geprobeerd om een foto bij dit berichtje te plaatsen maar weet niet of het is gelukt. Ik ben niet zo goed in deze dingen. Op de foto was ik ongeveer 9 maanden. Recente foto's staan bij mijn vrouwtje op de telefoon maar weet niet hoe dit werkt om deze te plaatsen. Ik las opeens enge dingen over mijn stamboom zeg. Ik heb een stamboom papieren erbij gehaald en daar kwamen de beruchte namen in voor. Dit hoeft toch niks te betekenen voor ons. Mijn vrouwtje kreeg wel een week of 2 geleden spontaan een mailtje van de cattery dat mijn mama Zebbedie alweer 8 jaar gezond is getest. Dat betekend toch ook dat ik een grote kans heb om gezond te blijven. Mijn vrouwtje heeft voordat zij mij de liefde heeft verklaard, bij diverse catteries navraag gedaan over de stamboom in het algemeen en kwam tot de conclusie dat er maar weinig stambomen bestaan waar geen HCM ziekte op voorkomt en dat niemand de garantie heeft dat je gezond blijft. Ik ben wel voorstander van zo gezond mogelijke dieren, dus goede fokkers petje af voor het streven naar gezonde dieren. Mijn vrouwtje (ze heet trouwens Miranda) wilde wel dat ik zo goed mogelijk gezond was, maar snapt toch niets van een stamboom en heeft de liefde voor mij verklaard met een goed gevoel voor de cattery. Tot nu toe zijn mijn poepies mooi stevig en ben tot heden nog niet 1 keer niet lekker geweest. Heb ik dan geluk, want mijn vrouwtje heeft niet zulke mooie poepies hoor. Ik ben nog wel jong en afwachten als ik gezond blijf. Ik denk dat mijn baasjes dood gaan van verdriet als ik er niet meer ben. Hoe gaat het met Diva is zij ook nog erg goed en jammer dat je een twijfel hebt over je Diva, die mama zeker, papa, oma en opa van ons waren toch ook gezond, of zit ik ernaast. Vinden jullie dat ik die cattery moet bellen om verklaring, want heb ik nu meer kans om een ziek te zijn dan als ik van andere voorouders afkom of blijft het inderdaad toch altijd afwachten.

Groetjes van Batman ik hoop nog zeer lang gezond te blijven.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 15 jun 2013, 10:50

Wat leuk dat je je zusje hier gevonden hebt Batman.
Zo te lezen heb jij ook een heus gouden mandje gevonden.
Het plaatsen van je foto is helaas mislukt. Dus graag nog een keer proberen.
Dat er in iedere stamboom wel ergens HCM voorkomt dat klopt wel maar het moet natuurlijk niet te dichtbij zitten en zeker niet al bij papa of mama.
Groetjes Clem
Afbeelding

lunarasphynx

Berichtdoor lunarasphynx » za 15 jun 2013, 12:07

klopt wat je zegt clem

Batman

Berichtdoor Batman » za 15 jun 2013, 12:30

Hallo, het lukt mij niet ik doe bestandsnaam en toevoegen maar sorry hoor het lukt me echt niet. Ik ben mooi effen van grijze kleur alleen op mijn neusje en oortjes zit een klein beetje zwarte haartjes o ja en ik heb de mooiste groene ogen. Ik heb nog een op mijn stamboom gekeken en die beruchte namen staan helemaal onderaan. Het zit dan ver weg toch, dus ik heb wel een mooie stamboom als deze namen lekker ver weg staan dus minder zorgen toch. Snap ik niet sorry, maar dan is het toch voor Diva ook o.k. zij hoeft zich dan toch ook geen zorgen meer te maken. Want het komt toch bijna op alle stambomen voor dat er ergens wel een hcmer tussen zit. Die bloedgroep B vindt ik misschien meer risico. Dan kan ze misschien toch beter met mijn zus Diva gaan fokken als de hcm toch erg ver weg zit. Als zij die stamboom heeft van de cattery dan staan die beruchte namen toch onderaan de stamboom of snap ik het echt waar niet. Ik ben wel een leek en klets misschien maar wat.

Batman

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 15 jun 2013, 12:43

De meesten hier gebruiken photobucket.com om foto's te plaatsen.
Account aanmaken, foto's uploaden en dan de img link van de foto's in je bericht plaatsen.
Er zijn bepaalde voorouders die je liever niet in een stamboom hebt omdat die bekend staan voor nakomelingen met HCM.
Ik weet niet precies welke lijnen er in je stamboom zitten maar ik neem aan dat het personeel van Diva zich niet zomaar zorgen maakt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 15 jun 2013, 19:30

Hoi Hoi
Had je de foto's met photobucked gedaan ?? dat werkt voor mij het makkelijkst ,
als je baby's wil weet je dan of de ouders recent getest zijn ??ben nu wel heel benieuwd om je te zien ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

herma

Berichtdoor herma » di 25 jun 2013, 21:08

Wat leuk om hier een broertje van Diva aan te treffen !!
Had het niet eerder gezien nog ...sorry !!

Diva is tot nu toe gezond , maar we hebben geen HCM echo gemaakt , voor ons staat vast , als je verantwoord fokt , ga je niet verder met familie waarin veel HCM voorkomt !!
Jammer dat de fokker van Diva en Batman hier anders over denkt ....
We fokken ook Brits Korthaar , dus we weten zeker waar we het over hebben wat betreft erfelijke aandoeningen !!
Natuurlijk klopt het dat helaas in veel stambomen HCM voorkomt !!

Of je de fokker moet benaderen ?? Ach , ze zal zeker zeggen dat er niks aan de hand is !!

Ik hoop dat we van Diva en Batman nog lang mogen genieten !!

Terug naar “Sphynx”