Nieuw en moet alles nog weten

Cheetah

Nieuw en moet alles nog weten

Berichtdoor Cheetah » wo 26 sep 2012, 21:16

Hallo allemaal wacko_sm

Ik ben Marijke en ik ben nieuw op dit forum. Ik weet nog helemaal niets van de sphynx ras, alleen van wat ik hier en daar heb gelezen en gehoord. Vroeger had ik altijd katten, maar sinds ik in Nederland woont (ik ben geboren in zuid afrikaans) met mijn man en kinderen, hadden we geen katten meer. Ik werd de afgelopen paar jaar steeds meer allergisch, en zo ook mijn 12 jarige zoon en man. Dus vandaar geen katten meer de afgelopen 13 jaar.

Mijn jongste zoon (9 jaar) heeft asperger syndroom (autisme) en is gek op dieren. Lichamelijke contact met mensen vindt hij niet fijn, maar dieren vind hij geweldig. Wij hebben een heel lief en lui Engelse buldog en 2 pyrrhura parkieten in huis. Mijn zoontje wou nog altijd een kat, maar gezien onze allergie, kon dat niet.

Een vriendje van mijn zoon kocht een paar maanden geleden een Sphynx en dat was voor mijn zoontje geweldig toen hij daar speelde. Hij zat constant met het poesje te spelen en te aaien. En raad eens...hij wilt niets liever dan een kitten. Hij wilt zelfs geen verjaardag en kerst cadeautjes voor het komende jaren, als hij een kitten mag, zei hij vanmiddag. Dus we zijn ons even aan het oriënteren. Is het slim, of niet.

Dus voordat we de stap maken om een poesje of katertje te kopen, willen wij eerst iets meer weten over de sphynxen. Allen tips en info is welkom, ook waar we eventueel moeten zoeken naar een fokker en waar we op moeten letten.

Nog een fijne avond
Groetjes
Marijke

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Nieuw en moet alles nog weten

Berichtdoor Clemmetje » wo 26 sep 2012, 22:09

Welkom op het forum Marijke.
Wat leuk dat jullie een sphynxje zoeken voor jullie zoon.
Wel heel goed dat jullie je hier in gaan lezen over het ras.
Je kunt hier heel veel info over het ras vinden en als er vragen zijn dan moet je gewoon een topic openen.
Veel plezier hier.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 26 sep 2012, 22:15

Hoi Marijke
Welkom hier op het forum ,wat goed dat je je eerst in gaat lezen en kijken hoe ze in het echt zijn ,
Het zijn giga sociale katten met een sterk wij gevoel ,Kan me voorstellen dat jou zoon ze geweldig vind ;))
Je kunt hier veel lezen over de voor en nadelen van de Sphynx ,maar pas op val je er voor .................dan zijn ze giga verslavend ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

ismar

Berichtdoor ismar » wo 26 sep 2012, 22:35

Hoi Marijke,
Veel plezier op het forum.
Hier kan je al een heel goed beeld schetsen over het sphynxen ras.
Maar tis wat Wil zegt.....ze zijn erg verslavend..!!!
Katten laten pootafdrukken achter op je hart....

Ramses

Berichtdoor Ramses » do 27 sep 2012, 07:20

welkom op dit forum , ik hoop dat je de komende dagen vrij hebt eens je hier begint te lezen kan je niet meer stoppen laugh_sm laugh_sm laugh_sm

veel lees genot wink3_sm
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 27 sep 2012, 09:46

Welkom hier, leuk dat jullie eens om je heen kijken voor een eventuele sphynx. Ze zijn geweldig en zeer verslavend maar pas op sphynxen zijn niet allergie vrij ook op de huidschilfers van sphynxen wordt allergisch gereageerd.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Cheetah

Berichtdoor Cheetah » do 27 sep 2012, 10:01

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie andwoorden. Hoe meer ik lees over de Sphynxen hoe leuker ik ze vindt. Ik heb ff een paar snelle vraagjes. Ik hoorde van iemand dat ze kunnen afgeven aan je kleding en bank. Is dat alleen als ze niet gebadderd worden of is dat met alle katten?

