Gucci Al-Shobaki (Sophie)(tje)

Gaynelle

Re: Gucci Al-Shobaki (Sophie)(tje)

Berichtdoor Gaynelle » vr 18 apr 2014, 17:00

Heb wel aan Audrey gevraagt hoe zij George heeft aangeleerd om carnibest te geven want misschien krijg ik dat advies?
Had het haar toen ze hier pas was al eens aangeboden maar dit is geen succes geweest.
Dus we kijken het nog een paar dagen aan.
Maya wilde er eerst ook niets van weten, in het begin mengde ik haar eten daarom met een blikje gourmet aan. De verhoudingen dan veranderen tot er geen gourmet meer nodig is. Ik kreeg ook als tip om een scheutje gekookt water er bij te doen dat het ergste rauwe er af is. Nu vind ze het heerlijk :)

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 18 apr 2014, 17:13

De meng-truc werkt hier ook dry_sm
Ik kreeg ook als tip om een scheutje gekookt water er bij te doen dat het ergste rauwe er af is. Nu vind ze het heerlijk :)
Warm, lauw of koud water? En wat maakt het voor verschil dat het water gekookt is?

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » vr 18 apr 2014, 18:08

Goed punt! Kokend water kan ik beter zeggen, dat maakt het iets minder rauw. Niet teveel want het moet geen gare vleessoep worden.

De smaakjes maken ook wel uit, sommige zijn hier minder geliefd dan andere.hier verschilt het per kat. Kip of rund is meestal wel een veilige keuze.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 18 apr 2014, 18:55

Hoi Hennie
super dat het zo goed gaat ,leuk he zo'n kleine spring in het veld ,helemaal gezellig met z'n alle op de bank ;)
Zou super wezen als je ze op rauw vlees kon krijgen is zo goed voor ze ,zeker kan je dat in het begin mengen met een blikje wel van een goed merk ;)

DA schrijven heel er gauw dat dure dieet voer voor ,;(( Die pillen van Peggy werken super bij de mensen die ze gebruiken ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Milan

Berichtdoor Milan » vr 18 apr 2014, 19:34

Ik ga het eens voor leggen bij Peggy,
maar misschien is het ook verstandig om eerst haar ontlasting
te laten onderzoeken?
Ze heeft tegen de vanavond wat carnibest gemengd met het natvoer van RC van de da gegeten.
Ze ligt nu op schoot bij me en hoor haar darmpjes rommelen,dus de carnibest zal aan het vervelen zijn bij haar?
Het is een lastige aandoening om er zelf achter te komen wat of waar het vandaan komt wat voer betreft,
ik durf niet zo goed te testen met verschillende soorten voer.
Het liefst ga ik morgen om een zakje carocat lam waar de meeste sphynxen hier op het forum het goed op doen,
maar stel dat ze nog dunner er van gaat kakken?

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 18 apr 2014, 21:07

Henny we hebben al even privé gesproken....veel katten doen het goed op carnibest maar wordt niet door alle katten graag gegeten. In carnibest zitten dan ook toevoegingen. Als je kat echt darmproblemen heeft kun je beter echt puur vers geven zonder toevoeging. Dat is mijn eigen ervaring. Ollie hier verdraagt ook geen carnibest en met bijv barfmenu van cattery waar geen olie aan toegevoegd word gaat het perfect

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 18 apr 2014, 21:27

Ollie hier verdraagt ook geen carnibest en met bijv barfmenu van cattery waar geen olie aan toegevoegd word gaat het perfect
Wat grappig dat ze allemaal zo anders zijn. George is precies omgekeerd: hij krijgt stinkpoep / diarrhee van Barf. Ik wou dat ik hem wat gevarieerder eten kon geven maar tot nu toe is Carnibest Diabetes het enige waar hij vaste drollen op heeft. Snape kreeg RC brokjes erbij omdat hij dat gewend was. Maar de dierenwinkel zei dat dat geen goeie combi met Carnibest is (iets met zuurgraad en granen ofzo). Dus toen kocht ik op hun advies Applaws. Maar gisteren had Snape gekotst (wel op een lege maag) en was hij niet helemaal lekker. Vanochtend wel weer hoor, maar nog wel wat vlaai poep. Dus...maar even geen Applaws meer.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 18 apr 2014, 22:40

Audrey gelukkig maar dat ze allemaal zo verschillend zijn....

de samenstelling van de diabeet versie ken ik zo niet maar voor zover ik weet worden aan alle soorten zonnebloem olie en lijnzaadolie toegevoegd en bij echte darmproblemen zoals Ollie had werkt carnibest niet. Als je de rollen van cattery hebt daar is geen olie aan toegevoegd en dat is een groot verschil...

en de katten eten het ook niet met lange tanden op......

op de andere katten hier heeft een ook een goede uitwerking

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 19 apr 2014, 13:53

En nieuw voer moet toch even wennen.

Audrey het feit dat snape spuugt is misschien omdat je hem 100% applaws hebt gegeven en daardoor raken zijn darmen mede van slag met als resultaat vlaai of diarree.
Altijd heel langzaam aan wennen en mengen. Pas na zo'n week of 6/8 mag hij dan volledig op het nieuwe voer staan zodat darmen en maag er rustig aan wennen.

Het blijft een issue onder de sphynxen qua voer. Wat bij de 1 werkt hoeft nog niet te werken bij de andere.

Peggy weer leerzaam dat wist ik ook niet dat toevoeging van olie of lijnzaad zo kon uit werken.
De cattery rollen zijn dus van het merk cattery? En welke smaken zijn favoriet?
Dit omdat ik ook nog steeds aan het zoeken ben. Ze eten hier divers vers vlees maar na paar keer geven met lange tanden en dus niet gretig van heerlijk we krijgen vlees. Dus zou dat wel willen uit proberen.
Heb je in de cattery rollen ook een kitten variant?
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 19 apr 2014, 18:09

Soms is een directe voer om stelling de beste oplossing. Als de kat allergie's reageert of water dunne ontlasting heeft.

Dan kun je je gewoon weg niet permiteren langer op dat voer te laten staan. En soms heeft het voer zelfs met 2 dagen een goed resultaat......het hangt er een beetje vanaf wat de reden van de diarree is.

De rolletjes cattery zijn van Tinlo en ook te koop bij Gropet. De cattery versie bestaat uit een mix:
Vers Rundvlees, kippenvlees, konijnenvlees, makreel, runderorganen, eendenorganen, kippenbotten en konijnenbotten.

dus in principe hoef je hier niet mee af te wisselen en bij mijn eigen katten verveelt het nog steeds niet. Ook zijn ze geschikt voor katten met diabetes

Let op het gaat om barfmenu cattery dit is een witte rol met lichtgrijs etiket.

Het grappige is dat ik katten erbij heb die absoluut geen vis eten.......tenminste niet als ze het enkelvoudig krijgen. Maar in de rol cattery zit ook makreel.....en dan eten ze het graag

Terug naar “Sphynx”