reacties van derden

Dani

reacties van derden

Berichtdoor Dani » do 29 nov 2012, 16:23

Hallo Allemaal,

Zojuist stond ik met een buurvrouw te praten en ze vroeg mij of er ook weer een nieuwe hond bij ons zou komen wonen. Ik vertelde haar dat Jip mijn grote liefde was en blijft in mijn hart en dat er dus geen andere hond zou komen. Wel vertelde ik haar enthousiast dat er uiteindelijk een sphynx gaat komen en toen kreeg ik zomaar uit het niets de wind van voren. Dat die arme moeder poezen als fok machines worden gebruikt alleen voor het geld en dat het toch alleen mode katten zijn omdat "wij het mooi vinden om eens een kat zonder haar te willen" en ze vond het schandalig en belachelijk dat ik daar aan mee deed en ze ging nog even een tijdje zo door:-(

Goh, die reactie had ik niet verwacht........ stond wel even perplex. (Moest op mijn lip bijten om haar niet te zeggen:"Weet je wat zielig is, die tropische roodstaart papegaai die al die tijd voor oud vuil buiten in een veel te klein kooitje in je tuin staat!", maar ik kon me beheersen:-)

Dit is nu al de derde keer dat ik behoorlijk negatief commentaar krijg als ik blij vertel over een aankomend sphynx kitten. Niet leuk natuurlijk. Door dit voorval was ik wel benieuwd hoe anderen bij jullie reageren of hebben gereageerd op het feit dat jullie sphynx(en) hebben of krijgen en op een hoop leuke reacties natuurlijk; ben ik nu wel aan toe:-)

Groetjes van Dani
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Sylvia

Re: reacties van derden

Berichtdoor Sylvia » do 29 nov 2012, 17:01

Ik heb al 12 jaar sphynxen en eigenlijk nog nooit negatieve reactie's gehad...veel mensen kennen het niet dus vinden ze soms eng...maar dat is snel over, vaak willen ze wel weten wat de achtergrond is van zo'n nakie, of ze zo geboren worden etc.....hier niets dan leuke reactie's

Lieve

Berichtdoor Lieve » do 29 nov 2012, 17:07

De meeste mensen die ik vinden het voor mij heel leuk,
ook omdat ik zo blij met mijn ukken ben, al zouden ze zelf nooit een sphynx nemen.
Ik ken iemand die zelf tegen raskatten is, maar die is voor mij heel blij,
en ik krijg, gelukkig, ook geen preek naar mijn hoofd zoals jij kreeg, al ken ik haar mening.
Fotootjes rondmailen heeft bij mij veel positiefs gebracht in m'n omgeving, dat werd en wordt gewaardeerd,
en als mensen Lieve kwamen bewonderen vonden ze haar, vaak tot hun verbazing, erg leuk.
Ik ken gelukkig maar 1 persoon die zich hardnekkig negatief uitlaat over "kale poessies" en Lieve in het bijzonder.
Wel zijn erin m'n omgeving veel grapjes gemaakt over kale poesjes, maar dan lach ik maar een beetje mee, het wordt niet kwaad bedoeld.
Onbekend maakt onbemind, en omgedraaid; Als ze ze leren kennen gaan ze ze wel waarderen.
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

padoer
Contacteer:

Berichtdoor padoer » do 29 nov 2012, 17:08

Wat rot zo'n reaktie!
Ik vertel meestal niet dat ik een raskat koop, hebben de meeste mensen toch niets mee.
En de mensen die ik beter ken, ofwel die mij beter kennen die kijken niet zo gauw gek als ik weer een kat erbij neem die 'raar' is.
Sterker nog, ik steek in mijn omgeving mensen aan, die nemen ook sneller een raskat.
Mijn nichtjes hebben al een oosterskorthaar, een devonrex, een brit en 2 noorseboskatten aan geschaft smile7_sm
De meeste mensen die vinden het al te gek voor woorden dat je honderden euro's aan een KAT uitgeeft, prima hoor, mogen ze best vinden.
Dus als iemand het vraagt, dan heb ik een bruine kat en een cyperse kat.(ofwel een chocolade peterbald en een tortietabby oosterskorthaar) en pas bij echte interesse vertel ik dat het raskatten zijn.
Maar balen dat jij nu net zo iemand treft die vind dat hij het ras mag veroordelen zonder er ooit maar een letter over gelezen te hebben.
Hopelijk tref je de volgende keer iemand die wat leuker reageert.
Ik vind het in elk geval een goed plan dat je een sphynx wilt, hartstikke leuke dieren! ohmy_sm wub_sm
bar

