Zohra

Mica

Zohra

Berichtdoor Mica » vr 06 sep 2013, 14:33

Hallo allemaal,
Na het een en ander gelezen te hebben hier (wat is het leuk en veel!!) tijd om ons voor te stellen!

Mijn naam is (hier) Mica, en sinds woensdag genieten wij van ons nieuwe huisgenootje Zohra!

Zohra is een poes van net drie jaar. Zij moest vanwege omstandigheden bij haar vorige eigenaars weg, en is opgevangen door een fokker (aangezien zij nog niet gesteriliseerd is en een stamboom en alles heeft) Maar Zohra voelde zich na 3 / 4 maanden nog steeds niet goed in de groep en moest eigenlijk niets van de andere katten hebben en zo is zij te koop komen te staan, en heb ik haar gevonden... wub_sm

Ik heb altijd (htk) katten gehad, alleen de laatste twee jaar niet meer. Voor mijn man hoefde het eigenlijk niet, en toch zeker alle haren wilde hij niet meer in huis! Nou ja, daar hebben we met Zohra dus geen last mee ohmy_sm
Ik heb geen ervaringe met raskatten, en dus ook niet met Sphynxen, maar wel met katten in het algemeen. Ik heb mij goed ingelezen over de speciale wensen die een sphynx heeft en wij zijn enorm blij met haar! Maar er is ook nog genoeg dat ik niet weet, en wil delen, vandaar mijn aanmelding.

Toen ik Zohra bij de fokker zag zitten, kon ik zien dat het een goedaardige lieve poes was, maar ze was erg gespannen en constant op haar hoede. Vanaf het moment dat ik haar mee nam is het direct een heel andere poes! Echt een enorm knuffeldier, dat lekker in mijn nek springt, in ieders nek trouwens, en hier rondloopt alsof zij hier al jaren hoort. Zo mooi om te zien! wub_sm

Ze is nog wel wat mager, ze is trouwens ook best wel klein denk ik. Ook heeft ze last van diarree, ik denk toch de stress van het verhuizen en alles? Ze lijkt er verder gelukkig geen last van te hebben. Voer heb ik meegenomen van haar vorige adres en gemengd met Carocroc (wat zij ook eerder zonder problemen heeft gehad) Maandag gaan we langs de dierenarts voor een check, dan laat ik haar meteen ook chippen.