Is mijn Cleo wel een sphynx??????

C-cleo

Is mijn Cleo wel een sphynx??????

Berichtdoor C-cleo » ma 19 aug 2013, 19:59

Hoi,

Ik mag sinds kort genieten van het meest lieve en mooie poezelbeestje van de wereld, Cleo, mijn eerste sphynx... althans dat denk ik..

Ik was namelijk op "ras groepen" aan het kijken op het forum en zie tot mijn ontwetendheid dat er nog veel meer soorten nakies zijn.. De Don Sphynx had ik al eens voorbij zien komen maar de rest nog niet..

Hoe weet ik dat Sphynx Cleo een Sphynx is.. ????????????

inba

Re: Is mijn Cleo wel een sphynx??????

Berichtdoor inba » ma 19 aug 2013, 20:06

Ik heb net naar de foto's van Cleo gekeken, ze is een plaatje wub_sm
Wat lijkt ze veel op Tonto, toen hij nog een Tontootje was.... heart_sm
Maar waarom vraag je je af of Cleo wel een sphynx is? Dat staat toch in paspoort en op haar stamboom?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 19 aug 2013, 20:44

Hoi Hoi
het moet op haar stamboom staan ,soms niet in het entboekje Ien ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

C-cleo

Berichtdoor C-cleo » ma 19 aug 2013, 22:48

Hoi, ik moet haar papier nog krijgen, net als haar entboekje... Ik had een proeftijd van 2 maand afgesproken omdat ik bang was dat Cleo haar draai bij ons niet kon vinden.... Gelukkig gaat haar oude baasje haar papier nu opsturen. Papier zegt mij niets, mij ging het om Cleo en niet om het "ras" (in de zin dat ze typisch ras zuiver moest zijn)

zenga13

Berichtdoor zenga13 » ma 19 aug 2013, 22:52

Als het niet belangrijk is, dan maakt het nu toch ook niet uit wat voor soort sphynx ze is? Ze is dan toch ook nog steeds dezelfde Cleo?
Afbeelding

C-cleo

Berichtdoor C-cleo » ma 19 aug 2013, 22:58

Als het niet belangrijk is, dan maakt het nu toch ook niet uit wat voor soort sphynx ze is? Ze is dan toch ook nog steeds dezelfde Cleo?
Dat klopt... Alleen wel handig als je weet wat voor ras ze is.. En aangezien jullie de kenners zijn en ikmeen echte beginner...

Dani

Berichtdoor Dani » di 20 aug 2013, 13:01

Wat zou het ook anders moeten zijn? Het zou een Don Sphynx kunnen zijn en verder heb je nog met die andere oren;
Elfcats en Levkoy's dat lijkt me sowieso niet en dan nog Bambino's die vallen ook af en de rest komt weinig voor.
Peterbalds hebben vaak wat haar en hebben een oostelijk uiterlijk dus ze zou een Don Sphynx of Sphynx denk ik zijn. Een sphynx is een naaktkat met oorspronkelijk Canadese genen en een Don Sphynx met Russische naar mijn weten. Sphynxen komen vaker voor dus ik denk dat je een sphynx hebt. Groetjes Dani
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

C-cleo

Berichtdoor C-cleo » di 20 aug 2013, 18:04

Wat zou het ook anders moeten zijn? Het zou een Don Sphynx kunnen zijn en verder heb je nog met die andere oren;
Elfcats en Levkoy's dat lijkt me sowieso niet en dan nog Bambino's die vallen ook af en de rest komt weinig voor.
Peterbalds hebben vaak wat haar en hebben een oostelijk uiterlijk dus ze zou een Don Sphynx of Sphynx denk ik zijn. Een sphynx is een naaktkat met oorspronkelijk Canadese genen en een Don Sphynx met Russische naar mijn weten. Sphynxen komen vaker voor dus ik denk dat je een sphynx hebt. Groetjes Dani
Dank je Dani! Daar heb ik wat aan... Hele duidelijke uitleg... Top!

Terug naar “Sphynx”