reacties van derden

Bridget

Re: reacties van derden

Berichtdoor Bridget » za 08 dec 2012, 15:58

Laat je vooral niet afschrikken door negatieve reaktie's!
Ik ben ondertussen aan mijn 2 sphynxje toe en wat er ook van het ras gezegd word das niet mijn probleem, ze hebben inderdaad apestreken maar ze zijn ook super lief!
Ik heb zowel harige als nakies, ze komen super overeen en vullen elkaar ook perfect aan.
Ge zult het u zeker niet beklagen ze zijn echt super die bloterikskes!!!
Afbeelding

Kegi

Berichtdoor Kegi » za 08 dec 2012, 17:25

Ook hier kennen we die commentaren. Toch zijn er ondertussen al veel mensen die heel anders over het ras denken door hier te komen. En natuurlijk zijn er mensen die hier binnen komen en doen of de katten een besmettelijke ziekte hebben. mad1_sm
Ik trek het me niet aan, weet wel beter. Ik heb nu al tegen iedereen verteld dat mijn huis nooit meer sphynx-vrij zal zijn... wub_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 14 sep 2013, 11:04

Mijn 15-jarige katten oppas nodigt vriendinnetjes uit: "kom je naar mijn alien kijken?"

De bejaarde buurdames riepen vanaf hun balkon dat George lelijk is en niet in de binnentuin zou mogen. Maar een andere buuf die ook op haar balkon was nam het gelijk voor ons op en riep terug dat ze gewoon jaloers zijn omdat ik altijd een naakte man in bed heb en zij niet! ohmy_sm

De kindjes die op het pleintje spelen heb ik uit moeten leggen dat ik George echt niet kaal geschoren heb. Ze vonden het wel verwarrend dat iemand die kaal en gerimpeld is net zo oud is als zij (George is 8). Eentje bleef volhouden dat zijn haar weer terug zou komen als hij beter wordt (ze ziet ons vaak naar de da fietsen). Bleek dat ze zelf chemo heeft gehad .... oef! Maar goed, zij is dus fan van George en verdedigt hem als mensen nare dingen over hem zeggen. Wat je al niet meemaakt als je een kale kat uitlaat.

Mable

Berichtdoor Mable » za 14 sep 2013, 11:19

Bijna iedereen hier, vinden de twee hier geweldige, en zo een verrassing dat ze totaal anders zijn, dan de meeste katten. Ze vinden ze leuk, lief, en er zit geen kwaad in.

Mijn kleindochter van drie is hun grootste fan, en is gisteren meegegaan als steun en troost, met Nuby naar de dierenarts voor zijn jaarlijkse inenting. Zelf daar staat die nog te spinnen, ondanks de injectie.

Heb nooit sphynxen gehad, maar wat ben ik verrast door dit ras, een aanrader.
Groetjes Marja Thoth en Nuby.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 14 sep 2013, 13:28

@Audrey: dat van je bejaarde buurvrouwen zou mij echt wel storen maar gelukkig dat een andere buurvrouw dit weer helemaal goed maakt.
Wat hebben mensen toch rare gedachten soms....
Groetjes Clem
Afbeelding

Dani

Berichtdoor Dani » za 14 sep 2013, 13:45

Dit topic had ik toen gemaakt toen er nog geen sphynx was hier in huis. inmiddels hebben we er 1 en wat voor 1 wub_sm Die buurvrouw die toen niks ervan moest hebben belt nu regelmatig even hier aan om Lepeltje in haar armen te houden en te wiegen en zegt dan telkens; Ohhhhhh, ze is net een baby, zo'n mooie baby! ph34r_sm
Zo zie je maar; onbekend maakt onbemind. Nu ze alleen haar maar gezien heeft en verder heeft Lepeltje er niks voor gedaan mag ik blij zijn als ze een keer is uit geknuffeld en ik haar terug krijg. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat ze straks zelf 1 heeft ohmy_sm Zo zie je maar wat een sphynx allemaal teweeg kan brengen! blink_sm
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » za 14 sep 2013, 13:56

Ik heb dit hele topic eens doorgelezen, maar wat een mensen lopen er toch rond om zo ongezouten even hun mening te geven. Echt tenenkrommend en als ik de topic starter zou zijn zou ik me er geen klap van aan hebben getrokken.