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » do 29 nov 2012, 17:49

Ja die reacties , altijd gek hoor.
Ook dikwijls zeggen ze , zoveel geld voor een kat , tja dan zeg ik gewoonweg
"wat ik hier iedere dag voor terug krijg van mijn rakkers dat is me het geld
meer dan waard"
Voor de rest zijn ze hier meestal positief eens ze de blootjes hier bezig zien.
Groetjes Hildeke

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 29 nov 2012, 19:06

Zo erg heb ik het nog nooit gehad.
Mensen in mijn omgeving vinden ze niet altijd leuk maar zeggen het nooit zo blunt.
Op show heb ik wel vaak gehoord van wat vies, wat lelijk, is het een varken etc.

Op het werk praten ze altijd gekscherend over Clem haar blote poezen.
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » do 29 nov 2012, 19:11

Ik heb wel eens van dit soort reacties gehad hoor..ook over mijn fransje bulldogjes..
Ik laat een ieder altijd in hun waarde en verwacht dat dan ook van andereren..helaas werkt het niet altijd zo..
Vrienden van mij vonden mijn fransjes ook zoooo zielig enzo, en ik heb 1 x de opmerking terug gegeven dat ik hun honden zielig vind...zij hebben hazewindachtigen, en die mogen nergens los lopen (van de boswachterij) en kunnen dus nooit hun instinct volgen... En zo kan je over ieder rasdier wel iets zeggen.En daar dan bij gezegd: dit is mijn mening ..meer niet...
En als je niks aardigs kan zeggen heb ik liever dat je niks zegt...

Maar ik had wel degelijk een opmerking over die papegaai gemaakt hoor...dat is pas echt zielig..en papegaai is een groepsdier en wil echt kunnen vliegen...vogels in een kooi is zoooooo zielig..
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

nonalize

Berichtdoor nonalize » do 29 nov 2012, 19:55

Ach ja hier ook veel verschillende reacties.. en ook dat het zo zielig is dat ze zo zijn gefokt en zo doorgefokt zijn en dat het onstaan is uit een fout. Tja elk ras is zo ontstaan ja.. ik heb altijd mn woordje wel klaar. Maar de meesten hebben het commentaar dat ik er zoveel geld aan uitgeef.. ieder zn eigen ding toch. Als we die dingetjes gehad hebben vinden ze het allemaal super gaaf.. en ja bij mij op het werk gaat het ook over Elize en haar kale poesjes ohmy_sm Iedereen vraagt bij mij trouwens wel meteen naar de katten.. gewoon in 1 zin... hoe gaat ie? en met de poesjes?
Groetjes Elize

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 29 nov 2012, 21:55

Hoi Dani
je krijgt soms zulke rare reactie's maar trek je er niks van aan .De katten zijn geweldig dat is wat telt ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

isolde

Berichtdoor isolde » do 29 nov 2012, 23:44

Ik heb wel eens van dit soort reacties gehad hoor..ook over mijn fransje bulldogjes..
Ik laat een ieder altijd in hun waarde en verwacht dat dan ook van andereren..helaas werkt het niet altijd zo..
Vrienden van mij vonden mijn fransjes ook zoooo zielig enzo, en ik heb 1 x de opmerking terug gegeven dat ik hun honden zielig vind...zij hebben hazewindachtigen, en die mogen nergens los lopen (van de boswachterij) en kunnen dus nooit hun instinct volgen... En zo kan je over ieder rasdier wel iets zeggen.En daar dan bij gezegd: dit is mijn mening ..meer niet...
En als je niks aardigs kan zeggen heb ik liever dat je niks zegt...

Maar ik had wel degelijk een opmerking over die papegaai gemaakt hoor...dat is pas echt zielig..en papegaai is een groepsdier en wil echt kunnen vliegen...vogels in een kooi is zoooooo zielig..
Helemaal mee eens en ik had me zeker niet in kunnen houden over die papegaai,stakker!
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”