Zohra

Mica

Zohra

Berichtdoor Mica » vr 06 sep 2013, 14:33

Hallo allemaal,
Na het een en ander gelezen te hebben hier (wat is het leuk en veel!!) tijd om ons voor te stellen!

Mijn naam is (hier) Mica, en sinds woensdag genieten wij van ons nieuwe huisgenootje Zohra!

Zohra is een poes van net drie jaar. Zij moest vanwege omstandigheden bij haar vorige eigenaars weg, en is opgevangen door een fokker (aangezien zij nog niet gesteriliseerd is en een stamboom en alles heeft) Maar Zohra voelde zich na 3 / 4 maanden nog steeds niet goed in de groep en moest eigenlijk niets van de andere katten hebben en zo is zij te koop komen te staan, en heb ik haar gevonden... wub_sm

Ik heb altijd (htk) katten gehad, alleen de laatste twee jaar niet meer. Voor mijn man hoefde het eigenlijk niet, en toch zeker alle haren wilde hij niet meer in huis! Nou ja, daar hebben we met Zohra dus geen last mee ohmy_sm
Ik heb geen ervaringe met raskatten, en dus ook niet met Sphynxen, maar wel met katten in het algemeen. Ik heb mij goed ingelezen over de speciale wensen die een sphynx heeft en wij zijn enorm blij met haar! Maar er is ook nog genoeg dat ik niet weet, en wil delen, vandaar mijn aanmelding.

Toen ik Zohra bij de fokker zag zitten, kon ik zien dat het een goedaardige lieve poes was, maar ze was erg gespannen en constant op haar hoede. Vanaf het moment dat ik haar mee nam is het direct een heel andere poes! Echt een enorm knuffeldier, dat lekker in mijn nek springt, in ieders nek trouwens, en hier rondloopt alsof zij hier al jaren hoort. Zo mooi om te zien! wub_sm

Ze is nog wel wat mager, ze is trouwens ook best wel klein denk ik. Ook heeft ze last van diarree, ik denk toch de stress van het verhuizen en alles? Ze lijkt er verder gelukkig geen last van te hebben. Voer heb ik meegenomen van haar vorige adres en gemengd met Carocroc (wat zij ook eerder zonder problemen heeft gehad) Maandag gaan we langs de dierenarts voor een check, dan laat ik haar meteen ook chippen.

Tenslotte nog wat foto's van onze lieve knuffel!! love3_sm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Audrey

Re: Zohra

Berichtdoor Audrey » vr 06 sep 2013, 14:37

Aaaawwwwwwww love3_sm love3_sm love3_sm

Wat een schatje!!!! En wat een schoonheid ook nog wub_sm

Mica

Berichtdoor Mica » vr 06 sep 2013, 15:19

Dank je Audrey!
Ik las net het verhaal van jou en George! Wat zorg je goed voor hem!!

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 06 sep 2013, 15:30

Och, wat een schatje is Zohra om te zien! Is ze een tortie? Mooi poesje hoor!
Ik vind haar zo op het oog ook wel een beetje een mager lijfje hebben. Zou voor een sphynx wel iets meer vet op mogen. Stress zou hierin zeker wel een rol kunnen spelen, zeker als je zegt dat ze bij de fokker erg gespannen was.
Is ze ook wel goed ontwormd? Zou bij de dierenarts de diarree ook wel even benoemen.

Welkom op het forum trouwens! Stel gerust je vragen hier, alleen maar positief dat je je nog meer wil verdiepen in de behoeften van een sphynx.

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » vr 06 sep 2013, 15:33

Welkom en wat is Zohra knap!!!!! wub_sm

Mica

Berichtdoor Mica » vr 06 sep 2013, 15:36

Ja ik ben echt verliefd wub_sm
Ze voelt ook zo heerlijk aan als ze komt kroelen, en geen haren in mn neus als ze langs mn gezicht loopt hehe

Ik ben bezig met de ontworming, ik had pilletjes mee gekregen van de fokker . Als de diaree maandag niet weg is zal ik dat zeker melden! Ook is ze weer toe aan haar enting, dus die krijgt ze maandag ook gelijk.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » vr 06 sep 2013, 15:38

Welkom op dit boeiende forum
Mica is een heel mooi poesje , mooie kleur en een tortie tja die vind ik prachtig.
Misschien zal ze wel wat bijkomen als nu geen stress meer heeft .
Heel veel succes met je lieverd.
Voor vragen ivm met sphynxjes zit je hier dus goed.
Groetjes Hildeke

Dani

Berichtdoor Dani » vr 06 sep 2013, 15:46

Wat een mooie sphynx dame is je Zohra!! Prachtig!!
Veel plezier hier op het forum!

welcome_sm
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Mica

Berichtdoor Mica » vr 06 sep 2013, 16:03

Bedankt voor de reacties! Heel fijn

Is Zohra een tortie vanwege de wat rode streep op haar neus? In haar papieren staat dat ze blauw is volgens mij. Ik zou het op moeten zoeken om te weten hoe dat er nou precies staat.

Ze ligt nu lekker te slapen in haar krabton naast de bank. Straks komt er bezoek om haar te bewonderen hehehe

Dani

Berichtdoor Dani » vr 06 sep 2013, 16:09

Volgens mij is ze inderdaad een tortie(lapjeskat) waarschijnlijk dan een blue tortie zo te zien op de foto's.
Lieve groetjes van Dani & Lepeltje en natuurlijk nu ook Biscuitje:-)

Terug naar “Sphynx”