katten hebben heimwee...

bunty

Re: katten hebben heimwee...

Berichtdoor bunty » do 02 jan 2014, 23:09

Bedankt voor alle reacties, het is zo fijn om te horen hoe het bij andere poezekinderen gaat :-) De katten kennen mijn ouders goed en ze spelen altijd met het favoriete speelgoed. Dus wat betreft liefde, verzorging en aandacht maak ik mij geen zorgen, maar het is zo zielig om ze te zien zoeken. Misschien moeten we het gewoon een keer proberen. We blijven in Nederland, dus mocht er iets zijn dan zijn we met 3uurtjes thuis.
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 03 jan 2014, 12:04

Zou het niet kunnen zijn dat je ouders zich toch anders gedragen dan jullie, dus dat de structuur voor de katten wat anders is en ze daar op reageren? Scheidingsangst komt namelijk zelden voor bij katten, dat is meer te zien bij honden. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet mogelijk is hoor, maar misschien zijn er nog wel andere opties. Doen je ouders bijvoorbeeld deuren dicht, waar de katten dit niet gewend zijn? Of leggen jullie bijv. elke avond een dekentje op de bank waar ze dan naar volle tevredenheid in gaan slapen, maar dat je ouders dat niet doen? Katten zijn erg van de vaste patronen, als iets anders gaat dan normaal kunnen ze daar al op reageren.

Toen mijn moeder op vakantie was een tijd geleden, zijn haar sphynxen bij mij komen logeren. Met hun hele hebben en houden kwamen ze bij mij aan. Ze hebben het die week prima gehad, en er was meer persoonlijke aandacht dan wanneer ze thuis gebleven waren.

bunty

Berichtdoor bunty » za 04 jan 2014, 00:40

Hoi Marthe,
Mijn ouders zijn nog niet zo vaak alleen met de katten geweest. Nu was het een avondje. Ze deden niets anders dan wij. Mijn vader ging zelfs op de bank onder het dekentje zitten wat ik ook altijd doe, zodra ik die deken pak, gaan ze al klaarzitten om eronder te kruipen. Maar ze vonden het heeeel raar dat er een andere persoon zat. Mijn moeder heeft wel een uur met het livlingsspeeltje gespeeld. Ze zeiden al: " we komen op de kinderen passen, maar die hebben we nit gehoord, waren drukker met de katten." ohmy_sm
Gelukkig vinden zij ze erg leuk.

Toen mijn oudste zoon een nachtje logeren was, heeft Olivier heel deavond en ochtend in huis gezocht waar hij was. Hij liep van boven naar beneden en maar schreeuwen. Wat waren ze allebei blij om elkaar weer te koelen

Om ze bij mijn ouders te brengen in de zomer zie ik niet zo zitten, Lodewijk is een meester in ontsnappen en ik kan niet van mijn ouders verwachten dat ze in de zomer een hele week hun deur dicht houden. Dan zouden ze op een slaapkamer moeten gaan, maar ik denk dat hun eigen vertrouwde omgeving dan beter is.
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 04 jan 2014, 04:04

Ik zou eerder denken dat dit niet met missen te maken heeft, maar dat hun situatie anders is en hun van slag zijn. Katten hebben niet echt een benul van missen, ze missen hun kinderen ook niet na 1 a 2 dagen is alles alweer als van ouds. Ik zou gewoon rustig op vakantie gaan, niets laat zich weg kwijnen...
Afbeelding

Renevo

Berichtdoor Renevo » za 04 jan 2014, 12:21

Als het voor je gevoel zwaar is om zo weg te gaan, met het idee dat ze je missen, kan je ze, ook vooraf er een beetje aan laten wennen.
Laat je ouders vaker op ze passen, ook voor een middag of voor een paar uurtjes in de avond,en ga er lekker op uit voor een weekendje, laat je ouders gewoon op ze passen.
Laat je ouders ze ook eten geven als ze op visite zijn, ook al is het maar voor een uurtje visite, zo wennen ze snel aan je ouders as "voorzieners"en kan julle met een geruster hart weg.
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”