reacties van derden

Faysterr

Re: reacties van derden

Berichtdoor Faysterr » vr 30 nov 2012, 23:54

Nah!! Wat een stomme reactie van je buuf Dani!!!

Ik moet zeggen; wij krijgen ook wisselende reacties op onze naakte poezels! Maar die zijn óf heel positief, of negatief omdat met het eng vind, of inderdaad grapjes als : ooh.. Neil leeft dus met 3 kale poesjes? Dan hoef ie zich nooit te vervelen!

En wij lachen 'r maar hard om laugh_sm

Zelfde nu met Kiki, net als Belinda (ik zag gisteren jouw foto langs komen van jouw bulletje met sphynxen in 'n oud topic op het franse bulldoggen forum, van maart ofzo) Maar vond die foto zoooo geweldig leuk! Ook omdat wij nu dus 'n bulletje hebben sinds gister avond! Die nu trouwens heeel hard achter Zinzel aanrent laugh_sm ) maar ook daar krijgen we of hele positieve reacties op, "want franse bulletjes zijn zo geweldig leuk qua karakter!" of "ze zien er zo schattig uit"

Of.. "sjees.. dat je daar aan begint! Die beesten zijn één bak ellende. Ze hebben het allemaal benauwd, kunnen in de zomer geen stap verzetten, krijgen allemaal een hernia enzovoort"

En sja.. weet je? Ik leg het lekker naast mij neer!

Wij genieten dagelijks enorm waanzinnig van onze poezels en sinds gister avond dan dus ook van Kiki! En het zal mij echt een zorg zijn wat mensen er wel van niet van vinden..zij beseffen niet hoe geweldige beesten wij in huis hebben en wat een levensvreugde zij geven! Want dat is maar net hoe het is!!!

Dusseh... ga jij van de zomer maar heeeeeerlijk geniete van je eigen bloterikje, want dat heb je van harte verdiend!!!! yes_sm

En die opmerking over de papegaai zou ik mooi nog even bewaren, mocht ze ooit weer beginnen....

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » za 01 dec 2012, 10:54

toen wij hier net kwamen wonen zei de buurvrouw tegen mij: jullie hebben veel katten ( ze zitten graag voor het raam), dat moet er wel heel erg netjes zijn (sarcastisch bedoelt),
Heb haar direct geantwoord dat het waarschijnlijk hier netter is dan bij haar en daarop zei ze me dat ik dit maar moest bewijzen. Niet dus! die komt hier geen stap binnen, die nieuwschierige mensen!

Verder krijg ik ook vaak te horen: tja je fokt dus zal je wel genoeg verdienen om al die rommel op te kuisen, anders zou je dat niet doen.

negatieve dingen hoor je vaak genoeg maar ik geef ze netjes hun antwoord en maak me er verder niet druk in
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » za 01 dec 2012, 13:19

Jeetje dat is wel een erg heftige reactie zeg!
Zo erg heb ik het nog niet gehoord, gelukkig, anders kreeg die gene ook de wind van voren zeg.
Wel vinden sommige mensen het maar een enge kat, of denken dat ik met een chihuahua over straat loop (roepen ze vanaf het balkon) als ik dan nee zeg, komen ze eigenlijk allemaal wel beneden om even te komen kijken en ze te aaien. Wel hoor ik vaak dat ze het zielig vinden dat ik ze binnen houd, nouja ze komen wel op het balkon, maar toch..
We zoeken een beneden woning, dus daar wordt aan gewerkt hihi.

Op mijn werk maken ze ook grapjes als in Maaike en haar kale poes. Vaak komt dit onderwerp ook ter sprake tijdens uitjes, maar daar lachen we dan allemaal hard om :D
Ben trots op mijn blote heertjes wub_sm

Dani

Berichtdoor Dani » za 01 dec 2012, 14:29

Hallo Iedereen,

Bedankt voor al jullie reacties!!
Ik weet wel dat ik voor positieve verhalen en reacties over sphynxen hier op het forum moet wezen:-) Gelukkig is mijn directe omgeving wel enthousiast over de sphynx die er gaat komen, maar anderen(zoals die buurvrouw) hebben direct bij een sphynx een uitgesproken mening en steken die ook niet onder stoelen of banken. Jammer, je kunt ook té direct zijn denk ik dan.

Wij hadden dus een Dalmatische hond en ze kwam uit 1998 en in die tijd waren de 101 Dalmatiërs films enorm populair vooral bij kinderen. Er werd ook veel gefokt met dit ras en omdat uiteraard de pups/hondjes niet zo zijn als in de film werden ze ook weer massaal afgedankt. Jip was zo'n afgedankte puppy. Geen mens die daar ooit iets van zei en ik heb nooit één negatieve reactie over het Dalmatiër ras en het massaal fokken daarvan gehoord. Onbekend maakt onbemind denk ik bij de sphynx. Nou, ik ga proberen om daar verandering in te brengen:-)

Fay, ik wens je heel veel geluk met je geweldige hondje Kiki!!

