Dit is ilias

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Dit is ilias

Berichtdoor Clemmetje » vr 18 jan 2013, 22:14

Dit is wat je wilde en dat het zo goed gaat zo snel al is echt super.
Je kunt in principe toch de hele dag door vlees neerzetten?
Groetjes Clem
Afbeelding

Hilde

Berichtdoor Hilde » vr 18 jan 2013, 23:29

Ik heb in overleg met de DA Pan op alleen vlees gezet om te kijken of zijn poep daarmee beter wordt. Hij heeft waarschijnlijk voedselallergie. Dus brokjes kan even niet maar wellicht in de toekomst wel weer als we weten waar Pan allergisch voor is.
Volgens de beschrijving van Carnibest is het voor kittens 40-60 Gr. Per kilo lichaamsgewicht en voor volwassen katten 20-30 Gr. Per kilo lichaamsgewicht. Dat is voor ilias dus 80-120 Gr. Per dag en voor Pan hetzelfde. Ik geef dat nu in twee maaltijden maar ze hebben vervolgens de halve dag honger. Buiten dat het niet fijn voor ze is, gaan ze er ook nog gekke dingen van eten. Volgens mij kan ik ze beter wat meer geven anders gaat het een keer mis met wat ze opeten.

Ik zal nog eens verder googlen, misschien kom ik nog ergens op.
Groeten,

Hilde

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 18 jan 2013, 23:53

Ik zou ze zeker wat meer geven.
Sphynxen hebben sowieso meer nodig dan gewone katten.
Gewoon kijken wat ze op kunnen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 19 jan 2013, 01:55

Hilde, bij Carnibest gaan ze uit van een kat met vacht dus 1 met isolatie materiaal.

Ze hebben een aangepaste stofwisseling en eten meer om zich warm te houden. Ongeveer 10 a 20 procent. Het eten moet wel binnen een half uur op zijn. Honger is minder erg dan dat ze het koud hebben omdat ze niets te verbranden hebben.

Bij mij kregen ze 2kg 5 kittens en 2 mama´s dus een kitten at wel gemiddel 250 gram en moeders 375g gram. Dat vorige week en nu met 4 zitten ze op 1 kg. Overleg anders ook met de DA hoe lang Pan op de eliminatie dieet moet blijven om tot bloed verbetering en algemeen opknappen van allerlei waardes de komen.. dry_sm
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 19 jan 2013, 20:39

Hoi Hilde, ik heb het even voor je opgezocht en dit is de advies

Een eliminatiedieet is een veterinair ontwikkeld dieet om te onderzoeken of een eiwitbron in de voeding van een hond en/of kat een allergische reactie bij het dier veroorzaakt.

Een eliminatiedieet van rauwe voeding bestaat uit:

De botten van diersoort
Spiervlees van diersoort
De organen van diersoort
Geen groente en/of fruit.
Geen granen.
Dit eliminatiedieet wordt gedurende minimaal zes weken gegeven.
Als het dier deze zes weken geen klachten meer heeft, kan deze eiwitbron van een ander diersoort gegeven worden.
Op deze wijze kunnen andere eiwitbronnen getest worden en zo de optimale voeding gezocht worden voor het dier.

Dus nog 5 weken te gaan!! dry_sm dry_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 19 jan 2013, 21:34

Hoi Hilde
kan me goed voorstellen dat je hier van baalt ,hun ook als ze honger hebben
gewoon meer neerzetten paar x per dag ,hoop dat ze snel weer hun buik vol hebben en tevreden rondlopen ;)
Hier zet ik ook onbeperkt rauw neer ook voor de kittens ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Hilde

Berichtdoor Hilde » zo 20 jan 2013, 00:43

Nou, de buikjes zijn hier rond hoor! Gelukkig eten ze het allebei goed. Geef alleen carnibest eend. Het ruikt niet zo lekker dus gelukkig hoef ik het niet op te eten laugh_sm
Vanmiddag hebben ze zelfs de porties niet direct opgegeten. Kortom, het gaat hier prima dankzij de adviezen van jullie en bovenal Viktor dry_sm
Groeten,

Hilde

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 20 jan 2013, 13:59

Eliminatie voer is aan de prijzige kant dus ik kan mij voorstellen dat je daar een balans in probeert te vinden.

Eend of Geit Raw is tegen 6 a 7 euro de kg.

Kip, rund is ook niet hypoallergeen. Dit wist ik ook niet van de Kip (hoorde van de DA van Hilde) want Kip was jaren lang Hypoallergeen. Ik gaf kitties tijden lang Almo Kitten Hypoallergeen, die inzicht is dus ook veranderd. En ook internationaal veranderd in dieet lijsten. Dus mijn dank Hilde ook voor jou info.

Ook al is het Raw, gaat om welke dier in verwerkt is daar is de prijs ook na.
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 20 jan 2013, 14:08

Eliminatie voer is aan de prijzige kant dus ik kan mij voorstellen dat je daar een balans in probeert te vinden.

Eend of Geit Raw is tegen 6 a 7 euro de kg.

Kip, rund is ook niet hypoallergeen. Dit wist ik ook niet van de Kip (hoorde van de DA van Hilde) want Kip was jaren lang Hypoallergeen. Ik gaf kitties tijden lang Almo Kitten Hypoallergeen, die inzicht is dus ook veranderd. En ook internationaal veranderd in dieet lijsten. Dus mijn dank Hilde ook voor jou info.

Ook al is het Raw, gaat om welke dier in verwerkt is daar is de prijs ook na.
Kip en rund worden bij eliminatiedieten niet gebruikt omdat het in de meeste voedingen voorkomt. Als je een eliminatie dieet bereid gaat het erom dat het dier vlees eet waar het nog niet eerder mee in aanraking is geweest, vandaar dat kip en rund en lam ook tegenwoordig, niet worden gebruikt. Overigens is het zo dat veel dieren allergisch zijn voor de granen die in veel commerciele voedingen gebruikt worden en niet zozeer voor de dierlijke eiwitten. Rico had ook een voedselallergie (uiteindelijk verholpen met homeopathie), maar hij kon gewoon carnibest kip eten.
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 20 jan 2013, 14:21

Dat begreep ik, heb de stukken doorgelezen gaat idd om waar ze ooit aan blootgesteld zijn geweest.

Bij Pan is het zo dat hij ook Giardia had, en meerdere keren behandeld is geweest dat is ook een aanslag voor hetzelfde geval is het gewoon dat. Dat kan!

Z´n bloed waardes waren uit evenwicht, daarom werd gedacht aan een allergie. Ook dat kan een Giardia besmetting zijn die lang duurd in combinatie met behandeling drukt dat ook op de immuniteit. Sorry Hilde dat ik even in jou naam spreek, maar gelukkig is het zo dat Hilde wel bij slechte ontlasting test en behandeld op Giardia de meeste passen de voer aan en kijken daar nooit meer naar om.
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”