Jaaa!! Na weken wachten is ze er: onze kleine Zoë!!

Ramses

Re: Jaaa!! Na weken wachten is ze er: onze kleine Zoë!!

Berichtdoor Ramses » wo 12 sep 2012, 10:15

Ghehe! Jij hebt ook van die uitgekookte monsters Ramses? rofl_sm

Ennuhh .. ik heb zojuist mogen aanschouwen hoe er zoveel aarde naast de pant komt.. madammeke sprint gewoon met 4 (!!) poten te gelijk in de plant.. laat zich vervolgens 'n stukje naar beneden glijden, land in de aarde, die natuurlijk aan haar poezelige voetjes blijven plakken en springt er dan vol enthousiasme uit!!

Ik maar geprobeerd streng te zijn.. maar ohh.. wat moet ik van binnen lachen mosking_sm Want hoe strenger ik haar toespreek, hoe hard knorrender en miauwender ze naar mij toe komt rennen!!

En ja.. wat anders dan enorm vertederd door mijn meisje, kan ik dan zijn? wub_sm
hahahahaha dat klein grut praat ook al tegen als je iets verbied laugh_sm laugh_sm laugh_sm laugh_sm wij liggen hier ook altijd plat als we het NEEN woordje gebruiken bij Orion dan geeft hij een hele resem met variatie miauwkes om toch zijn gelijk te krijgen laugh_sm laugh_sm laugh_sm

ze zijn allemaal de zelfde de sloebers mega wat zoootje doet met de plant dat moet wel reuze mega pret zijn voor haar laugh_sm laugh_sm
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » do 13 sep 2012, 09:41

Ja mooi is dat he? Twee van de (3) sphynxen van mijn ouders doen dat ook.. Hoe bozer je bent, hoe liever ze naar je toekomen en 'n heel verhaal ophangen laugh_sm

En ach ja.. die kleine Zoë.. ik probeer nu wat musli te eten..maar no way dat ik de kans krijg!! Continu sprint ze op mijn laptop en hangt ze in mijn bakje! En dan met die grote onschuldige ogen zo van: ik doe niks!!

Tis echt gewoon 'n sticker.. heb 'r al 20x weggezet, maar ze sprint net zo hard weer terug! Héél naar rofl_sm

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » do 13 sep 2012, 10:21

Zo te lezen ben je tot over je oren verliefd op je sphynxjes.
Maar ja ze zijn natuurlijk zo hartveroverend dat je er niet
kunt aan weerstaan. wub_sm
Groetjes Hildeke

Odett

Berichtdoor Odett » do 13 sep 2012, 10:26

Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat en dat jullie zo intens genieten van de bloterikjes dry_sm. Duidelijk te zien/lezen dat jullie hopeloos verliefd zijn wub_sm. Mijn mooiste moment van de dag is ook nog steeds dat als ik thuis kom van mijn werk er drie knuffelkonten op me komen afgerend. Elke dag gewoon weer een feestje huggy_sm.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 23 sep 2012, 20:45

En hoe gaat het met Zoë?
Groetjes, Tilly >^.^<

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 23 sep 2012, 20:55

Hoi Hoi
even giga of topic Tilly wat heb je een mooie banner WAUW !!!!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 23 sep 2012, 21:00

Dank je Wil, ik moet alleen de namen iets groter maken of zelfs weg laten..........
Groetjes, Tilly >^.^<

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » wo 26 sep 2012, 20:20

Je banner is idd cool Tilly!

En hier gaat het aardig goed!

Een paar dagen nadat Zootje bij ons kwam (gisteren 3 weken alweer! dinsdag 4 sept kwam ze!), liepen beide wat te kwakkelen. Zinz was sinds die vrijdag 7 sept 'n paar dagen schor duidelijk niet zijn hummetje en Zootje begon te niezen (wel zonder snot) en was verder wel heel actief.

Maar.. omdat ik het toen niet vertrouwde, die maandag er op (10 sept) toch even langs de DA geweest.Volgens haar hadden ze beide wat virusjes bij zich van de cattery waar ze vandaan kwamen en waren ze voor hun eigen virus resistent, maar voor de andere nog niet en staken ze elkaar daar mee aan. Maar omdat ze geen koorts hadden en niet echt ziek over kwamen, moesten ze het maar uitzieken.

Zinz kwam in de loop vde week weer beter in zijn hummetje, begon weer normaal te miauwen en het ging goed. Tot dat Zinzeltje ook op maandag 17 sept begon te niezen mét snot erbij en weer rustiger werd en duidelijk niet in zijn hummetje werd. En terwijl hij begon te niezen, stak hij Zootje waarschijnlijk ook nog eens extra aan, want zij begon een dag later met snotteren! Ik dus meteen weer de DA gebeld, maar nee.. ze hadden gewoon een verkoudheids virus, net als wij mensen dat kunnen hebben. En als het deze week nog niet over zou zijn moest ik maar weer met ze langs komen...(let wel.. Zootje niestte al 1,5e week en Zinz was ook flink aan het kwakkelen!)