Ps) Dat met die papegaai ga ik zeker nog een keer aankaarten (hij zegt niet voor niks altijd: "takke teef", maar misschien bedoeld hij ook wel haar hond; je weet het niet hé:-) dit was alleen niet het moment.

Veel groetjes van Dani smile_sm
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Odett

Berichtdoor Odett » zo 02 dec 2012, 22:07

Ach ja mensen... Het varieerde hier van 'He getver wat is dat?', 'wat een lelijke beesten' tot 'is dat een hondje?' Maar ook wel leuke reacties van mensen die ze voor het eerst in het echt zien en dan willen ze even voelen en zijn ze helemaal verbaasd dat ze zo zacht zijn en zo vriendelijk.
Ik heb altijd veel bekijks bij de dierenarts in de wachtkamer ook, maar daar zijn de reacties altijd positief trouwens.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » wo 05 dec 2012, 10:32

Ach ja mensen... Het varieerde hier van 'He getver wat is dat?', 'wat een lelijke beesten' tot 'is dat een hondje?' Maar ook wel leuke reacties van mensen die ze voor het eerst in het echt zien en dan willen ze even voelen en zijn ze helemaal verbaasd dat ze zo zacht zijn en zo vriendelijk.
Ik heb altijd veel bekijks bij de dierenarts in de wachtkamer ook, maar daar zijn de reacties altijd positief trouwens.
persoonlijk vind ik een sphynx ook niks voor mij en toen mijn zus zei dat ze er eentje wilde zei ik ook van ben je gek... Maar ik was snel genoeg om Akiko te gaan knuffelen.
Mooi vind ik ze zelden (sorry voor de liefhebbers) maar ik vind ze wel leuk om hen bezig te zien.
Het is een eigen keuze dat ieder voor zich moet maken wat ze graag zien/willen. ik heb het nu meer voor haarballen maar ook vooral omdat ze rustiger in huis zijn.
een bengaal vind ik ook schitterend maar wegens het karakter zou ik ze nooit willen.

wat ik hiermee bedoel is, wat men niet kent, gaat men ook anders tegenover staan en meestal komt dit negatief over dan (ook al bedoel je het niet zo)
Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » wo 05 dec 2012, 10:40

Je hoeft ze ook niet mooi te vinden, dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik heb ook zo m'n voorkeuren. Ik ben ook helemaal niet beledigd als iemand tegen me zegt dat ze ze niet mooi vinden. Mijn vaste kattenoppas vindt ze ook absoluut niet mooi trouwens, maar ze vindt ze wel helemaal geweldig qua karakter. Het ligt gewoon aan de toon waarop iemand iets zegt en wat voor gezicht ze dan erbij trekken.
Groetjes Odett

Katten hebben een mooi principe: het kan geen kwaad alles te vragen wat je wilt. Joseph Wood Krutch.

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » wo 05 dec 2012, 12:25

Je hoeft ze ook niet mooi te vinden, dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik heb ook zo m'n voorkeuren. Ik ben ook helemaal niet beledigd als iemand tegen me zegt dat ze ze niet mooi vinden. Mijn vaste kattenoppas vindt ze ook absoluut niet mooi trouwens, maar ze vindt ze wel helemaal geweldig qua karakter. Het ligt gewoon aan de toon waarop iemand iets zegt en wat voor gezicht ze dan erbij trekken.
dat klopt volledig. Hun karakter vind ik wel superleuk maar niet om een hele dag bij me te hebben.
ik heb graag katjes rond me maar ze moeten zich alleen ook kunnen bezig houden en niet meestal menselijke aandacht nodig hebben.

maar de filmpjes en foto's hier op het forum vind ik wel supergrappig steeds. ze hebben iets wat me toch steeds doet lachen en das ook belangrijk!
Afbeelding

Odett

Berichtdoor Odett » wo 05 dec 2012, 13:11

Dat is iets waar je inderdaad wel van moet houden bij dit ras. Het is net of je een stel ADHD peuters in huis hebt die constant om aandacht vragen en apestreken uithalen crazy_sm. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat niet iedereen trekt.
Groetjes Odett

Pickles

Berichtdoor Pickles » vr 07 dec 2012, 22:35

Ik wil gewoon maar even zeggen dat het eigenlijk ontzettend zonde is dat je je mening niet hebt uitgespuwd over haar vogel.
Het zijn altijd dezelfde die commentaar mogen leveren, ik vind vogels in een kooi ontzettend zielig, maar dat vind ik ook van de vissen van mijn man. En dat zeg ik hem ook, ook al is het mijn man.

Nu ja, een dom mens is het, ok, je hoeft ze niet mooi te vinden en zo, maar ze kan toch op zijn minst respect tonen voor jouw keuze vind ik.

Niet van wakker liggen, straks heb je zo een ongelooflijk kroelding in huis waar zij alleen maar jaloers op kan zijn. cheerleader_sm

Terug naar “Sphynx”