Een nieuwe kitten

Smigeltje

Re: Een nieuwe kitten

Berichtdoor Smigeltje » di 30 okt 2012, 10:52

Schattige foto die eerste.
Zo op het eerste oog lijken ze poeslief... maar als je je bedenkt dat foto 2 direct volgde op foto 1

angel_sm ---> diablo_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 30 okt 2012, 10:55

Zo op het eerste oog lijken ze poeslief... maar als je je bedenkt dat foto 2 direct volgde op foto 1

angel_sm ---> diablo_sm
Dat gaat hier ook zo ook van lief likken en bij elkaar liggen naar bijten en erger.
Groetjes Clem
Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » di 30 okt 2012, 11:00

angel_sm ---> diablo_sm
Dat gaat hier ook zo ook van lief likken en bij elkaar liggen naar bijten en erger.
ik denk dan aan: aai poesje aai poesje rotkat... vreemde wezens dat het ook zijn chatnoir_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Kegi

Berichtdoor Kegi » di 30 okt 2012, 21:43

Heel erg schattig die eerste foto. ohmy_sm
Dat in de nek bijten is hier ook een dagelijks tafereel. Smeagel begint dan Deli lekker te wassen en als zij begint te genieten... hap in haar nek.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 30 okt 2012, 21:56

Lieve foto die eerste! Smigel kijkt wel bijna zo van: dit is mijn kleine broertje. Heel leuk! Hier lopen aanvankelijk lieve wassessies ook vaak uit de hand hoor, dus dat is niet iets om zorgen over te hebben!

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » wo 21 nov 2012, 10:55

Hallo,

Even een update van Smigeltje en zijn broertje Bikkeltje die nu al een aantal weken bij ons woont.

Ze worden niet meer gescheiden. Ook als ik langer dan een drietal uren weg ben, blijven ze bij elkaar. Ook 's nachts zijn ze samen. Bikkeltje wordt al groter en hij ziet er niet meer zo kwetsbaar uit als toen ik hem kreeg. Hij valt nu dus ook gewoon zijn grote broer aan en daagt hem uit. Nog even, en Smigeltje moet het onderspit delven :( We hebben een ware terreurkitten gekregen... Helemaal gek en voor NIETS is hij bang. Hij is veel drukker dan Smigeltje ooit was en een wervelwind door mn huis. Hij hangt aan de dure overhemden van mn man die aan het wasrek hangen :( Hangt en bijt in de gordijnen. Hij is een daredevil, springt op alles en als hij het niet bereikt dan bengelt hij en zet zn nagels erin. Als meneer iets wilt dan piept hij om te vertellen dat hij het wil (laatst zat hij opgesloten in de kast en ik hoorde wel dat zachte kittengepiep, maar ja, ik dacht hij moet weer wat... zat de arme jongen in de kast opgesloten).
Maar een enorm stout duveltje met enorme dolle buien, dan is hij helemaal kierewiet. Beloofd nog wat. Hij wordt nu groter en begint steeds meer dingen te ontdekken... de vensterbank nu vol frutsels (ik zet niks weg) en mn planten :( Smigeltje slalomt overal netjes omheen en komt nergens aan, maar zn broertje moet dat nog leren :(. Die kent zn grenzen zeker nog niet. Ik ben dus nog een beetje een politieagentje "Bikkeltje niet doen" "Dat mag niet" "Foei" ... en hopen dat het landt... Hij springt niet meer op de laptop, dus dat heeft ie nu eindelijk door dat dat zo niet gewenst is. :D

Elke avond rennen ze achter elkaar aan. Dan zie ik Smigeltje vliegen vanaf de slaapkamer met Bikkeltje er achter aan en dan zie ik Bikkeltje vliegen naar de slaapkamer met Smigeltje erachter aan. Zo gaat dat dan soms heel de avond door en soms werken ze echt op mn zenuwen, steeds maar stoeien en slaan en uitdagen op een speelse manier (zie filmpje), maar dat spelen gaat soms zo lomp dat ik weer wat op de grond hoor vallen en dat geren pff... de onderburen zullen blij zijn ;) En ik had in de gang een open kattenbak en die gingen ze dan samen uitgraven :( Wat een bende! Die heb ik dus weggehaald.

Maar goed ze spelen samen en daar ben ik erg blij om! Ze slapen ook vaak samen en eten uit 1 bakje.

Wat ook handig is dat ik ze nu samen apart kan zetten als iemand komt met een allergie. Eerst kon ik Smigeltje echt niet apart zetten, die werd helemaal gek en zo zielig vond ik dat. Dat deed ik niet. Hij moest erbij zijn. Nu vond hij het even gek, maar gedoogd het nu ;)

Kortom: het gaat gelukkig goed samen! Af en toe kijkt Smigeltje naar het kleine dier als hij helemaal kierewiet doet. Hij bekijkt het met zijn bekende argusogen en dan kijkt hij me aan: wat heb je voor ellendewezen voor me meegebracht. Ook als hij in zn slaap wordt aangevallen, want little grey wil dan spelen. Maar hij vindt ook een hoop vermaak in de kleine man... en toch vindt hij hem wel lief, want hij geeft hem geregeld wasbeurten waar zelfs de oren uitgelebberd worden ;)

Hier nog wat foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De broek van mn man als kattentunnel :)
Afbeelding
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 21 nov 2012, 16:43

Wat fijn Sharon dat het nu goed gaat tussen Smigel en Bikkel! Moet een hele geruststelling voor je zijn na de heftige start die ze samen gehad hebben!
Ik ben dus nog een beetje een politieagentje "Bikkeltje niet doen" "Dat mag niet" "Foei" ... en hopen dat het landt... Hij springt niet meer op de laptop, dus dat heeft ie nu eindelijk door dat dat zo niet gewenst is. :D
nea_sm Wishful thinking vrees ik.... wink3_sm

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » wo 21 nov 2012, 18:43

Wat fijn Sharon dat het nu goed gaat tussen Smigel en Bikkel! Moet een hele geruststelling voor je zijn na de heftige start die ze samen gehad hebben!

Klopt! Ik ben zeker blij en geniet van elke goede ontwikkeling. Nu is het Bikkeltje die Smigeltje uitdaagt en hapt en slaat, koekje van eigen deeg zeg maar ;) En ben blij dat Bikkeltje wat gegroeid is, want hij was zo kwetsbaar. Nu ben ik niet meer bang dat Smigeltje hem verplettert met zn dikke kont als ze samen slapen.
Ik ben dus nog een beetje een politieagentje "Bikkeltje niet doen" "Dat mag niet" "Foei" ... en hopen dat het landt... Hij springt niet meer op de laptop, dus dat heeft ie nu eindelijk door dat dat zo niet gewenst is. :D
nea_sm Wishful thinking vrees ik.... wink3_sm
Zolang het niet meer gebeurt vind ik het best :)
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 21 nov 2012, 19:59

Fijn dat het nu zo goed gaat tussen die twee Sharon! Leuke foto's ook. Maar je hebt wel een boefje in huis gehaald zo te horen lol_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 21 nov 2012, 21:32

Hoi Sharon
kijk dit zijn giga goede berichten over die 2 ;)) het worden al echt bloedbroeders en dikke maatjes van elkaar
De foto's zijn super!!!!! genieten he ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Sphynx”