Een nieuwe kitten

Smigeltje

Re: Een nieuwe kitten

Berichtdoor Smigeltje » ma 29 okt 2012, 09:56

Hehe, ja als ze samen zijn blijf je met je camera in de weer... Was al een poos cameramoe met alleen Smigel, al al zoveel foto's gemaakt van hem... Maar nu is het weer leuk!

Lieve foto zo saampies van je twee bloterikken!! Genieten is dat zo heh!!
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 29 okt 2012, 10:29

Hier nog een paar vredige plaatjes van Smigeltje en zn kleine broer.... Ik zal ook eens een paar shots schieten als Smigeltje z'n kleine broertje flink zit te etteren... want dat is ook een aan de orde van de dag sad2_sm Maar dan fotografeer ik niks, want ik geniet meer van deze momenten!

Afbeelding

Afbeelding

Samen zalm eten...

Afbeelding

Afbeelding

Helemaal in elkaar verstrengeld!! :D LOVE IT love3_sm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 29 okt 2012, 13:04

Lieve foto's hoor! Het gaat nu dus al een stuk beter tussen de twee? Vaak heeft het even de tijd nodig, bij ons werden nieuwkomers ook nooit met open armen ontvangen, maar het is tot nu toe altijd goed gekomen.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 29 okt 2012, 15:07

Lieve foto's hoor! Het gaat nu dus al een stuk beter tussen de twee? Vaak heeft het even de tijd nodig, bij ons werden nieuwkomers ook nooit met open armen ontvangen, maar het is tot nu toe altijd goed gekomen.
Hoi Marthe, ja het is wel veel beter,maar Smigeltje heeft nog steeds zijn "etter"momenten mad1_sm ... Dan valt hij de kitten aan, bijt hem, niet met schade, springt als een malle op hem, maar de kitten is er niet van gediend natuurlijk. Smigeltje kan de kleine ook weer aflikken, maar na een wasbeurt kan ook ook even zijn tanden erin zetten, volgens mij niet heel hard, want ik zie steeds geen tandsporen. Hoewel de kitten niet bang is van Smigeltje vindt hij die aanvallen van hem natuurlijk niet leuk en zoekt zijn heil vaak bij ons en laat van zich horen. Hij blaast en gromt gelukt niet meer zoals eerst en raakt aan het grote springgedrocht onderhand gewend. Toch zoekt die kleine Smigeltje op om bij te slapen, terwijl Smigeltje op sommige momenten echt een vuile etterbak kan zijn en soms weet ie echt niet van ophouden! Soms denk ik weleens dat het is om hem op zijn plek te zetten, soms uit speelsheid en baldadigheid en hij is best wild dan, soms uit territoriumafbakening, soms uit jaloezie, soms lijkt het pubergedrag, soms gewoon pesten... en soms weet ik het gewoon niet. Smigeltje heeft een hoge interesse in de kitten, maar de kitten vindt Smigeltje niet echt interessant die is meer met ons en speeltjes en omgeving bezig. Misschien ook een verklaring: aandacht opeisen??

Hoe dan ook, de kitten is hier wel thuis en knort heel veel en benadert Smigeltje en hij lijkt niet echt onder de indruk van deze grote kat, maar Smigeltje is niet geheel zichzelf - logisch natuurlijk. Hij is wat onrustiger en moet nog echt wennen dat er zo'n kleine op zijn bak gaat (hoewel hij een eigen toilet heeft), uit zijn bakje eet (hoewel hij een eigen bakje heeft), op mijn schoot zit (een plek delen). Vervolgens gaat Smigeltje op de kittens bak en uit zijn bakje eten... Smigel vindt de kitten niet stom denk ik, als de kleine speelt vindt hij dat schitterend en hij zal hem niet echt wat aandoen denk ik, maar hij heeft er wel moeite mee. Hij houdt die kleine scherp in de gaten en zet hem weer op zijn plek en hij is er maar druk mee!! Zoals hij jaagt op zijn speelmuizen kan hij ook jagen op de kitten. Normaal is hij veel relaxer en knort en trappelt meer bij ons dan de afgelopen dagen... Ik heb wel het idee dat hij langzaam zichzelf weer een klein beetje hervindt, maar hij blijft Bikkeltje aanvallen en etteren en ik weet niet waarom en hoe lang dat gaat duren?

Ik heb al heel internet afgespeurd en heel wat zelfde ervaringen gevonden, maar alle met een divers verloop en iedereen geeft er weer een andere interpretatie aan, dus word je ook niet wijzer van. Dat dit geen uniek geval is, is me wel duidelijk. Ook ergens las ik over een restje geslachtsdrift?? Misschien weet jij waarom Smigeltje doet wat hij doet?? Ik weet 1 ding, een kat kun je niet snappen als je uit je eigen menselijke visie kijkt :(( ph34r_sm

