Meedenken over mijn sphinx

Merelz

Meedenken over mijn sphinx

Berichtdoor Merelz » wo 23 okt 2013, 19:04

Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zou kunnen zijn....
Ik heb sinds een jaar een sphinx. Vorig jaar oktober kwam ik haar op mp tegen. De dame was 3 jaar oud en moest weg omdat de eigenaresse geen tijd had. Natuurlijk, en ik kom uit een ei wacko_sm .
Ik was al een tijd op zoek en dacht, als ik deze zou kunnen redden doe ik dat. En zo gebeurde ook. Een hele kleine en bijzonder lieve sphinx deelt mijn huis nu met mij. De beste keuze ooit. Bij de eigenaresse waren ineens de papieren kwijt geraakt in de post, wist eigenlijk ook niet meer wanneer ze was geboren en ga zo maar door. Met wat rondzoeken en slinkse vragen kwam ik erachter dat mijn dame te jong kindjes had gekregen, dat was niet goed gegaan en daarom zou ze zo klein zijn. de dierenarts die haar in behandeling had gehad, was ook ineens de gegevens kwijt en mijn dierenarts heeft dus een klacht ingediend tegen zijn collega (gelukkig).
Nu ben ik heel gelukkig met mijn meisje, maar vraag me af of ze niet een kameraadje wil. Tot heden reageert ze niet heel positief op andere dieren en is alleen maar op mij gericht. mauwt vrij veel en zit het liefst als een kangoeroe baby in mijn shirt of trui.
Hoe kom ik er nu achter of ze wel happy is? Of een vriendje misschien toch goed is voor haar? Sphinxen staan zo bekend om hun sociale gedrag, maar mijn meisje blaast naar andere dieren.
Wie o wie wil haar/zijn ervaring delen met me?

Groetjes,
Fay

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Meedenken over mijn sphinx

Berichtdoor Wil » wo 23 okt 2013, 21:21

Hoi Hoi
wat een giga raar verhaal zit er achter jou Sphynxje ,maar dat gebeurd wel meer fijn dat ze nu bij jou zit en goed op haar plek is ,
De meeste Sphynxen stellen het erg op prijs als ze een kameraadje hebben ,heb je wel nog andere dieren ??
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 23 okt 2013, 21:58

Welkom op het forum Merel.
Wat een bijzonder verhaal weer.
Gelukkig is ze bij jou terecht gekomen.
Net wat Wil al zegt vinden de meesten het leuker met een andere kat erbij maar of dat voor de jouwe ook geldt zul je moeten afwachten.
Heb je ook een foto van haar?
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 23 okt 2013, 22:13

Wat een naar begin. Gelukkig dat ze bij jou terecht gekomen is! Heel veel geluk samen.

inba

Berichtdoor inba » do 24 okt 2013, 00:08

Het lijkt mij dat ze jouw sphynxje het toch wel naar haar zin heeft.
Je vertelt dat ze drie jaar oud was toen je haar een jaar geleden kreeg.
Ik kan alleen over mijn sphynxen praten. Giro was net zo oud toen er een derde sphynxje bijkwam. Dat is een jaar goed gegaan en toen kreeg Giro het te kwaad. Het verhaal zal ik je besparen, maar het gevolg was dat ik voor het laatste sphynxje een gouden mandje moest zoeken.
Giro is nooit meer dezelfde geworden. Voor mij is hij nog steeds even lief en een steeds grotere kroelerd, maar zijn karakter is veranderd tegenover Tonto, mijn andere sphynx.
Als er bij jou een ander katje bij komt zal dat ongetwijfeld stress veroorzaken bij haar.
Meedenken wil ik best doen, maar het is moeilijk om je raad te geven.
question_sm

marisser

Berichtdoor marisser » do 24 okt 2013, 20:18

Bekend verhaal komt de kleine uit Rotterdam?

Zo ja pb berich aub

Yaella

Berichtdoor Yaella » vr 25 okt 2013, 01:06

Moeilijk hoor! Per Sphynx karakter ligt dat verschillend wel heb ik de ervaring nadat nummer 1 9 maanden samen met mij is geweest dat zij nog steeds het mens gericht is. En ook het snelst geïrriteerd is door de andere. De twee andere zijn tezamen gekomen op dezelfde jonge leeftijd.
Heel hecht samen en toch ook met de oudste nummer 1. . Zoals ze alle drie samen spelen kun je als mens nooit evenaren. Maar de oudste heeft af en toe ook dagen dat ze rust wilt. Even alleen 1 op1 zoals het voor de komst van de andere was mrt mij. En dat laad haar accu weer helemaal op. Maar zie dus duidelijk verschil in doen en laten en band in de katten die nooit alleen zijn geweest maar altijd samen of mijn oudste die de aandacht van mij en haar huis enz. ineens moest delen met anderen. Terwijl ze echt wel gek is op de andere heeft alleen veel langer geduurd om de juiste verhoudingen in de groep weer her in te richten zeg maar!
Maar ik blijf erbij al speel je de hele dag met ze,je evenaart bij lange na nooit een soort genoot.!!!!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Sphynx”