Ik dacht altijd dat katten niet van water houdt. Is het moeilijk ze dan in bad te doen, of valt dat mee? Ik zag dat sommige fokkers hun kittens al vanaf 6 weken in bad doen om ze te laten wennen?

En zijn sphynxen buiten katten? Hebben ze vaak de behoeften om buiten te lopen en zijn ze over het algemeen jagers? Ik wil het liefst onze kat niet naar buiten laten gaan (vroeger was een kat van me doodgereden voor mijn huis en dat vond ik vreeslijk)

Nou dat is het voor vandaag..lol
Nog een fijne dag allemaal. Ik ga de dag besteden hier op het forum denk ik. whistle_sm

SiL

Berichtdoor SiL » do 27 sep 2012, 10:27

Hoi allemaal

Bedankt voor jullie andwoorden. Hoe meer ik lees over de Sphynxen hoe leuker ik ze vindt. Ik heb ff een paar snelle vraagjes. Ik hoorde van iemand dat ze kunnen afgeven aan je kleding en bank. Is dat alleen als ze niet gebadderd worden of is dat met alle katten?

Ik dacht altijd dat katten niet van water houdt. Is het moeilijk ze dan in bad te doen, of valt dat mee? Ik zag dat sommige fokkers hun kittens al vanaf 6 weken in bad doen om ze te laten wennen?

En zijn sphynxen buiten katten? Hebben ze vaak de behoeften om buiten te lopen en zijn ze over het algemeen jagers? Ik wil het liefst onze kat niet naar buiten laten gaan (vroeger was een kat van me doodgereden voor mijn huis en dat vond ik vreeslijk)

Nou dat is het voor vandaag..lol
Nog een fijne dag allemaal. Ik ga de dag besteden hier op het forum denk ik. whistle_sm
Hoi Marijke! Welkom op het forum!
En om maar meteen een beetje antwoord te geven op je vragen:
Sommige katten stappen zo dat badje in maar hier niet hoor! Mijn dames vinden het allebei niet leuk om te badderen! scratch_sm Maar ze zijn geloof ik beide ook niet vanaf jongs af wekelijks gewend aan een badje. Omdat ze het niet leuk vinden doe ik ze niet elke week in bad maar zo om de week. Hier geven ze wel een beetje af wat vooral te zien is op de witte lederen stoelen en op wit beddengoed of kleding. Misschien als ik ze standaard elke week in bad zou doen dat ze niet afgeven maar daar kan ik niet over mee praten. Wel merk ik dat Baileys veel meer afgeeft dan Rosy terwijl Baileys ook vaker in bad gaat. Dus misschien dat het ook weer per kat verschillend is....
Ik geloof dat niemand hier zijn sphynx, behalve in een afgebakende tuin of balkon, gewoon naar buiten laat. Ze vinden het wel heerlijk hoor om af en toe lekker buiten te spelen! En tsjah... Ik denk dat als het voor mensen gezond is een frisse neus te halen dat het voor dieren ook super goed moet zijn.

Veel leesplezier vandaag! wink3_sm
Groetjes SiL
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » do 27 sep 2012, 11:15

Welkom Marijke
Sphynxjes zijn super , ze zijn lief aanhankelijk speels maar
wel een beetje gek en dat maakt hen zo boiend.
Ze geven inderdaad bruin af , maar ze kruipen toch het liefst
in Fleece dekentjes en die zijn als een wip gewassen.
Hier gaan ze heel graag buiten maar bij ons is de tuin volledig
catproof gemaakt , ik zou ze nooit vrij buiten laten.
Wassen vinden sommige leuk en andere hebben er een hekel aan.
Sphynxen zijn een enorme rijkdom in je leven, ik kan me geen leven
meer indenken zonder hen wub_sm
Groetjes Hildeke

Nancy

Berichtdoor Nancy » do 27 sep 2012, 12:13

hey marijke
zeer zeer welkom op het forum , en heel veel plezier hier
en zoals hier al gezegd word , het is zeer verslavend een sphynxs wub_sm
gr nancy
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”