katten hebben heimwee...

bunty

katten hebben heimwee...

Berichtdoor bunty » wo 01 jan 2014, 21:05

Wij zijn vrijwel elke avond thuis en dan zitten de katten heerlijk op schoot.
Vorige week hadden we een verjaardag en waren mijn ouders hier om op onze zonen te passen.
Heel de avond hebben Lodewijk en Olivier naar ons lopen zoeken, miauwen bij de deur e.d.

Aankomende zomer wilden we een weekje op vakantie gaan en dan komen mijn ouders twee keer per dag bij de poezen om ze te verzorgen en met ze te spelen en knuffelen.
Ik vraag me nu af of we wel op vakantie kunnen. Kwijnen ze niet weg. Wie heeft ervaring, tips e.d.
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: katten hebben heimwee...

Berichtdoor Wil » wo 01 jan 2014, 21:20

Hoi Hoi
Het gaat bijna altijd goed zeker als je ouders 2 x per dag komen ,ze zijn dan ook alweer een half jaar ouder ,
Wie weet hebben ze niet eens veel gemiauwd maar was dat in de ogen van jou ouders zo ? zou dat niet kunnen ??
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

bunty

Berichtdoor bunty » wo 01 jan 2014, 21:57

Mijn ouders kennen de katten inmiddels best wel goed. Zij hebben zelf ook al 30 jaar ervaring met katten (siamezen). Olivier heeft bijna heel de avond rondgelopen en zitten wachten bij de deur, in plaats van lekker slapen op schoot of in het mandje. Zelfs als één van ons niet thuis is dan is hij onrustig en is hij helemaal blij als de familie weer compleet is.

Tegenwoordig worden we om 7.00 uur uit bed gemiauwd door hem, hij wil dan kroelen.... maar goed, dat is een ander onderwerp :-)
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 01 jan 2014, 22:00

Hoi Hoi
oke dat weten ze dat ze zich anders gedragen ;) dat is nou dat wij gevoel van ze ,eigenlijk geweldig he ;))

OOO daar zou ik ook niet vrolijk van worden om 7 uur ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 01 jan 2014, 22:05

Ik denk dat ze jullie zeker wel missen. Als jullie altijd er zijn voor ze dan is het natuurlijk heel raar voor ze maar ik zou er mijn vakantie niet voor afzeggen.
Als ze goed verzorgd worden moet dat gewoon kunnen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » do 02 jan 2014, 03:39

Ik heb de ervaring dat het wel kan. 1 poes eet van mij niet als ik van huis weg ben. Zodra ze de sleutel hoort in het slot. Komt ze me overdreven te vergelijken met een blije hond me begroeten om vervolgens direct hongerig aan haar brokken te beginnen. Heb het uit geprobeerd om haar apart te zetten van de rest en haar brokken af te wegen. Bij thuiskomst stond haar schaal nog vol. Ook blijft zij in de gang liggen tot ik terug ben. De andere twee hebben het niet.
Dus denk echt dat sommige dus wel last ervaren van afwezigheid van de baas. Maar zij hangt feitelijk ook het meeste aan mij.
Tip je ouders voor je vakantie vaker laten op passen zodat ze meer eigen worden voor je katten. En laat 1 van je ouders een spel met ze doen wat jij niet herhaald maar wat echt iets tussen jou ouders en je katten en wat je katten helemaal het einde vinden. Op den duur ervaren ze je ouders als eigen en gewoonte in huis als jij er niet bent. En blijft het uitdagend leuk voor je katten omdat ze weten dat het dan ook weer tijd wordt voordat leuke spel. Voorbeeld mijn oudste zoon is doof waardoor zijn stem geluid heel hard is en is daardoor ook lomp met deuren dichtdoen ect. Mijn katten hadden eerst vrees voor hem vanwege zijn luidruchtigheid. Geen 1 kat houd van harde geluiden of ineens onvoorspelbaar gedrag om ineens de tafel of stoel te verschuiven of deur hard dicht te slaan. Ik vond dat vervelend voor mijn katten maar ook voor mijn zoon want hij ziet de katten graag en zag dat hij zijn best deed maar de katten op hun hoede bleven.
Alleen mijn zoon speelt met een speel hengel hier in huis met de katten en alleen hij geeft ze vitamine pasta waar ze razend op zijn.
Nu zijn ze blij als hij binnen komt en tijd om zijn jas uit te trekken heeft hij niet. Omdat ze weten dat hij samen met gen met de hengel gaan spelen en achteraf een lik pasta krijgen. Op dat moment dat hij hier is zoeken de katten geen interactie meer met mij.
Dus wie weet is dit een idee om de komst van jou ouders giga aantrekkelijk en leuk te maken voor je katten. Dus dat ze uit hun spiraal van jullie afwezigheid worden getrokken.
Maar persoonlijk zou ik met een week weg gaan iemand in huis nemen voor hen.
Ookal zijn je ouders 2 x daags een uur of langer per keer bij je katten. De gehele structuur is dan toch anders voor ze waardoor misschien niet zo zeer jullie afwezigheid hun parten gaat spelen als wel dat ze ook hun dag en nacht structuur missen. En een Sphynx slaapt nu eenmaal niet zo veel en zijn meer aanwezig als een htk kat die vaak 20 van de 24 uur slaapt.
Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke kijk erop en heeft niets te maken of zegt ook niets over de beslissing die jullie nemen straks.
Maar antwoord op je vraag is ik denk echt dat een enkele kat niet echt heimwee heeft als wel het missen van je aanwezigheid en hun normale dag/nacht structuur!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Tania
Contacteer:

Berichtdoor Tania » do 02 jan 2014, 09:19

Heyhey hier hebben ze ook heimwee als we er niet zijn maar het is nt zo erg dat we niet weg kunnen.

Hier hebben ze het ook als we een periode veel thuis zijn geweest (verlof) en dan terug volop gaan werken, dan zijn ze ontzettend aanhankelijk en als ik thuiskom van werken is het eerst minstens 30 min knuffeltijd!!!

Nu in de zomer zijn wij een weekje in Barcelona geweest, het eerst op vakantie sinds we de poezen hebben en dit is best vlot verlopen. Mijn mama is hier toen komen logeren ( ze is wel héél vaak van huis dus logeren is een héél groot woord). De eerste 3 dagen waren ze ons de hele tijd aan het zoeken en Jobs wou ook niet bij haar in bed kruipen die kwam aan mama ruiken & ging dan telkens terug weg. Na 3 dagen kropen ze gewoon lekker tegen haar en was alles dit in orde.
Wat wel gek was dat toen ik belde via factime met mama en ze mijn stem hoorde ze volop begonnen te miauwen & ons te zoeken, wel schattig natuurlijk, ze waren ons dan toch niet vergeten ;)

Wat wel was, toen we terug kwamen, plakten ze aan ons vast, extrééééééééém aanhankelijk, bijna verlatingsangst zelfs, maar na een week was dat ook weer over!!!

Nu moet ook wel zeggen dat ze mijn mama goed kennen, mama komt hier heel vaak & wij nemen hun ook regelmatig mee naar haar.

Natuurlijk heb ik hun wel ontzettend gemist toen we weg waren :)

Nancy

Berichtdoor Nancy » do 02 jan 2014, 10:20

wij hebben voorbije zomer ook voor de eerste keer de katjes laten verzorgen door iemand anders
ook waren we natuurlijk enorm benieuwd hoe dit ging verlopen , had een babysit gevonden voor hen dus ook voor mij als voor de katjes allemaal nieuwe ervaringen
ook die mensen kwamen verschillende malen per dag naar nelson en quincy zien , en de dame
had het gevoel dat ze de éérste twee dagen wat heimwee hadden naar ons ,ze heeft toen naar de DA gebeld en ze zei als ze goed blijven eten en drinken zou ik me totaal geen zorgen maken
ja versta zeker je positie is heel moeilijk om een beslissing te nemen om eens op vakantie te gaan , maar eerlijk .....;we hebben dit toch wel eens nodig effe tijd voor onszelf
dus.... zou het toch proberen toi toi en vooral een fijne vakatie
gr nancy
Afbeelding

yael

Berichtdoor yael » do 02 jan 2014, 10:32

Toen tiny in peru was is bindy helemaal depressief geworden
Ze liet echt haar kopje hangen en in bed wilde ze echt niet bij mij liggen
dat ging na een week iets beter en de derde week ging ze wel bij me liggen maar niet knorren
ze bleef wel eten en dat is toch het belangrijkste
nu hangt ze nog meer aan tiny waar zij is is bindy en in bed is het weer een geknor van jewelste
ze vind het dus niet leuk maar ze heeft het wel overleefd

doontje

Berichtdoor doontje » do 02 jan 2014, 15:58

Ze zullen het wel overleven een weekje zonder jullie.
Ons jongste poesje komt uit een cattery waar er overdag altijd mensen thuis zijn. Hier zit ze overdag alleen met de andere katten. De eerste week vond ze dat niet leuk met zielige miauwtjes aan de deur tot gevolg. Ze heeft zich inmiddels volledig aangepast.
Jouw katten zullen het uiteraard leuker vinden als er continu iemand in huis is, maar ik zou er mijn verlof niet voor laten vallen. Uiteindelijk hebben ze wel dagelijks contact met mensen.

Terug naar “Sphynx”