Heel veel herkenning ook. Sommige mensen zeggen heel eerlijk dat ze mijn Sphynx niet echt mooi vinden. Dat geeft ook niet, maar het is de toon die de muziek maakt. Als ze het zeggen heb ik daar totaal geen moeite mee. Ga ik een preek krijgen over het ras, fokkerij en weet ik niet wat nog meer dan heb ik er wel moeite mee. Dat zijn gewoon bemoeienissen die anderen niet hoeven te spuien. Ik bedoel, als je eenmaal een overwogen besluit hebt genomen om je leven te verrijken met een pup of kitten dan hoeft een ander die voorpret niet te vergallen.

@ Mable: wat een lief commentaar dat een Sphynx als ras een aanrader is (helemaal eens, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld).

@ Audrey: wat een lieve buurvrouw heb je die het zo voor George opneemt en dan die opmerking over een naakte man in je bed... hahaha... ik zeg hier altijd dat Chao O de enige man is die hier bloot door het huis mag lopen.

Ja en herkenning voor wat betreft kleine kinderen. Mijn kleinzoon van zestien maanden vindt Chat O helemaal geweldig en hij hem ook. Die twee zijn niet bij elkaar weg te slaan. Dat is al sinds zijn geboorte zo. Chat O zocht hem meteen op en ging altijd dicht in zijn buurt liggen/zitten. Een enorme aantrekkingskracht is er tussen die twee. Ik ben echt iedere dag zo blij met die kleine Sphynxen man, nou behalve vannacht dan... ik had er even wat ander speelgoed neergelegd, zodat hij eens wat anders te doen had. Samen met Poffertje bleef hij keten. Tien voor half vier ben ik naar beneden gelopen en heb (heel fout merry_sm ) een blikje vis open getrokken. Die twee heerlijk gegeten en ik kon gaan slapen. Tenminste... ik hoorde Chat O nog even in de gootsteen bezig met de schoteltjes, maar ik denk dat hij ze gewoon afgewassen heeft voor me. Vanmorgen toen ik beneden kwam lag hij lui en knorrend nog in zijn mand. Missie gelukt, al was het laat. rounds_sm
Groetjes, Karen
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 14 sep 2013, 14:08

Nu dit topic nog eens naar boven is gehaald denk ik hier ook plots aan iets.
Ik heb een bambinoo , Youyou en ben er helemaal gek van.
Onlangs kwam ik toevallig op een forum terecht omdat ik iets opzocht en
amai was me dat daar een hoopcommentaar op de bambino , ze vonden
de mensen niet goed snik die een bambino nemen en dat het een zielig ras is.
Youyou die is helemaal normaal hoor , iedereen die hem ziet is direkt in de ban van hem.
Groetjes Hildeke

Dani

Berichtdoor Dani » za 14 sep 2013, 14:14

O ja, nog vergeten te zeggen heb iets gezegd toen van die papegaai en zijn veel te kleine kooitje. Gelukkig heeft hij inmiddels een grotere en betere gekregen en naast alle grappige geluiden die hij al maakte (telefoon, meeuw, kraai, buizerd achteruitrijdende vrachtwagen enz) doet hij sinds kort ook een kat na hoe leuk!
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 14 sep 2013, 14:20

O ja, nog vergeten te zeggen heb iets gezegd toen van die papegaai en zijn veel te kleine kooitje. Gelukkig heeft hij inmiddels een grotere en betere gekregen en naast alle grappige geluiden die hij al maakte (telefoon, meeuw, kraai, buizerd achteruitrijdende vrachtwagen enz) doet hij sinds kort ook een kat na hoe leuk!
Dit is wel fijn dry_sm
Groetjes Hildeke

Terug naar “Sphynx”