Nieuw en nu al vragen :p

Cikkiec

Nieuw en nu al vragen :p

Berichtdoor Cikkiec » zo 23 feb 2014, 22:17

Hoi iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb sinds een halve week een sphynx. Hij is hier gekomen als vriendje voor onze andere kat. Tot nu toe gaat het wel goed tussen die twee maar het is meer acceptatie dan vrienden, iemand tips? Mijn andere kat is trouwens geen sphynx. Daarnaast heb ik nog een vraag. Piet blijft maar aan mijn pols zuigen. Mist hij zijn moeder? Kan dit kwaad? Zelf heb ik er geen last van.
Alvast bedankt!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Nieuw en nu al vragen :p

Berichtdoor Clemmetje » zo 23 feb 2014, 23:07

Welkom op het forum.
Het is al fijn dat ze elkaar accepteren en het is niet vanzelfsprekend dat ze meteen dikke mik zijn.
Dat heeft gewoon tijd nodig en ik denk niet dat je daar meer aan kunt doen nu.
Er zijn wel meer katten die aan je sabbelen. Meestal gaat dit van zelf over.
Misschien wil je met ons foto's delen van je katten.
Ik ben heel benieuwd namelijk.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » ma 24 feb 2014, 15:55

Welkom op dit forum en gefeliciteerd met sabbelende Piet.
Hier ook twee volwassen Sphynxen die ieder nog sabbelen in mijn nek.
Toevallig beide met 9 weken verstoten van moeder dat moeder zoiets had van jullie zijn groot dus nu even gas terug.
Het kan geen kwaad als jij het niet erg vindt.
Het geeft hun troost, rust en geborgenheid.

Het wennen is echt wel een periode, het is al heel wat zo kort dat je Piet hebt dat ze elkaar accepteren.
Althans je oudere kat het kitten want andersom is het voor een kitten niet meer dan een ouder dier in zijn ogen waar hij mee wil spelen en tegen aan wil kruipen.
Geef het de tijd vriendjes worden is een grote kans maar moet groeien, soms is die klik er meteen maar vaker dat het wat langer duurt.

Veel plezier met je twee schatten en geniet van de kitten periode.!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 24 feb 2014, 16:07

Geef je katten de tijd. Bij sommige katten duurt de introductie nu eenmaal langer. Wij hebben katten gehad waarbij het binnen een paar dagen goed ging, maar ook katten bij wie het echt wel een paar maanden geduurd heeft.
Overigens is het ook mogelijk dat je katten nooit vriendjes gaan worden, maar het bij 'accepteren' blijft. Van mijn 4 katten zijn er 2 echt vriendjes met elkaar, die vertonen ook sociaal gedrag naar elkaar (elkaar wassen, kopjes geven, spelen, bij elkaar liggen, etc.). Verder zijn er geen echte vriendjes, ze accepteren elkaar.
Enne, ook ik ben erg benieuwd naar je katten!

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 24 feb 2014, 21:13

Wat Marthe al zei, sommige katten worden nooit echt vrienden. Die van mij zijn bijvoorbeeld gek op elkaar wassen en kroelen. Maar spelen wil onze oudere kat niet, terwijl ze met haar vorige vriendje nooit kroelde maar wel altijd speelde.

Ik hoop dat die van mij uiteindelijk ook weer met elkaar gaan spelen, maar ik heb geen idee hoe je zoiets kunt helpen opstarten.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 24 feb 2014, 21:28

Hoi Hoi
gefeliciteerd met je kattenkind,wat zijn ze geweldig he het heeft altijd even tijd nodig voor ze aan elkaar gewend zijn ,hoe oud is je oudere kat ,die is natuurlijk geen naaktloper gewend ;)

Hoe oud is je kitten ? met oog op sabbelen
Ze sneller laten wennen kun je proberen door samen met ze met een hengeltje te spelen ,of een ander iets aan een stokje
natuurlijk willen we hem nu bewonderen ohmy_sm ohmy_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 24 feb 2014, 21:58

Ik kreeg trouwens van iemand als tip om met een wattenschijfje over de klieren (kin) van de ene kat te wrijven, dit op de andere kat te smeren en andersom. Zodat ze aan de geur kunnen wennen.

Cikkiec

Berichtdoor Cikkiec » di 25 feb 2014, 10:24

Hoi iedereen,
Wat leuk dat jullie allemaal reageren.
Mijn ander kat is nu net een jaar. Piet is nu ongeveer vier maanden. In de tussentijd zijn we tegen een nieuw probleem aangelopen.
Piet ging eigelijk meteen al op de kattenbak (zowel plassen als poepen). Alleen nu heeft hij 2 x geplast op het dakje van de kattenbak en 1 keer pal voor de kattenbak.
Best raar omdat hij er soms wel op gaat en de bak helemaal schoon is. enig idee of dit over gaat of hebben jullie tips?
Dat sabbelen vind ik niet zo erg, behalve als ik, zoals nu bijv, even op de computer zit en hij niet wilt stoppen. Bij mijn vriend doet hij dit sabbelen trouwens helemaal niet.
bedankt alvast :)

Cikkiec

Berichtdoor Cikkiec » di 25 feb 2014, 10:50

de foto bijvoegen lukt mij trouwens niet.. :(

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 25 feb 2014, 12:21

Hoeveel kattenbakken heb je staan en wat voor bakken zijn het?
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Sphynx”