reacties van derden

Panthera

Re: reacties van derden

Berichtdoor Panthera » ma 16 sep 2013, 17:26

"Weet je wat zielig is, die tropische roodstaart papegaai die al die tijd voor oud vuil buiten in een veel te klein kooitje in je tuin staat!"

DAT had ik nou net even leuk gezegd. dry_sm

Geinige buren heb jij. huh_sm

Panth.
Afbeelding <---- Dibbey. ;-)

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 19 sep 2013, 12:47

Een van de redenen dat ik niet zo direct reageer op nare opmerkingen op straat over uiterlijk is dat ik er zelf zoveel over me heen krijg. Ik ben chronisch ziek en het inademen van koude lucht veroorzaakt benauwdheid en ontstekingsreacties. 's Zomers is dat geen probleem maar als de lucht kouder wordt draag ik buiten een masker/sjaal/col oid. voor mijn gezicht. Anders zou ik niet naar buiten kunnen en je begrijpt wat een beperking dat zou zijn. Afijn, van de week merkte ik dat ik de brug naar de dierenarts niet meer op kwam dus het werd weer tijd voor de gezichtsbedekking. Vandaag had ik m voor het eerst weer op. En jawel, daar waren de reacties weer: vuile blikken, schelden, naroepen enzovoort. Alleen al in het kwartiertje fietsen naar het werk al vier keer. Als ik daar elke keer op in zou gaan zou ik de hele dag boos en ongelukkig zijn. Dat vind ik het niet waard. Stoppen en uitleggen wat er aan de hand is zou vast wel helpen maar dat zou een dagtaak zijn. Dus probeer ik het zoveel mogelijk te negeren en zo min mogelijk mijn dag te laten verpesten. Soms lukt dat beter dan anders.

antoinette1

Berichtdoor antoinette1 » do 19 sep 2013, 12:54

@ Audrey...waar bemoeien mensen zich toch mee. Good for you,daar ga je je lekker niets van aantrekken!

gr.Antoinette1 dry_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 20 sep 2013, 12:58

Wat erg Audrey dat mensen zo reageren.
Raar hoor. Dat je iets denkt is één maar om het te uiten.... nee dat doet je niet.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 11 jan 2014, 01:25

Mensen die zo reageren zijn naïef dom en veroordelen in de regel het liefst. Probeer het je niet aan te trekken. Je moet maar denken die mensen krijgen ooit hun levens les nog wel! Gewoon doen wat nodig is voor je gezondheid.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 13 jan 2014, 16:54

Yep, het blijft naar. Van de week nog weer eens ouderwets uitgescholden. Nou snap ik dat het er niet leuk uitziet, iemand met haar gezicht bedekt. En ik wou ook van harte dat het niet zou hoeven. Helaas heb ik als de buitenlucht te koud is maar twee opties: neus en mond bedekken, of van september tot mei binnen blijven. Dus ja... dan is de keuze snel gemaakt. De reacties zal ik helaas op de koop toe moeten nemen. Dat lukt soms beter dan anders.

Indigo

Berichtdoor Indigo » ma 13 jan 2014, 19:45

zulke mensen houd je altijd... wij hebben in het verleden gefokt met franse bullen en met staffords.. ook daarop alleen maar commentaar, de franse bull is zwaar doorgefokt.. en de stafford is niet te vertrouwen... een sphynx is maar n raar ding..(ik ook waarschijnlijk want ik heb knalrose haar )

Vervolgens kom ik hen tegen met hun kinderen die angstvallig worden weggehouden.. ik laat mn honden snuffelen en de kids beginnen spontaan te knuffelen... dan laat ik mijn reaktie vallen die ik niet voor me kon /kan houden : GELUKKIG IS UW KIND NIET ZO BEVOOROORDEELD ALS U .. daar zou u nog iets van kunnen leren..

en dan als ik wegloop laat ik vaak nog vallen of ze zelf zo geboren zijn of dat het zo vergroeid is... je ziet ze twijfelen hoe ik DAT nu bedoel....

als mensen 1maal kennis hebben gemaakt met al die prachtige dierenrassen weten ze vast ineens waar het gezegde "als men de mensen leert kennen gaat men de dieren waarderen "vandaan komt..

kortom... laat maar lullen.... wink3_sm ze weten niet beter...

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 13 jan 2014, 20:47

Hoi Audry
meid wat is dit dubbel balen voor jou ,en dat je zo'n last van koude lucht hebt en dat je daarom je gezicht moet bedekken ,
Je hebt zo vreselijk veel voor oordelen BAHH ,toch moet het zeer doen al weet je dat het meer over die mensen zegt dan over jou ,

Ha Ha ik had jou wel willen zien staan met je rose haar en een Bull en Stafford ;) wat leuk trouwens heel veel Sphynx mensen hebben bullen ;) zoude we op het aparte uiterlijk vallen vast wel ;) we zullen ook wel een beetje prettig gestoord wezen ;)

Ook geld hier weer dat je inderdaad gestoorde Bullen en Staffords fokkers hebt ,die het mooi vinden als hun hond agressief is ,
maar gelukkig zijn de meeste toch heel normaal ,bij ons in de buurt zit een Bullen fokker ,wat een KANJER is dat en wat een giga mooie honden heeft hij ,en ja een hele gewone man ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 13 jan 2014, 21:17

ik ga uit van het motto "behandel een ander zoals je zelf behandelt wil worden"

maar er blijven natuurlijk uitzonderingen....heb de hele week met een grote donkere zonnebril opgelopen...omdat ik aan mijn ogen geholpen ben....in mijn gezicht zeggen ze niks....maar achter je rug om hoor je ze kletsen....

ik snap van de hele mensheid op dit moment toch niet zoveel meer......Mensen hebben vooroordelen die gewoon nergens meer op slaan.....doen de vreemdste en gemeenste dingen met hun huisdier......waar gaat het naartoe...

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 14 jan 2014, 18:18

Juist Peggy ben ik helemaal met je eens. Waar gaat dit naar toe en dat anno 2014 de dieren wet nog steeds niet genoeg voorstelt. Daarom ben ik ook een dieren mens en geen mensen mens. Je zegt het goed. Behandel de ander zoals jezelf ook behandeld wilt worden. Daar is alles mee gezegd. Waarde normen en respect zijn bij kinderen van nu en generatie daarboven ver te zoeken en wordt steeds meer vergeten. Steeds meer een IK maatschappij inplaats van help elkander. En juist die groep veroordeelt mensen het hardst. Hart en geweten hebben deze mensen niet! Hoop wel dat het weer gaat met je oog! En gezichtsmasker gewoon op houden in de kou! Laat ze het lezeres krijgen!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Sphynx”