Hier een filmpje zoals het steeds nu is, en het kan zo stoppen, dat Smigeltje weer de kitten met rust laat en dat ze zelfs bij elkaar slapen het volgende moment ph34r_sm , maar soms kan hij lang blijven aanhouden en roep ik hem tot de orde. Clem zei al dat ik er niet teveel mee moest bemoeien en dat las ik ook op internet veelvuldig, want anders wordt het nooit uitgevochten. Het ziet er echt heel zielig uit, maar eerlijk heb ik niet het idee dat de kitten er onder lijdt. Ik denk dat Smigeltje net zo goed lijdt op de een of ander manier. Ik straf hem ook niet voor zijn gedrag, maar stop hem wel als hij lang aanhoudt. Dan vind ik het wel welletjes voor de kleine. OP sommige fora lees ik dat dit gedrag zelfs maanden kan blijven!! Puuu en dat het ook zo kan omslaan dat de kitten die groter wordt dominant wordt en gaat bijten... Dat zie ik wel gebeuren. ;) Maar heb ik hier nu te maken met een etterbak??

Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 29 okt 2012, 15:33

Als ik naar dit filmpje kijk, vind ik dat Smigel er niet echt heel agressief uitziet, qua lichaamshouding. Ik kan zijn kopje niet altijd zien, en op de momenten dat hij aanvalt/bijt, zie je wel wat trekken van agressie, maar over de gehele linie bekeken vind ik niet dat hij in dit filmpje erg agressief overkomt. Zo rond de 1 minuut zou je hem bijna opvreten, als hij zo met zijn kopje schuin zit te draaien, dan vind ik hem ook wat nieuwsgierig en speels overkomen. Bikkeltje miauwt/gromt ook alleen wat, hij lijkt verder niet echt veel te doen. Als het er echt (te) hard aan toe zou gaan, zou hij denk ik ook wel meer van zich af bijten.
Je kunt inderdaad beter niet tussen beide komen, dan loop je het risico dat het gedrag op jou gericht gaat worden. Wat je wel kunt doen, is de katten proberen af te leiden, bijvoorbeeld door een speelgoedballetje o.i.d. weg te gooien dat het liefst ook nog geluid maakt. Misschien probeert Smigel wel om Bikkel uit te lokken tot spel, maar doet hij dit niet op de meest handige manier? En verder het gedrag zoveel mogelijk negeren, Smigel moet niet leren dat het gedrag iets oplevert (zowel positieve als negatieve aandacht). Klinkt misschien een beetje onlogisch, nadat ik net geschreven heb dat je een speeltje moet weggooien, maar dan is het de kunst om te proberen dat dat speeltje voor hem uit de lucht komt vallen, dus niet dat hij ziet of echt merkt dat het van jou afkomstig is.

Ik denk dat het nu nog te vroeg is om definitieve uitspraken te doen over de band tussen deze 2, en of Smigel altijd een 'etter' zal blijven. Daarvoor zijn ze in mijn ogen nog te vroeg bij elkaar. Ik heb hier ook 2 katten (Miaula en Lotus) die veel in de strijd gooien bij nieuwkomers en zich echt niet zomaar gewonnen geven. Vooral Lotus verkoopt nog wel eens een lel aan een van de andere katten, wanneer ze in haar 'persoonlijke ruimte' durven te komen.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 29 okt 2012, 17:37

Als ik naar dit filmpje kijk, vind ik dat Smigel er niet echt heel agressief uitziet, qua lichaamshouding. Ik kan zijn kopje niet altijd zien, en op de momenten dat hij aanvalt/bijt, zie je wel wat trekken van agressie, maar over de gehele linie bekeken vind ik niet dat hij in dit filmpje erg agressief overkomt. Zo rond de 1 minuut zou je hem bijna opvreten, als hij zo met zijn kopje schuin zit te draaien, dan vind ik hem ook wat nieuwsgierig en speels overkomen. Bikkeltje miauwt/gromt ook alleen wat, hij lijkt verder niet echt veel te doen. Als het er echt (te) hard aan toe zou gaan, zou hij denk ik ook wel meer van zich af bijten.
Je kunt inderdaad beter niet tussen beide komen, dan loop je het risico dat het gedrag op jou gericht gaat worden. Wat je wel kunt doen, is de katten proberen af te leiden, bijvoorbeeld door een speelgoedballetje o.i.d. weg te gooien dat het liefst ook nog geluid maakt. Misschien probeert Smigel wel om Bikkel uit te lokken tot spel, maar doet hij dit niet op de meest handige manier? En verder het gedrag zoveel mogelijk negeren, Smigel moet niet leren dat het gedrag iets oplevert (zowel positieve als negatieve aandacht). Klinkt misschien een beetje onlogisch, nadat ik net geschreven heb dat je een speeltje moet weggooien, maar dan is het de kunst om te proberen dat dat speeltje voor hem uit de lucht komt vallen, dus niet dat hij ziet of echt merkt dat het van jou afkomstig is.