Ondertussen viel het ons op dat Zootje naast het niezen steeds magerder werd en hoewel ik al druk bezig was met haar continu voer aan 't aanbieden maar werd ze alleen maar magerder.

En uiteindelijk vrijdag ochtend werden we wakker en had Zinz (die nog steeds niet lekker was en veel sliep en nauweijks actief was) zijn beide oogjes volledig dicht geplakt zitten met de vieste prut erbij. Dus ik ben gaan google'en naar een andere dierenarts, omdat die we hadden gewoon niet prettig voelde en ik mij niet serieus voelde genomen. En ben dus met jut en jul naar de nieuwe DA geweest.

Uiteindelijk bleken ze beide gelukkig geen koorts te hebben, maar had Zinz 2 flink ontstoken oogjes (ja.. dat was mij ook duidelijk!) Zootje 1 onstoken oogje en 1 wat roder/onrustiger oogje dan zou horen) en waren ze beide gewoon snot verkouden/niet lekker.

Maar omdat ze er al 2 weken mee liepen hebben ze een lading mediciatie gehad. Zowel een pijnstiller met onstekingsremmer, en een AB kuur en oogzalf.

Nu is Zootje sinds zaterdag avond aan het eten als 'n bouwvakker en inmiddels weer bijna 300 gram aangekomen! Dus ws was zij gewoon toch ook niet helemaal lekker, ondanks haar gestuiter! En we horen gemiddeld beide nog maar 2x per dag niezen. Maar wel blijven Zinz zijn oogjes pruttelen en is hij duidelijk nog niet in zijn hummetje.

Maar goed.. de AB kuur gaat nog een paar dagen door, heb ook nog een beetje oogzalf, dus hopen dat het voldoende is. Want anders gaan we net zo hard weer terug naar de DA!

Echter.. het gevoel wat m'n vreind en ik bij deze DA-praktijk hebben is ook niet goed..dus we maken voor deze klachten indien nodig daar nog een afspraak. Maar voor volgende klachten ga ik opzoek naar DA nr 3. (en nu ben ik echt geen zeur en zeikerd hoor.. maar mijn gevoel is gewoon heel sterk en in dit geval sterk onprettig. En daarbij voelde we ons niet geheel serieus genomen. Want Zootje was bijv. gewoon 300 gram afgevallen sinds ze hier gekomen is! Maar de DA keek niet eens in haar mondje. Wellicht is er iets met haar tandjes waardoor ze slecht at. (dit bedacht ik mij echter pas bij thuiskomst.. anders had ik het direct aangegeven) en heeft ze geen één blik geworpen in hun paspoorten. Ze wist dus ook niks van hun voorgeschiedenis af?!

Dusseh.. mocht iemand van jullie nog een goede, fijne DA in de omgeving van Almere kennen.. shoot!

En ondanks onze niet geheel top fitte poezels (hoewel je aan Zootje niks merkt, en zij nu dus ook weer eet als 'n bouwvakker laugh_sm ) en de strijd die wij dagelijsk voeren (want.. poeh... probeer maar eens 3 ml AB in 'n mondje te krijgen dat zich met ál zijn kracht wat hij in zijn lijfje heeft dicht houd!! genieten wij enorm van ze en zijn we keer op keer vertederd door ze! Door hoe lief ze samen liggen te slapen, hoe dicht ze tegen ons aan kruipen, hoe jaloers ze op elkaar (en op ons zijn! Liggen mijn vriend en ik lepeltje lepeltje in bed.. dan móétén beide zich er tussen wurmen lach_sm ) en hoe enorm speels en knuffelig ze zijn en hoe lief ze je s'morgens begroeten!

Nee. een leven zonder Zootje en Zinz kunnen wij ons niet meer voorstellen!

En nu ga ik als de wiederweerga douchen.. want over 10 minuten gaan vriendlief en ik een filmpje kijken chatnoir_sm

Tilly

Berichtdoor Tilly » wo 26 sep 2012, 20:55

Wat vervelend voor ze.
Goede DA is inderdaad wel lastig. Het moet klikken met de diertjes en jezelf en natuurlijk is het vertrouwen het belangrijkst. Ben je al bekend met die DA in Almere Haven?
Sterkte met je katjes.
Groetjes, Tilly >^.^<

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » wo 26 sep 2012, 22:14

We wonen in Haven (toevallig he? wink3_sm ) ..en hier zitten er 2! Op welke doelde jij?

We hebben ervaring met één.. en ik zit al te denken om naar de andere te gaan.. kijken of die wat is.. maar de praktijk waar we vrijdag waren hadden kenissen van ons ook goeie ervaringen en las positieve reacties op het net.. maar wij zijn dus niet tevreden...

Dus ben benieuwd welke jij nu bedoeld :-) En heb jij zelf ook ervaring met dezen DA?

Terug naar “Sphynx”