Nieuw en moet alles nog weten

Cheetah

Re: Nieuw en moet alles nog weten

Berichtdoor Cheetah » za 17 aug 2013, 13:43

Hoi Allemaal

Wij hebben een perfecte maatje voor Cheetah gevonden. toppie_sm Ze is precies zo oud als cheetah, (verschilt met 1 dagje) en ze heet Minoes op haar stamboom, maar van de jongens kreeg ze een nieuwe noemnaam, Nyala. Ze heeft de mooiste blauwe ogen en is heel lief en een echte knuffel poesje. Ze is nu een dag of 3 bij ons en het gaat super. De eerste dag, ging ze blazen en was ze bang voor Cheetah, maar Cheetah wou vanaf het 1ste moment alleen maar spelen met haar en was zo lief en geduldig.

Sinds vanochtend zijn ze echt maatjes. ze rennen de hele huis vol, liggen ook naast elkaar te slapen en eten doen ze ook al samen. Wij hebben echt geluk dat het zo goed gaat tussen die twee.

Ze is bij de dierenarts geweest en alles was prima met haar. Ze ziet er gezond uit, (al weegt ze maar 3.1kg) Ze eet goed, drinkt veel, en is alleen nog een beetje onrustig soms, maar we denken dat ze nog eerst helemaal moet wennen voordat ze echt helemaal thuis voelt.

Iedereen hier is gek op haar. Ze heeft een totaal ander persoonlijkheid dan cheetah, haar geluidjes en luchtje is ook anders, maar ze heeft al ons harten gestolen. Ze klimt er zo in. Ik heb een paar fotootjes gemaakt, en ook een filmpje waar ze bij Eric op bed lag en aan haar eigen tepeltje zuigt question_sm what_sm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze kruipt echt IN de huid van Eric. En hij vindt het GEWELDIG...
Afbeelding

Cheetah

Berichtdoor Cheetah » za 17 aug 2013, 13:49

Ik weet niet of dit goed of slecht gedrag is, maar we vinden het wel schattig. love3_sm

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 17 aug 2013, 14:16

Gefeliciteerd met jullie nieuwe mooie meiske.
Wat heerlijk dat het al zo goed gaat tussen haar en Cheetha en ook je zoon is al helemaal blij van zijn nieuwe vriendinnetje.

Soms hebben en houden ze dit als ze te vroeg bij moeder zijn weg gegaan, zoals mijn eerste kat die 18 jaar op haar eigen handje heeft gesabbeld.
Maar die vond ik dan ook met amper 4 weken in het bos.

Maar soms ligt het daar niet aan want heb nu twee sphynxen die niets te kort zijn gekomen bij hun eigen moeder.
( wel moet ik eraan toevoegen dat ik laatst een artikel las over deze gedragingen die toch aangaven naar wetenschappelijk onderzoek de kittens niet met 13 weken te scheiden van moeder maar pas met 16 weken en was aangetoond dat deze gedragingen minder voorkwam bij de groep die met 16 weken gescheiden werd van moeder.)

Mijn Sphynxen sabbelen en dauw trappelen beide iedere avond en ochtend in mijn nek.
In het begin probeerde ik ze het af te leren want leek wel hun surrogaat mama.
Dat lukte dus niet dus dacht aan de andere kant laat dan maar gaan sommige houden er mee op als ze wat ouder zijn.

Binnen een paar minuten scheiden ze ermee uit en zijn happy en voldaan.
En ik heb een zeik natte nek haha.

Dus meningen zijn verdeeld of het nu slecht of goed is.

Maar in ieder geval heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst. blink_sm
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 17 aug 2013, 14:49

Dat is even heel wat anders dan een kitten maar minstens zo leuk.
Gefeliciteerd.
Wat fijn dat ze al zo goed met Cheetah kan en dat Eric en zij al zo dik zijn.
Ze is een schatje om te zien en haar naam is erg mooi.
Ik zou mij niet al teveel zorgen maken om het sabbelen. Haar huid daar ziet er mooi rustig uit en ze doet dit nu na een jaar nog en zal het dus wel niet meer afleren.
Groetjes Clem
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 17 aug 2013, 16:38

amai wat een mooie dame , waar heb je ze dan gehaald.
Kunnen ze het dan al wat met elkaar vinden?
Groetjes Hildeke

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 17 aug 2013, 20:46

Oh, wat leuk dat jullie er een kitten bij hebben! Wat een mooi meisje zeg! En leuk dat ze al zo goed met Cheetah omgaat en met Eric. Echt een schatje wub_sm
Afbeelding

Cheetah

Berichtdoor Cheetah » zo 18 aug 2013, 17:49

Hoi Allemaal

Alles gaat heel goed hier bij ons. Cheetah en Nyala is nu al beste vriendinnetjes geworden. Ze spelen de hele dag door, (als ze niet samen liggen te slapen lol_sm ). Echt geweldig om te zien. Ze is echt even lief als cheetah en we kunnen het niet meer voorstellen hoe het was met alleen 1 sphynx in huis. Uitkijken of er komt een 3de bij laugh_sm Jullie hadden gelijk. ZE ZIJN VERSLAVEND !!! love3_sm
Hier nog wat fotootjes toppie_sm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » zo 18 aug 2013, 17:53

Wat leuk een vriendinnetje erbij, gefeliciteerd lol_sm Zou me geen zorgen maken om het sabbelen hoor, een van onze sphynxen heeft dat echt heel lang gedaan tot ze zeker al ruim een jaar was, misschien zelfs al wel twee en ineens was het over. Vond het ook wel schattig altijd.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » zo 18 aug 2013, 17:56

Proficiat, wat leuk dat jullie er een 2de lieverd bij hebben en wat is ze ook erg knap!!!

Dani

Berichtdoor Dani » zo 18 aug 2013, 18:08

Gefeliciteerd met jullie Nyala kloppendhart_sm Wat een beauty! Super leuke foto's van hen twee love3_sm love3_sm.
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Terug naar “Sphynx”