Een nieuwe kitten

monique236

Re: Een nieuwe kitten

Berichtdoor monique236 » vr 26 okt 2012, 09:21

hoi, vroeg me af hoe het nu met die twee gaat?

gr. monique

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 26 okt 2012, 11:19

hoi, vroeg me af hoe het nu met die twee gaat?

gr. monique
Hoi Monique,

Er is soms geen pijl op te trekken. Dan slapen ze samen en dan vliegen ze elkaar in de haren en dan spelen ze samen en dan likken ze samen van de kattenyoghurt en dan likt Smigel de kleine af en dan hapt ie weer naar hem en dan vindt Smigeltje het maar al te mooi als de kleine in zijn spel verzonken is en wil hij meespelen. Vredesmissies, oorlog, schijnvrede, echte vrede... Ik denk dat dat ook gaat duren totdat Bikkeltje groot genoeg is om Smigeltje op zijn plaats te zetten. Ik vermoed dat little grey Smigeltje gaat domineren als hij wat sterker wordt. Hij is, hoe klein ook, zoveel meer mans dan Smigel is. Smigel is een held op sokken en nu snap ik dat we hem vaak pussy noemen, want dat istie ook! Die kleine is nergens bang van, een heel vriendelijk ding en ook voor mensen die komen, is hij niet bang. Hij huppelt overal vrolijk en onbevangen op af, knort en trappelt. Smigeltje vindt dat maar vreemd en had denk liever gewild dat het kleintje wat banger was, want dit is moeilijk onder de duim te houden en hij slaagt er niet in. Die kleine is niet bang voor de stofzuiger, eet rustig van Smigels zalm en als we gaan spelen dan kan ik beter gericht zijn op Smigel, want die kleine gooit zich er gewoon tussen. Ik denk dat Smigel lijdelijk moet toezien dat hij wordt verdrukt en dat vind ik wel erg zielig. Van een afstandje bekijkt hij de kleine vaak en dan zie ik hem denken met die argusogen. Nu heeft hij nog zijn postuur mee, maar hoe klein het wurmpje ook is, het heeft een flink karaktertje en is erg onbevangen! We noemen hem daarom: Bikkeltje the Grey(t). Smigeltje wordt soms erg jaloers en dan gaat hij de kitten aanvallen, omdat hij veel te brutaal is. De kitten gilt en geeft zich meteen over, wetende dat hij nu minder sterk is, maar hij rolt ook zo weer op zijn gat en zal even grommen en blazen naar Smigel om te laten weten dat Smigel het niet heeft gewonnen... wat Smigel niet kan uitstaan natuurlijk en die gaat weer in de aanval. Bikkeltje weet dat hij bij mij safe is en gaat tussen mijn benen staan van: nene, je kunt me niks maken hoor. De kleine is al niet meer zo bang van Smigel, benadert Smigel ook weer rustig, en Smigel is druk bezig met de kittens markers te verwijderen. Bikkels kattenbak wordt uitgegraven, zijn mand wordt belegen en als de kleine het waagt op ZIJN kattenbak te gaan, oeh, dan moet hij er zijn luchtje bovenop gooien... M'n man zegt: stelletje Syriërs dat jullie ook zijn, twee vechtmarokkanen. Kleine is een badr hari :)

Bikkeltje weet heel goed wat hij wil. Als ik mijn brood klaarmaak op de keuken kan Smigel op het aanrecht springen en kijkt dan naar beneden van nanana, jij kan dat lekker niet. Bikkeltje gaat dan naar mij piepen en mauwen: ik wil ook en krabbelt tegen mijn benen. Ik laat hem op de grond, want ik geef Smigeltje hier zijn voordeel, zolang het duurt ;) Smigel heeft nu nog heel veel delen voor zichzelf: eettafel, salontafel, kast, vensterbank, stoelen, aanrecht...

Dus de strijd is nog niet gestreden, maar ik voorspel dat Bikkeltje Smigeltje onder de duim gaat houden als hij groot en sterk is. Hij is van nature een onbevangen vrije vogel en Smigel is alles behalve dat. Grote angsthaas die stoer doet, maar het niet is. Ik probeer Smigeltje dus eigenlijk ook een beetje in bescherming te nemen en veel aandacht te geven. Ik baal wel dat Smigeltje meer stress nu heeft de laatste dagen, terwijl hij ernstige hartafwijking heeft en stress niet goed is voor hem. Ik hoop dat hij gauw zich wat minder opwindt! Ik heb wel het idee dat het minder wordt, maar op sommige momenten slaat het hevig weer toe.

