Euuhh... WTF?!?!

asielkat

Re: Euuhh... WTF?!?!

Berichtdoor asielkat » za 18 mei 2013, 21:35

Ik ken ook alleen de kleurloze nagelhoesjes uit de praktijk
voor tegen het krabben bij echte medische problemen
tja hoe ver gaan we

maar neem nu de chihuahua al die kleertjes, tasjes
hoe worden die dieren qua karakter verziekt door ze als klein hondje
hoog te dragen en dus zich groter voelen dan een andere hond
en een *^%gedrag hebben

het zijn helaas de baasjes die zo ver gaan niet onze lieve rakkers
oke ik heb ook een truitje van fleece voor mijn rakkers
voor in de koude periode
en ze geven zelf aan wie wel wil en wie niet dus prima

ik stop mijn liefde meer in goed voer en speeltjes en medische zaken die nodig zijn
ipv een tatoo op mijn kat die daarna echt nog wel even pijn zal lijden

maar ja zoveel mensen zoveel wensen

in de loop der tijd zijn er niet voor niets zoveel problemen met de fok gekomen omdat de mens het mooi vindt
rimpels die lijden tot entropion (naar binnen krullende oogleden), luchtwegproblemen bij de platneuzen, meer allergie,
meer agressie er wordt nog door veel niet goede fokkers gekeken naar wat zij en of de koper wil maar niet naar de verbetering van het ras
zo jammer

en niet te vergeten in dit rijtje de testen die voor het fokken nodig zijn om ernstige ziektes te kunnen voorkomen, ho maar
vele fokkers vinden dit zonde van het geld

zo hoorde ik laatst dat de hooglanders goedaardig zijn van karakter en hier dus aan weide begrazing doen in natuurgebieden
iemand dacht oh leuk ik weet een ander kleurtje dan kan het ook maar nam een Spaanse vechtstier en nu is alles ongeschikt voor in de natuurgebieden doordat ze agressief zijn op de mens in hun levensomgeving
en tja wat kan het dier hier aan doen

er is nog zoveel dierenleed helaas maar niet alleen hier
op en over de hele wereld helaas
we kunnen niet anders doen dan te beginnen bij onszelf en informatie te verstrekken

liefs An

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 18 mei 2013, 22:43

Pure mishandeling, wat mensen dieren aanrichten... En, vreemd genoeg ze hebben het allemaal niet geweten (((( Vergeet vooral niet wat we als mensen eten, hoe het goedkoop moet zijn dat koeien hun eigen karkassen opeten mbt besparen. Westerse landen zijn in het rood qua dierenleed volgens foodwatch over de rest maar te zwijgen van Ugg´s tot kooi ei..

De granen die we opkopen in Afrika en voedsel drama´s veroorzaken, tegen elke prijs moeten we genieten het liefst zonder elke besef wat iemand de Planeet bv hiervoor betaald. Is gewoon pervers sad2_sm
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 18 mei 2013, 23:00

Ook met dat fokken is het zo als je iets schrijft of verteld over bv Outcross of inteelt wat je ook nog goed kunt aandragen waarom wel of niet. Van 800 fokkers ongeveer die FNK telt waar bijna iedereen ingeschreven is zijn er volgens mijn info niet meer dan 15 fokkers die werken met F stambomen dit 1,9 procent die Outcross doen terwijl je hier eigenlijk aandacht voor zou moeten hebben. Veiligheid in fokken, eigen zinnetje maken noem ik simpel gaat boven alles.. Vreemd dat hersenwetenschappens menselijk soort noemen de meest agressieve zuigdier in de ratten categorie vandaar dat ze zoveel gebruikt worden in klinische proef methoden, dat verklaard een heel hoop...
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”