Ik denk dat het nu nog te vroeg is om definitieve uitspraken te doen over de band tussen deze 2, en of Smigel altijd een 'etter' zal blijven. Daarvoor zijn ze in mijn ogen nog te vroeg bij elkaar. Ik heb hier ook 2 katten (Miaula en Lotus) die veel in de strijd gooien bij nieuwkomers en zich echt niet zomaar gewonnen geven. Vooral Lotus verkoopt nog wel eens een lel aan een van de andere katten, wanneer ze in haar 'persoonlijke ruimte' durven te komen.
Zelf denk ik dat Smigeltje geen agressief karakter heeft, maar wel een felheid kent nu ik hem zo al een jaar meemaak. Hij is ook een bijtertje. Bv.: voor wij gaan slapen, mag hij nog even bij ons in bed en lezen we wat en hij maakt zich gerieflijk onder de dekens. Dan is het tijd dat hij wordt uitgezet. Smigeltje wil niet en mauwt als hij weg wordt gehaald en bijt (vaak is het mn man ;)) in armen en handen. Hij hapte al als kitten en dat is feller geworden met de maanden. Ik kreeg hem pas met 5,5 maand en heb het er niet uitgekregen. Daarbij vindt mijn man het nog leuk en grappig en ja dan is het einde zoek. Ik zeg NEE, maar man lacht... wacko_sm Maar fel kan Smigel zijn hoor. Ook als ik hem na het wassen afdroog dan begint hij opgewonden te brommen en blaast naar me als ik niet opschiet. Hij is dat plots vreselijk gaan haten. En ik denk aan een voorval. Int voorjaar ging hij een weekend wennen in het kattenpension voor als we op vakantie gingen. Er waren 2 katten en 1 was een grote rode reuzenkater. Hij daagde Smigeltje uit en ze gingen vechten. De pensionhoudster heeft de kater apart gezet en Smigel kon langs de tralies het hok lopen en plaagde de mauwende kater: zo van nene, ik loop lekker vrij rond en jij zit in dat hok. Dus das wel een etterstreek. Die ander kat deed dat natuurlijk niet!

Ook kan Smigeltje mij uitdagen. Hij rent als een malle langs me heen en slaat met zijn pootje tegen mijn been als ik in huis ergens heen loop. Vervolgens zoekt hij dekking en kijkt me Smiechterig aan en als ik niet reageer doet hij het nogmaals en zoekt snel dekking. Ik weet niet of andere katten dat ook doen op dat dit heel typisch is. Ik vind het wel grappig.

Maar die kleine moet ik ook niet uitvlakken. Ik geef ze net kattenyoghurt, of eigenlijk geef ik een klein bakje aan SMigel. SMigeltje eet ervan en de kleine dringt met zn koppie in het kleine bakje en SMigel deinst weg, komt er niet meer in en loopt weg??? Nou, als je echt een agressieveling bent dan doe je dat niet. Smigel heeft ook nog niet eenmaal gegromd of geblazen naar het kleintje. Dat si echt opvallend. Wel kreunt en piept hij wat als hij om hem heen loopt. En soms dan zie ik hem duidelijk brokken wegslikken als het waren, heel overdreven slikken en dan valt hij aan. Hij is dan heel opgewonden, werd-ie vooral van het gergrom en geblaas van de kitten. Nu de kitten dat niet meer doet, zie ik dat duidelijk geslik ook minder gelukkig, want dan zie ik dat Smigel echt wel agressie vertoont, oren plat, slikken en attacken. Ik weet nu niet wie wie domineert????? Maar blazen jouw katten naar nieuwkomers? Of vallen ze ook zo gek aan als Smigeltje doet?

Ik zal nog een aantal filmpjes maken de komende dagen van de confrontaties... Meestal in de avond dan is het feest. cheerleader_sm SMigel komt uit zijn luie toestand en wordt baldadig. Man, dan is ie echt op zijn vervelendst. Smigel is ook maar 1,5 jr, een uit de kluiten gewassen kitten is het nog ;) Hij begrijpt alleen niet dat hij al zo'n lomp groot vet lijf heeft en dat maakt hem extra lomp.

Dit filmpje geeft aan dat Smigel de kitten 24/7 bewaakt. Ik kan hem haast ervoor betalen laugh_sm Nu is hij poeslief en doet hij niet veel, maar op andere momenten wacht hij Bikkeltje op en rent achter hem aan, springt op hem en houdt hem vast. Let wel: dit is Smigels kattenbak! Maar bij die ander gaat hij ook de kitten vervelen.

http://www.youtube.com/my_videos_upload
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 29 okt 2012, 22:48

Hoi Hoi
zo dat gaat al een stuk beter ,het heeft altijd wat tijd nodig ,succes
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » di 30 okt 2012, 10:36

Dees moest ik delen. Vanochtend zaten ze "lief" samen in de mand. Zo lief, Smigeltje omarmt kleine broer love2_sm

Afbeelding

Maar schijn bedriegt! Een ware Judas!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Smigeltje op di 30 okt 2012, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » di 30 okt 2012, 10:39

Hoi Hoi
zo dat gaat al een stuk beter ,het heeft altijd wat tijd nodig ,succes
Ja dat hoop ik dat Smigeltje mettertijd stopt met dat geklier. Straks wordt Bikkeltje groter en dan zal-ie wel moeten nokken, wordt het weer een eerlijke strijd! En dan vermoed ik dat hij de lafaard wordt! ohmy_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 30 okt 2012, 10:44

Schattige foto die eerste.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”