Goed, voorlopig houd ik ze gescheiden als ik er niet ben en in de nacht, zodat ze lekker rustig op zichzelf kunnen bijkomen. Ik kan ze ook niet apart houden als ik er ben, want als Bikkeltje in de gang is wil hij bij mij zijn en als ik Smigel in de gang zet, wil hij ook bij mij zij. En dan is er nog zon glazen ruit waar ze doorheen kunnen kijken!! Smigel is niet gewend apart van mij te worden gehouden, dus dat lijkt me alleen maar stressend voor hem. Hij wil zijn waar ik ben en vooral overal bij betrokken zijn.

Hier nog wat oorlogs- en vredemateriaal:

Afbeelding Samen bij mijn moeder op schoot en Smigeltje heeft Bikkeltje net een hele wasbeurt gegeven en Bikkeltje heeft zijn koppie steunden op Smigeltje. Ziet er zo vredig uit.

Smigel heeft weer zijn ettermoment... Hij moet en zal die kleine laten weet dat hij de baas is hier!

Afbeelding

En dan slapen ze weer samen als engeltjes...

Groetjes, Sharon.

Afbeelding

monique236

Berichtdoor monique236 » vr 26 okt 2012, 12:27

hoi, hoop dat het echt gaat lukken met die twee, maar denk wel dat het goed gaat komen als ik zo alles lees. heeft tijd nodig denk ik.
zijn wel twee schatjes samen.
heb toen ik mn katten kocht nog een tijd getwijfeld tussen mn cornish rexen en een sphynx, na lang twijfelen toch toen gekozen voor de cornish rex.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » vr 26 okt 2012, 12:32

hoi, hoop dat het echt gaat lukken met die twee, maar denk wel dat het goed gaat komen als ik zo alles lees. heeft tijd nodig denk ik.
zijn wel twee schatjes samen.
heb toen ik mn katten kocht nog een tijd getwijfeld tussen mn cornish rexen en een sphynx, na lang twijfelen toch toen gekozen voor de cornish rex.
Ja beide zijn tof. Ik vind een cornish ook tof. Als ik geen kitten had gekregen, had ik misschien wel een tweede cornish gekocht, leek me ook tof.

Ja, ik hoop dat ze leuk met elkaar worden. Zou wel leuk zijn als ze wat aan elkaar gaan hebben.
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » zo 28 okt 2012, 10:49

maar Smigel toch zo een sloeber met je kleine broer , in dat eerste filmpje als hij zijn piep miauwke doet och zo herkenbaar geluid als ze iets niet mogen doen laugh_sm laugh_sm

2de filmpje de diesels staan mega luid daar wub_sm laugh_sm
Afbeelding

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » zo 28 okt 2012, 10:54

Het slaapfilmpje is mega cute gaat echt goed komen ze gaan elkaar nt meer kunnen missen!

Mable

Berichtdoor Mable » zo 28 okt 2012, 11:31

Wat zijn toch leuk, daar blijf je foto's en filmpjes van maken.
Leuke inrichting trouwens
Groetjes Marja Thoth en Nuby.

Mable

Berichtdoor Mable » zo 28 okt 2012, 11:49

Groetjes Marja Thoth en Nuby.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 29 okt 2012, 09:51

maar Smigel toch zo een sloeber met je kleine broer , in dat eerste filmpje als hij zijn piep miauwke doet och zo herkenbaar geluid als ze iets niet mogen doen laugh_sm laugh_sm

2de filmpje de diesels staan mega luid daar wub_sm laugh_sm
Haha, ja dat 2e filmpie, dat is echt die kleine alleen hoor. Echt ongelooflijk zon knorrepot is het!! Al sik maar naar hem kijk, begint hij luidt te knorren. Echt een Turbodiesel ingebouwd.

Smigeltje is een etter naar zijn kleine broertje... Slapen samen kunnen ze goed (zoeken elkaar vaak al op), maar als Smigel energie heeft kan hij ook de kleine zo gaan etteren: ik word er gek van. Bikkeltje is not impressed anymore en gaat dan bij mij snel schuilen of trekt zich er eerst niks van aan totdat Smigel ff zijn geëtter verviervoudig en de kleine in de houdgreep zet en zijn tanden zet in de nek van de kleine. Kitten blaast niet meer en gromt ook niet meer, maar is niet gediend van Smigels geëtter en wil zijn eigen gang gaan en heb ook niet het idee dat hij zich echt overgeeft en op zn plekkie laat zetten ...
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 29 okt 2012, 09:52

Het slaapfilmpje is mega cute gaat echt goed komen ze gaan elkaar nt meer kunnen missen!
Ik ben nog niet overtuigd maar ik hoop van harte dat je gelijk krijgt! smile7_sm
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Terug naar “Sphynx”