Groen licht van de dokter!!!

intered
Contacteer:

Groen licht van de dokter!!!

Berichtdoor intered » di 27 nov 2012, 22:16

Goedeavond iedereen,

Een kleine twee jaar geleden ben ik voor heel even de trotse eigenaar geweest van een Sphynx, heel even omdat ik er achter kwam dat ik toch nog allergisch was voor katten. Waarvan ik dacht dat ik er inmiddels overheen was gegroeid. Met pijn in me hart heb ik de Sphynx weer moeten terug brengen. En n.a.v. dit ben ik een kuur begonnen met prikken die je van de allergie moeten afkrijgen. Het is best een flinke kuur om te volgen, maar ik wil er alles aan doen om van me allergie af te komen en om een Sphynx te nemen. Want na me eerste ontmoeting was ik helemaal verkocht, maargoed... daar hoef ik jullie natuurlijk niks over te vertellen ;) Inmiddels ben ik met de kuur zover gevorderd, en is me allergie volgens de meting flink afgenomen, dat ik van de allergie dokter het groene licht heb gekregen om te kijken of ik er al tegen bestand ben / en eventueel een Sphynx in huis te nemen

Om niet weer tegen dezelfde fout aan te lopen als vorige keer, zou ik bij deze een misschien wat vreemde vraag willen stellen.

Het zou geweldig zijn als ik bij iemand die het liefst meerdere Sphynxen heeft een kussensloop achter te laten, waar de Sphynx dan een paar dagen op kan slapen. Zodoende kan ik goed testen hoe ver ik ben met de kuur en of ik binnenkort al mag denken om twee Sphynxen in huis te nemen! :)
Het liefst iemand in de buurt van Alphen aan den Rijn / Utrecht / Rotterdam of amsterdam :)

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Groen licht van de dokter!!!

Berichtdoor Clemmetje » di 27 nov 2012, 22:24

Wat goed dat je inmiddels zover bent dat je groen licht hebt gekregen van de dokter.
Voor wat betreft het kussensloop kan ik je wel helpen maar ik heb ook harige katten en ik weet niet of dat een probleem is.
Je kunt natuurlijk het kussensloop ook opsturen naar een fokker die alleen maar sphynxen heeft.
Ik ga voor je duimen dat het goed gaat! fingers_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Faysterr

Berichtdoor Faysterr » vr 30 nov 2012, 23:58

Wij wonen in Almere.. dus weet niet of dat je schikt?

En wij hebben twee sphynxen (en sinds gisteren een franse bulldog, weet niet of dat uit maakt? die gerust wat geur en huidschilfers achter willen laten op een kussensloop wink3_sm

Dus mocht je intresse hebben hoor ik het van je! :-)

isolde

Berichtdoor isolde » za 01 dec 2012, 00:12

Wat frusterend zeg,als je zo graag een sphynxje wilt en je kan er niet tegen.
Hier zijn er 5 die stapel zijn op slapen in een kinderwagen,kan er een sloopje voor jou inleggen. Heb ook 2 harige,maar die slapen nooit in de wagens.
Laat maar horen. wink3_sm
Afbeelding

Amora

Berichtdoor Amora » za 01 dec 2012, 13:14

Heerlijk dat je groen licht hebt gekregen van de dokter.
Ik heb 4 sphynxen. En heb geen harige rondlopen. Dus kan en wil je helpen.
Laat het me maar weten.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 01 dec 2012, 15:15

Hoi Hoi
wat zul je blij wezen dat je eindelijk groen licht krijgt ,Ik ga heel hard duimen dat het gaat lukken ,
ook hier mag je het sloop heen sturen .geen harige katten alleen Sphynxen ,onwijs veel Succes!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Odett

Berichtdoor Odett » zo 02 dec 2012, 22:19

Wij wonen in Leiden en hebben 3 kale rakkers. Je bent van harte welkom om hier je kussensloop te laten bezweten hoor ohmy_sm.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

intered
Contacteer:

Berichtdoor intered » wo 12 dec 2012, 15:05

ff een status update:

Inmiddels slaap ik enkele dagen op een door-Sphynx-katten bezweet fleece kleed gekregen van een forum lid, en al voel ik heel ietsjes benauwd, soms wat niezen en soms een prikkel in me oog gaat de test tot op heden ver boven verwachting! Als dit idd zoals vele zeggen de ultieme test is, mag ik me binnenkort flink gaan verdiepen om een goede Cattery te vinden en me eigen Sphynx-en!!! :)

Odett

Berichtdoor Odett » wo 12 dec 2012, 16:03

Klinkt goed! dry_sm
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 12 dec 2012, 18:51

Wat fijn dat de reactie tot nu toe acceptabel is. Niet ideaal natuurlijk dat je er nog wel op reageert, maar ik geloof heilig in het immuun worden. Ben zelf ook allergisch voor katten, van jongs af aan al, maar doordat ik altijd met katten geleefd heb, kan ik goed tegen mijn eigen katten. Voor andere katten ben ik soms wel allergisch, dan krijg ik een loopneus, jeukende neus en ogen. Hopelijk kun je over een tijdje een lieve sphynx in de armen sluiten!

Terug naar “Sphynx”