Nieuw en moet alles nog weten

Marthe
Contacteer:

Re: Nieuw en moet alles nog weten

Berichtdoor Marthe » do 15 nov 2012, 21:57

Dat zijn zeker heel lieve foto's van Cheetah en Eric! Jammer, maar wel begrijpelijk hoe Eric reageert op het idee van een 2e katje. Hij zal toch langzaam aan dat idee moeten wennen. Misschien heb je bij het uitleggen of eraan wennen er iets aan om terug te grijpen op de tijd dat ze nog bij de fokker zat? Daar had ze ook veel speelgenootjes (leuk voor haar), maar kon Eric ook goed met haar knuffelen en zocht ze -neem ik aan- ook contact met hem? Ik weet dat generaliseren van zulke kennis wel lastig is voor kinderen met autisme, mee het zou wellicht het proberen waard kunnen zijn? En anders is het inderdaad ook niet het einde van de wereld als er pas over enkele maanden een vriendje of vriendinnetje voor haar komt.

Zelf vind ik klontvormend grit ook echt het fijnst. Uit onderzoek is ook gebleken dat katten een lichte voorkeur hebben voor fijn, klontvormend grit. Bij katten die bakken met houtkorrels wordt juist het vaakst onzindelijkheid gezien, zo vertelden meerdere docenten tijdens mijn opleiding. Zooplus is verder echt een fijne site, ik bestel daar heel veel. Vooral grit, dan mag de postbode fijn tot aan mijn voordeur sjouwen met 30kg grit. Scheelt mij weer een hoop tilwerk laugh_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 24 dec 2012, 23:09

Hoe gaat het met Cheetah?
Groetjes Clem
Afbeelding

Cheetah

Berichtdoor Cheetah » di 25 dec 2012, 12:29

Hoi Allemaal.

Het gaat hartstikke goed met Cheetah. Ze groeit als kool en is echt heeeeel diep in iedereens hart geklommen. Ze is nu goede vriendjes geworden met onze bulldog, gaat er steeds naast slapen in zijn mand. We beginnen langzaam uit te kijken voor een 2de kitten erbij. Dus wie weet, binnenkort zijn ze met zijn 2.

Groetjes
Marjke

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 25 dec 2012, 12:34

Wat fijn dat het zo goed gaat en dat ze ook vriendjes is met jullie hond.
Zou leuk voor haar zijn een sphynxen vriendje erbij.
Groetjes Clem
Afbeelding

Cheetah

Berichtdoor Cheetah » zo 11 aug 2013, 15:25

Hoi allemaal

Tis weer lang geleden dat ik hier was voor het laats. Mijn computer was voor een ruime tijd kapot en wij zijn voor een lang vakantie naar zuid afrika geweest. Nu is alles weer tot rusten gekomen en kan ik weer lekker op het internet. wink3_sm

Met Cheetah gaat het geweldig. Ze is vorige week 1 jaar geworden. Wat gaat de tijd toch snel. We houden ongelooflijk veel van haar en de tijd die wij in zuid afrika waren, was echt verschrikkelijk. We miste haar zo enorm en Eric wou al vanaf de 2de week naar huis om bij cheetah te zijn. Gelukkig was ze op vakantie bij mijn vriendin en die stuurde geregeld foto's en filmpjes van haar. Dus dat hielp gelukkig een beetje met de heimwee.

Ik zal zo meteen een paar fotootjes zoeken van de afgelopen maanden en hier plaatsen. Ze is enorm gegroeid, maar volgens mij is ze niet zo heel groot. Haar stippen op haar hoofdje is bijna verdwenen en nu een groot stip merry_sm. Ook vind ze badderen NIET meer leuk, dus we doen het nu maar 1 keer per 3 weken, als ze echt te vies is om bij ons in bed te gaan. Ze is gesteriliseerd, en dat ging ook allemaal prima. De volgende dag speelde ze alweer en wij hebben de krols tijd niet meegemaakt.

