Onze Madoc!

Nadine1986

Re: Onze Madoc!

Berichtdoor Nadine1986 » za 23 feb 2013, 09:50

Madocje doet het goed, de AB lijkt weer redelijk goed aan te slaan en zijn aanvallen zijn weer een stuk minder gelukkig! :)

Ik wil nu echter jullie advies met betrekking tot een opvoedkundige kwestie... Toen mijn dochter in de peuterpubertijd zat, wist ik altijd wel hoe ik haar het beste kon benaderen, danwel aanpakken... Maar bij Madoc weet ik het écht even niet meer...

Als wij slapen is onze slaapkamerdeur dicht, ik ben een heel lichte slaper en daarom slaapt Madoc niet bij ons op de kamer. Hij kan door heel het huis lopen en op elk plekje slapen waar hij wilt! Hij heeft zelfs zijn eigen "poezenkamer" tot zijn beschikking, maar de laatste weken komt hij iedere keer rond 4, 5 uur in de ochtend aan onze slaapkamer deur staan mauwen en krabben... Het mauwen is enkel hinderlijk, maar het 'slopen' van onze deuren vind ik echt niet tof... Hij blijft maar doorgaan, soms stopt het even, maar dan gaat hij later weer vrolijk verder... Met als gevolg dat ik iedere keer wakker word, hij maakt ook onze dochter wakker en dan heb ik daar ook weer mijn handen vol aan...

Ik weet niet zo goed hoe ik hem aan moet pakken. Ik heb het geprobeerd te negeren, met als gevolg dat ik ruim een uur wakker lig om 5 uur in de ochtend... Ik heb het geprobeerd met water, ik heb het geprobeerd met boos worden, ik heb hem geprobeerd in zijn eigen kamer op te sluiten, niets heeft het gewenste effect... Graag zou ik jullie advies willen!!! Moet ik gewoon volhouden en boos blijven worden? Of moet ik juist blijven negeren? Ik weet t even niet meer... En ik word er letterlijk ZO moe van... sleep_sm

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 23 feb 2013, 11:30

Boos worden zou ik niet doen want dit heft weinig zin denk ik.
Blijven negeren is eigenlijk de boodschap.
Is Madoc alleen in huis of heeft hij nog een kattenvriendje ?
Het zou ook kunnen dat hij zich eenzaam voelt als er niemand rond hem is.
Dit is mijn mening maar je zal nog wel andere raad krijgen van medeforummers.
Groetjes Hildeke

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 23 feb 2013, 16:10

Hoi Hilde ben het helemaal met je eens ,negeren is denk ik de enige manier,
laat hem ook niet even een half uurtje in de slaapkamer he gewoon nooit ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Nadine1986

Berichtdoor Nadine1986 » za 23 feb 2013, 17:07

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik dacht zelf dat dat ook het beste is, maar soms word ik er zo chago van... angry_sm En ja, een vriendje voor Madoc zou ook niet verkeerd zijn, maar dat is op dit moment nog even niet haalbaar... Ik ga 's nachts maar mijn oordopjes in doen! wink3_sm

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 23 feb 2013, 17:11

Mij lijkt negeren ook de enige optie. Waarschijnlijk zoekt hij dan gewoon aandacht, en als hij leert dat zijn gedrag er soms toe leidt dat hij die aandacht krijgt, zal het zeker niet ophouden. Dus zelf de sterkste zijn, stug volhouden en geen enkele reactie geven. Hij moet op geen enkele manier beloond worden voor het (ongewenste) gedrag dat hij vertoont. Succes!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 23 feb 2013, 21:34

Inderdaad negeren hoe moeilijk het ook is.
Sterkte ermee.
Groetjes Clem
Afbeelding

Nadine1986

Berichtdoor Nadine1986 » zo 24 feb 2013, 10:43

Bedankt allemaal! Ik ga het negeren eens proberen! ;) Vannacht is het goed gegaan, dus heb ik het nog niet toe kunnen passen! Nu een nachtje naar Amsterdam, dus morgen pas weer een kans! smile7_sm

Terug naar “Sphynx”