We zijn nu serieus aan het zoeken voor een maatje voor Cheetah. Eric zie er gelukkig nu in, dat 2 spynxen nog leuker zal zijn dan 1. Dus we zijn een beetje aan het kijken op internet en denken dat een kitten het beste zal zijn. Alleen zijn we er nog niet uit of we een katertje of een poesje erbij moet nemen. Wat denken jullie?

Cheetah is gelukkig een lieve poesje, dus een andere baby erbij zou goed moeten gaan denk ik. (mijn vriendin waar ze bij logeerde heeft 2 devon rex katten, en ze ging geweldig goed met ze om. Speelde al zelfs na een paar dagen met ze en er was geen ruzies ontstaan. )

Nou, ik ga snel maar even kijken voor een paar foto's. Nog een fijne zondag allemaal
Marijke

Cheetah

Berichtdoor Cheetah » zo 11 aug 2013, 17:02

Ik heb wat fotootjes voor jullie. dry_sm

Cheetah en Simba = friends for life

Afbeelding

Afbeelding

Wat is dat nou? Eric beet er net ook in, dus laat ik het ook proberen what_sm
Afbeelding

Afbeelding

En waar blijft het eten nou???
Afbeelding

Het was zo koud met de sneeuw, we hebben voor haar een leuk truitje gekocht...en ze vond het heerlijk
Afbeelding

Afbeelding

De laatste foto's die ik maakte was in Juni. Voor het eerst lekker aan het genieten van de tuin...
Afbeelding

Afbeelding

Cheetah

Berichtdoor Cheetah » zo 11 aug 2013, 17:16

Ik heb ook nog wat filmpjes van Cheetah

De eerste is een dag voordat ze geholpen werd bij de dierenarts. Een paar weken later heb ik mij laten vertellen door iemand die de filmpje zag, dat ze krols gedrag vertoonde?

Hier was cheetah 'n half jaartje oud ongeveer en lekker aan het spelen op haar krabpaal.
Laatst gewijzigd door Cheetah op zo 11 aug 2013, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Dani

Berichtdoor Dani » zo 11 aug 2013, 17:18

Wat een leuke en grappige foto's van Cheetah!! ook van Simba trouwens en wat een lief stel zo samen wub_sm Heel fijn dat je een update geeft van haar:-) Ze is prachtig geworden jullie Cheetah en alweer 1 jaar! love3_sm
Ben benieuwd over een tijdje naar jullie 2e sphynx! Ik heb er maar één dus kan je niet adviseren in of de 2e beter een mannetje of vrouwtje kan zijn, maar ik weet dat er genoeg mensen hier op het forum zijn die wel meerdere sphynxen hebben:-))) Zelf zou ik een vrouwtje en mannetje wel erg leuk vinden en dat ze dan later zo'n klef setje vormen......in ieder geval succes en plezier gewenst bij jullie zoektocht!
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 11 aug 2013, 18:59

Wat leuk om weer wat van jullie en Cheetah te lezen.
Wat een leuke foto's en wat is ze al groot geworden.
Het filmpje met jullie hond is geweldig en ze lijkt daar inderdaad krols te zijn.
Voor wat betreft een vriendje erbij maakt het op zich niet zoveel uit hoor.
Kijk gewoon uit naar een kitten waar je een klik mee hebt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Cheetah

Berichtdoor Cheetah » zo 11 aug 2013, 19:11

Hoi Danni en Clemmetje

Bedankt voor jullie reacties. Wij gaan uitgebreid op zoek. Weten jullie toevallig van kittens die op dit moment nog geen baasje hebben gevonden?

En ik had nog een vraag. Cheetah moet nu van het Royal canin kitten voer overstappen op een nieuw voeding. Ik zag aan het Royal canin sphynx te denken, maar las dat veel katten er diarree van krijgen. Welke zouden jullie adviseren als een goede brok?

Groetjes
Marijke

Terug naar “Sphynx”